چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰
۱

سد لتیان همچنان نیمه جان است

يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 455597
هم اکنون از مجموع حجم ۹۵ میلیون مترمکعبی مخزن سد لتیان، ۵۱ میلیون و ۷۸۱ هزار مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده است. به عبارتی در حال حاضر ۵۴.۵ درصد از مخزن این سد پُر است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سد لتیان بر روی رودخانه جاجرود با سطح حوزه آبریزی به مساحت ۶۹۸۰۰ کیلومتر مربع و با متوسط جریان آب سالانه به میزان ۳۵۰ میلیون مترمکعب در استان تهران و در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد. این سد که در سال ۱۳۴۶ به بهره برداری رسیده؛ یکی از ۵ سد اصلی و مهم تأمین آب شرب استان تهران است.

با وجود بارش های روزهای گذشته، هم اکنون از مجموع حجم ۹۵ میلیون مترمکعبی مخزن سد لتیان، ۵۱ میلیون و ۷۸۱ هزار مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده است. به عبارتی در حال حاضر ۵۴.۵ درصد از مخزن این سد پُر است.

در ۲۴ ساعت گذشته (بیست و سوم آبان) در مجموع ۴۳۶ هزار مترمکعب آب ناشی از بارش های روزهای گذشته وارد مخزن سد لتیان شد و در همین مدت ۵۳۰ هزار مترمکعب آب از مخزن این سد برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت رهاسازی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهزادی
بنیاد اموزشی قلم چی روزانه از طریق صدا وسیما روزانه بیش از 100 بار در شبکه های مختلف تبلیغ می کند ولی اب که مایه حیات است به مردم اطلاع رسانی کامل نمی شود کنترل ونظارت لازم است وقتی که توجه به ساخت وساز نشود شمال شهر تهران نابود می شود وهر روز اپارتمان های 4 تا 6 طبقه هم در شهر کهای اطراف مینی سیتی خراب می شوند تا مجوز ساخت بنا بیشری را بگیرند وقتی کنترل نشود محیط های ارامشی منطقه شهرک محلاتی منطقه یک هم تبدیل به ساخت ساز ها می شود نیاز امروز شهروندان ارامش است نه اسایش نه ساخت وساز توجه به محیط زیست است امیدواریم به این موضوعات توجه بیشتری شود