دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

سیاست لبخند دربرابر شیاطین جواب نمی‌دهد

يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 457039
یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه سازمان ملل به ابزاری در خدمت نهادهای استکباری تبدیل شده است، گفت: سیاست لبخند در قبال شیاطین جهان جواب نخواهد داد.
به گزارش جهان، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس گفت: در تعاملات بین‌المللی ارزش‌های متعارف ترسیم شده در سازمان ملل از بین رفته و اکنون این نهاد بین‌المللی به ابزاری در خدمت نهادهای استکباری مانند آمریکا تبدیل شده است.
 
وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل اینکه لابی رژیم صهیونیستی به لحاظ سیاسی نفوذ بسیاری در سازمان ملل دارد، این سازمان سیاست‌های خودش را با لابی صهیونیستی،‌ آمریکایی و غرب هماهنگ می‌کند و در حقیقت به جای خدمت به صلح جهانی اهداف غرب را اجرا می‌‌کند.
 
هانی‌زاده تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر به ویژه پس از آغاز بحران سوریه که نزدیک به پنج سال از آن می‌گذرد، جبهه عبری-عربی علیه دولت سوریه و مقاومت اسلامی تشکیل شد که در رأس آن رژیم صهیونیستی و رژیم دیکتاتوری-قبیله‌ای عربستان قرار دارد.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: از آنجایی که عربستان صعودی به دلیل برخورداری از توان اقتصادی بالا و پترودلارهای نفتی گسترده نفوذ فوق‌العاده‌ای در سازمان‌های بین‌المللی دارد و از آنجایی که این کشور سیاست‌های رژیم صهیونیستی را در منطقه عملیاتی می‌کند لذا سازمان ملل به ابزاری در خدمت غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان تبدیل شده است.
 
هانی‌زاده با بیان اینکه نگاه سازمان ملل به مسائل تروریسم و حقوق بشر ابزاری و دوگانه است و هرجا منافع آنان اقتضاء می‌کند ورود پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: عربستان به دلیل حملات مکرر خود به مردم بی‌دفاع یمن و نقش این کشور در حمایت از گروه‌های تروریستی مانند داعش و النصره در انزوای کامل قرار گرفته بنابراین رژیم عربستان با فشار و کمک لابی صهیونیستی این قطعنامه مربوط به حقوق بشر را در سازمان ملل تصویب کرد.
 
وی ادامه داد: عربستان تصور می‌کند با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفته است، باید جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و جهان منزوی کند بنابراین تحرک دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای محکوم کردن عربستان و استفاده از نهادهای بینا‌المللی باید بیشتر شده و عربستان باید پاسخگوی افکار عمومی درباره دخالت این کشور در سوریه، بمباران مردم یمن و کشتار مردم بحرین باشد.
 
هانی‌زاده تصریح کرد: سیاست لبخند در طول دو سال گذشته جواب نداده و ایران و دولت یازدهم باید به طور جدی از ظرفیت‌های ملی ایران استفاده کند تا بتوانیم نتیجه کافی را بگیریم، چراکه مساله سوریه و حضور ایران در سوریه به صورت مستشاری می‌تواند تعیین کننده باشد و ایران باید از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده کند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت یازدهم باید به صورت جدی تحرک گسترده دیپلماتیکی را با همپیمانان منطقه‌ای و جهانی خود انجام دهد و بدانیم سیاست لبخند در قبال شیاطین جهان جواب نخواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *