چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

والدین قاتلان خلاقیت فرزندانشان هستند!

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 455794
کارشناس اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی البرز گفت: فرزندانمان را از مطرح کردن ایده‌هایشان نترسانیم.
به گزارش جهان، ایسنا نوشت: لیلا نجفی اظهار کرد: متاسفانه والدین بدون این که بخواهند حس خلاقیت را در فرزندانشان کور می‌کنند. اکثر والدین به دلیل مشغله کاری نمی‌توانند آن طور که باید و شاید برای فرزندشان وقت بگذارند و همین باعث می‌شود کودکان امروز بیش از گذشته حس تنهایی در خانواده را تجربه کنند.

وی افزود: والدین امروز بدون این که بخواهند، فرزندانشان را از بیان شجاعانه ایده‌ها و طرح‌هایشان منصرف می‌کنند و اجازه نمی‌دهند کودکانشان با بیان نظر خود درمورد موضوعات مختلف، مفهوم استقلال رای را درک کنند.

کارشناس اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی البرز ادامه داد: به جزمحیط خانواده محیط تحصیل نیز داده‌های زیادی در اختیار دانش‌آموزان قرار نمی‌دهد و باعث می‌شود آنان به کسانی تبدیل شوند که برای نمره درس می‌خوانند.خلاقیت و نوآوری در کتاب‌های درسی امروز جایی ندارد و همه چیز شسته و رفته دراختیار دانش آموز قرارگرفته است. با این شرایط چطور می‌توان انتظار داشت که کودکان امروز به کارآفرینان فردای کشور تبدیل شوند؟

وی گفت: اگر می‌خواهیم کودکان امروز به بزرگسالان خلاق، مبتکر و کارآفرین تبدیل شوند باید فضای خانواده و آموزش آنها را تغییر دهیم.

نجفی بیان کرد: کودکان باید هم در خانواده و هم در مدرسه یاد بگیرند که به عنوان فردی مستقل می‌توانند ایده‌ها و نظرات خود را آزادانه بیان کنند و هیچ کس آنها را به خاطر افکاری که دارد تنبیه و یا توبیخ نمی‌کند. کودکان باید کارآفرینی و خلاقیت را یاد بگیرند و به این اطمینان برسند که با خلاقیت خود می‌توانند دنیای کوچک خود را تغییر دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *