سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۳
۵
واکنش رسانه ملی به ادعای آقای سخنگو؛

پاسخ آقای شمخانی کاملا واضح بود/ تأکید بر جلوگیری از جمع آوری سانتریفیوژها با یک تذکر

يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 455622
صداوسیما با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرده است: بررسی دقیق فایل صوتی پرسش خبرنگار از دبیر شورای عالی امنیت ملی، تداخلی را در سوالات نشان نداد و پاسخ شمخانی کاملا واضح بود.
پاسخ آقای شمخانی کاملا واضح بود/ تأکید بر جلوگیری از جمع آوری سانتریفیوژها با یک تذکر
به گزارش جهان، سازمان انرژی اتمی چهارشنبه گذشته با صدور بیانیه ای مدعی شد رسانه ملی مطلب غلطی را درباره اقدامات این سازمان منتشر کرده و به نقل از سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد پس از درخواست ایشان، صدا و سیما اقدام به توقف پخش این مطلب کرد. در این خصوص، ضمن تاکید بر این نکته که رسانه ملی همواره خود را ملزم به انتشار اخبار دقیق، مستند و صحیح می داند به اطلاع می رساند:

خبرگزاری‌های معتبر سه‌شنبه گذشته خبری را به نقل از دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی منتشر کردند که بر اساس آن خبر، ایشان در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به اینکه گفته می شود فرآیند جمع‌آوری سانتریفیوژهای فردو و نطنز شروع شده بود که جلوی آن با یک تذکر گرفته شده است، ضمن تایید تصریح کردند: «همین طور است».

در پی انتشار گسترده این خبر، سخنگوی محترم دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در ارتباط تلفنی با خبر رسانه ملی با اعلام اینکه پاسخ آقای شمخانی به سوال دیگری در باره سوریه بوده و خبرنگاران به اشتباه آن را پاسخ وی به سوال فوق تلقی کرده‌اند، خواستار توقف پخش این خبر شد، خبری که پیش از انتشار آن در رسانه ملی، در خبرگزاری‌های معتبر از جمله خبرگزاری های ایسنا و مهر منتشر شده بود.

بررسی دقیق و مجدد فایل صوتی پرسش و پاسخ خبرنگار از دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی، تداخلی را در سوالات نشان نداد و پاسخ آقای شمخانی کاملا واضح بود. این نکته هم‌زمان با ارسال فایل صوتی برای دبیرخانه شورا به اطلاع سخنگوی محترم آن دبیرخانه رسید و ایشان با این وجود مجددا درخواست توقف پخش این خبر را مطرح کرد که بلافاصله به این درخواست عمل شد.

اگرچه عرف رسانه ملی انتشار جزئیات تعامل با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیست، ولی به دلیل نقل قول سازمان انرژی اتمی از این نهاد و برای صیانت از اعتبار رسانه ملی که انتشار اخبار دقیق، مستند و صحیح در سرلوحه وظایف حرفه ای آن است، توضیحات فوق به اطلاع عموم رسید.

به گزارش جهان، شمخانی همچنین در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره آغاز جمع آوری سانتریفیوژها در فردو و نطنز و تذکر داده شده در این زمینه، اظهار داشت: همین طور است. قبل از اینکه این اقدام صورت بگیرد، با یک اخطار جلوی آن گرفته شده است.

به گزارش جهان، هفته پیش علیرضا زاکانی در گفتگو با مهر، با اشاره به آغاز عملیات کاهش تعداد سانتریفیوژها در تاسیسات هسته‌ای و تناقض آن با بند یک فرمان مقام معظم رهبری اظهار داشت: قطعا کاری که شروع کرده‌اند، اقدامی نادرست بوده و تذکر هم گرفته‌اند. در پی این تذکر، کار را متوقف کرده‌اند و حداقل در فردو این روند متوقف شده است.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس تصریح کرد: پس از بازگشایی مجدد مجلس در هفته آینده، حتما در کمیسیون این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

این سخنان زاکانی اما با تکذیب سخنگوی سازمان انرژی اتمی مواجه شد. حالا شمخانی است که اظهارات کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی را تکذیب می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غیور
Iran, Islamic Republic of
اگه حرف رهبر زمین بمونه مطمئن باشید مردم جواب سخت و خشنی به مسببینش خواهند داد، با هر پست و مقامی ک داشته باشند
مراد علیفر
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید اینا نمی تونن حرف رهبری رو رو زمین بگذارند.یعنی بخوان هم ملت نمی زارن
فعلا که زیر آبی میرن
United States
چه شیطنتن عجیبی!! عده ای که دم از رهبری میزننند چه منافعی برایشان دارد که حرفش را به زمین بزنند؟
دلواپس از جور مريدان خاطره : ⁉️
نفهميدم ! يعنى اون يهكلمه درستىم كه گفته بود زد زيرش ؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا ايول !!!!!!!!!