دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

آرزوی‌آمریکادرباره‌نتیجه‌سقوط هواپیمای‌روسی

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 454920
شش مقام اطلاعاتی و نظامی آمریکایی به پایگاه دیلی بیست گفتند که امیدوارند حمله داعش به هواپیمای مسافربری روسیه در سینای مصر سبب تضعیف ولادیمیر پوتین شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی که هنوز مشخص نشده دقیقا چه چیزی سبب ساقط شدن هواپیمای مسافربری روسیه در مصر شده،‌ مقامات امنیتی و نظامی آمریکا ابراز امیدواری کردند که این حادثه سبب تضعیف رئیس‌جمهور روسیه شود.

پایگاه «دیلی بیست» در مطلبی نوشت: «۶ مقام اطلاعاتی و نظامی آمریکایی می‌گویند آنها امیدوارند حمله محتمل داعش به پرواز متروجت ۹۲۶۸ پوتین را مجبور کند که سرانجام کنترل روی احساسات و اقداماتش را از دست داده و تضعیف شود».

در این گزارش آمده است: «در روزهای پس از سقوط پرواز متروجت ۹۲۶۸ روسیه که نشانه‌های زیادی از بمبگذاری داعش در آن وجود دارد، بسیاری از مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریکایی درباره این موضوع که داعش مبارزه و تلاشی جدید برای حمله به هواپیماهای غیرنظامی را آغاز کرده، دچار وحشت نشدند بلکه آن‌ها به این می‌اندیشیدند که چگونه این موضوع می‌تواند سبب تضعیف ولادیمیر پوتین و احتمالا تقویت و کمک به آمریکا شود».

در حالی که مواضع مسکو در قبال سوریه با انتقادات واشنگتن مواجه بوده، یک مقام اطلاعاتی آمریکایی پیش از حملات هوایی روسیه در سوریه، وی این حملات را «حماقت پوتین» خوانده بود.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکایی با بیان آنکه «اکنون شاید آن‌ها‌ (روس‌ها) حملات به داعش را شروع کنند و به کمک به داعش پایان دهند»، ادعا کرد که حملات هوایی روسیه به ویژه در حلب سبب منفعت‌جویی و مزیت‌طلبی داعش بر دیگر «شورشیان سوری» شده است.

دیلی بیست ادامه می‌دهد: «برخی در دولت آمریکا همچنین این امید را دارند که حمله تروریستی پوتین را وادار کند حملات بیشتری انجام داده و او عمیقتر به آنچه دولت اوباما آن را "باتلاق" خوانده، کشیده شود. در واقع برخی مقامات با خرسندی خبر مداخلات روسیه در سوریه را دنبال می‌کنند».

یک مقام اطلاعاتی آمریکا با ابراز خرسندی از «حمله و بمبگذاری داعش» علیه هواپیمای روسیه گفته است: «این یک هواپیمای آمریکایی نبود. اگر بود، ما اکنون گفتگوی متفاوتی می‌داشتیم. این مسئولیت آمریکا نیست که فرودگاه شرم الشیخ را امن کند».

یک مقام دیگر اطلاعاتی آمریکایی هم تاکید کرد: «اقدامات پوتین برای او و کشورش خطرات زیادی ایجاد می‌کند. این فقط یک رژیم ورشکسته مورد حمایت روسیه نیست که در خطر باشد بلکه اکنون اعتبار و پرستیژ روسیه در صحنه بین‌المللی در خطر است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بارها گفته ام باز هم میگم کار کار سیا و موساد است....