دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱

علت ترک تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم

يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب: 456847
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه علت ترک تحصیل در استان‌های محروم کشور مشکلات اقتصادی است، گفت: لازمه عدالت آموزشی این است که در تدوین برنامه ششم توسعه به استان‌های زیر میانگین توجه بیشتری شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ علی اصغر فانی در سومین جلسه شورای هماهنگی، بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: در استان‌های محروم کشور، علت ترک تحصیل بیشتر دانش آموزان بازمانده از تحصیل مشکلات اقتصادی است.
 
وی توجه دولت و استانداری‌ها را به مناطق محروم در دولت یازدهم بی نظیر دانست و افزود: به هر میزان که استانداری‌ها منابع خود را به آموزش وپرورش تخصیص دهند ما نیز به همان مقدار از بودجه ملی به ‌آن استان‌ها اختصاص خواهیم داد و این  امر می‌تواند باعث افزایش خدمات دهی در استان‌ها شود.
 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه باید درخصوص انسداد مبادی بی سوادی تلاش کنیم، گفت: لازمه عدالت آموزشی این است که در تدوین برنامه ششم توسعه به استان‌های زیر میانگین توجه بیشتری شود و تعداد بیشتری از استان‌ها  را تحت پوشش قرار دهیم.
 
فانی ضمن تشکر از مدیران کل استان‌های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به خاطر خدماتی که در راستای محرومیت زدایی انجام دادند،‌گفت: امیدوارم آثار این نشست به دانش آموزان ومدارس مناطق محروم برسد.
 
در این جلسه مدیران کل سه استان محروم و کمتر توسعه یافته کشورگزارشی از روند اجرای طرح عدالت آموزشی ارائه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *