جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۱

لزوم ریشه یابی کندی شیب تولید علم کشور

يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 456891
معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس بااشاره به لزوم ریشه یابی کندی شیب تولیدعلم کشور گفت: برای ارتقای جایگاه کشور در زمینه تولیدات علمی وفعالیت های نوآورانه به ظرفیت‌سازی، نهادسازی و جریان سازی نیازمندیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، یعقوب فتح اللهی در یازدهمین سمینار سالانه الکتروشیمی ایران به بررسی جایگاه کشور در تولید علم و اختراعات پرداخت و گفت: ایران همواره در تولید علمی در میان ۲۵ کشور اول دنیا قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای منتشر‌شده، آمریکا، چین، انگلیس، آلمان و ژاپن در ابتدای این فهرست قرار دارند و رتبه ایران ۲۲ است و همچنان وضع تولید علمی ایران بهتر از سایر کشورهای خاورمیانه است.

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: باید ریشه‌یابی صورت گیرد که چرا شیب تولید علمی ایران کند شده است، همچنین باید بررسی کرد که کشورهای موفق چه برنامه‌هایی را برای افزیش تولید علمی و اختراعات اجرایی کرده‌اند که توانستند همواره پیشتاز باشند چراکه پژوهش کرسی‌های دانشگاهی یک وظیفه است و باید به آن توجه ویژه داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی

سام بر شما

خواهش میکنم در مورد معیار رشد علمی توضییح دهید.
اگر معیار مقاله های isi است دشمن با عدم پذیرش مقاله های ایران میتواند موجب کندی رشد علمی کشور شود.
وانگهی بهتر نیست که محققان کشور بجای تحقیقاتی که نتیجه آن منفعت بیگانگان است بروی رفع مشکلات کشور خود تمرکز کنند.
یعنی همان توصیه مقام معظم رهبری برای نگاه به درون
برای همین ما نیازمند تعریف درستی از رشد علم در کشور هستیم ، تعریفی که به گروه های محقق خط فکری بدهد.
اگر نتیجه علم به درون جامعه را یابد ما به واقع از رشد علمی برخوردار میشویم.