شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

احتمال استفاده تروریستها از سلاح شیمیایی

پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 456470
نخست‌وزیر فرانسه طی یک سخنرانی در پارلمان کشورش ضمن ابراز نگرانی از احتمال استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی تأکید کرد که زمان آن رسیده که کشورهای اروپایی همکاری کنند و مرزهای خود را ببندند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه در اظهاراتی به دنبال حملات اخیر تروریستی «پاریس» تصریح کرد که «گروهی از جنایتکاران، تروریسم را علیه ما هدایت و رهبری می‌کنند».

وی در سخنرانی خود در پارلمان فرانسه تصریح کرد که «بیم آن داریم که تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی در حملات خود علیه ما استفاده کنند».

وی ضمن محکوم کردن اقدامات تروریست‌ها گفت: فرانسه با یک جنگ در داخل خاک خود روبرو است. زمان آن فرا رسیده است که کشورهای اروپایی با یکدیگر در بستن مرزهای خود همکاری کنند.

نخست‌وزیر فرانسه بر لزوم بازنگری قانون اساسی فرانسه تأکید کرد و گفت: «بازنگری در قانون اساسی و اصلاح بندهایی از قانون اساسی این امکان را برای فرانسه ایجاد می‌کند تا بتواند فضای امن‌تری ایجاد کند».

وی همچنین در خصوص بازگشت تروریست‌ها به فرانسه هشدار داد و گفت: «رئیس‌جمهور فرانسه باید این توان را داشته باشد که افرادی با تابعیت فرانسه یا تابعیت دوگانه که برای شرکت در فعالیت‌های تروریستی از کشور خارج شده‌اند را سلب تابعیت کند».

والس از تعداد تروریست‌هایی که از فرانسه به داعش پیوستند، خبر داد و گفت: ۶۰۰ نفر برای شرکت در فعالیت‌های تروریستی از فرانسه رفته‌اند و ممکن است که این افراد بخواهند به کشور بازگردند یا مسافرتی به فرانسه داشته باشند. نمی‌دانیم که آنها به دنبال چه هستند و اگر به فرانسه بازگردند، امنیت کشور در معرض خطر قرار می‌گیرد بنابراین ممانعت از ورود آنها به کشور می‌تواند گامی برای حفظ امنیت فرانسه به حساب آید».

وی همچنین پیشنهاد داد که یک تشکل امنیتی با اختیارات وسیع تشکیل شود و این مسئله می‌تواند راهگشا باشد و به امنیت فرانسه کمک کند.

نخست‌وزیر فرانسه بر مبارزه با افراطی‌گری تأکید کرد و گفت: «تروریسم افراطی که با آن روبرو هستیم باید ریشه‌کن شود و ریشه تروریسم باید در عمل خشکانده شود و این امر زمانبر است. اندیشه تروریسم را باید از بین برد. در هر مکان که با افراط‌گری روبرو می‌شویم باید با آن برخورد کنیم».

وی تأکید کرد که تمام اروپا مورد تهدید قرار گرفته است و گفت: هم‌اکنون ما هدف قرار گرفته شد و در معرض خطر قرار داریم. باید نظارت بر افراطی‌گری را گسترش دهیم و در زندان‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم بر گروههای افراطی نظارت داشته باشیم تا بتوانیم افراطی‌گری را در فرانسه از بین ببریم. وضعیت کنونی یک وضعیت عادی نیست. ما با خطر جدی مواجه هستیم. این محدود به ما نمی‌شود، امنیت در سراسر اروپا باید تشدید شود».

والس تأکید کرد: «تحت تعقیب قرار دادن تروریست‌ها هم به صورت فردی و هم گروهی، وظیفه ملی ما است تا فرانسه به یک مکان امن تبدیل شود و افراط‌گرایان از سوریه بازنگردند و نتوانند ناامنی ایجاد کنند. جای ترویست‌ها در زندان است».

نخست‌وزیر فرانسه درباره وضعیت اضطراری در کشورش که طبق آن پلیس و نیروهای امنیتی و نظامی حق بازداشت افراد مشکوک را دارند و همچنین مقامات می توانند ورود شهروندان به برخی از مناطق و مکانهای عمومی شهر را ممنوع و کنترل بر مرزها را برقرار کنند گفت: «وضعیت اضطراری در فرانسه ۳ ماه است».

والس تأکید کرد که حملات تروریستی در پاریس در سوریه و بلژیک سازندهی شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *