يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

روایتی تلخ از بیمارانی با پوست‌های صدفی

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 454475
عضو علمی بنیاد بیماری‌های نادر ایران با تشریح مشکلات تلخ بیمارانی با پوست‌های صدفی از خدمات MRI و سونوگرافی بدون اشعه ایکس و به صورت رایگان و شبانه روزی به آنان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دکتر حمیدرضا ادراکی در نشست خبری "طرح رایگان ارائه خدمات شبانه‌روزی ام آر ای و سونوگرافی" اظهار داشت: در مرکز مجتمع تصویربرداری پارسیان وابسته به بنیاد بیماری‌های نادر ایران پیشرفته ترین دستگاه‌های موجود دنیا در زمینه MRI، سونوگرافی، ماموگرافی، رادیولوژی، سنجش تراکم استخوان و عکسبرداری از دهان، فک و صورت قرار داده شده است و بیماران بدون اینکه تحت اشعه ایکس و استرس‌های ناشی از مداخلات تهاجمی پزشکی قرار داشته باشند، تحت معاینات لازم قرار می‌گیرند.

ادراکی ادامه داد: در این مرکز همچنین تصویربرداری از تمام عروق بدن و تصویربرداری‌های فوق تخصصی مانند تصویربرداری از دستگاه گوارش انجام می‌شود و کمترین تنگی و انسداد در عروق تشخیص داده و بیماران تحت درمان قرار می‌گیرند.

به گفته مسئول فنی مجتمع تصویربرداری پارسیان، در این مرکز همچنین خدمات رادیولوژی مداخله گر به بیماران ارائه می‌شود؛ به این صورت که تحت دید سونوگرافی و سی اتی اسکن بدون نیاز به جراحی پروسه درمان بیماران انجام می‌شود. همچنین خدمات ام آر آی به بیماران بالای ۱۰۰ کیلوگرم در این مرکز ارائه می‌شود.

ادارکی عنوان کرد: تعداد مبتلایان به بیماری نادر کمتر است اما مشکلات بیماران نادر بسیار زیاد است و علاوه بر بیمار، اطرافیان و خانواده‌های آنان را نیز از نظر روان و اقتصادی تحت مضیقه قرار دارند.

عضو علمی بنیاد بیماری‌های نادر ایران در توضیح بیماری‌های نادر خاطرنشان کرد: بیماری نادر به بیماری گفته می‌شود که در هر ۱۰ هزار نفر ۵ نفر به آن مبتلا شوند. مثلاً برخی از این بیماران هستند که پوست بدن آنان به صورت صدفی و پروانه ای است و اصلاً نمی‌توان به بدن آنان دست زد زیرا پوست آنان بسیار شکننده است و همین موضوع اهمیت ارائه خدمات درمانی به آنان را دوچندان می‌کند زیرا با بیمارانی که چنین پوستی دارند به واقع گرفتن "رگ" بسیار مشکل است.

ام آر ای و سونوگرافی رایگان و شبانه‌روزی

همچنین در این نشست خبری علی داودیان رئیس بنیاد بیماری‌های نادر ایران با تشریح "طرح رایگان ارائه خدمات شبانه‌روزی ام آر ای و سونوگرافی" در مجتمع تصویربرداری پزشکی پارسیان از سوی این بنیاد اظهار داشت: این مجتمع در تمام روزهای هفته و حتی ایام تعطیل به صورت شبانه روزی خدمات تصویربرداری پزشکی را به بیماران نادر، سرطانی و صعب العلاج رایگان ارائه می‌دهد.

رئیس بنیاد بیماری‌های نادر ایران ادامه داد: در این مرکز به این بیماران از سراسر ایران خدمات تصویربرداری شامل MRI، سی تی اسکن، رادیولوژی، سونوگرافی، سنجش تراکم نوارهای عصبی و سنجش تراکم استخوان ارائه می‌شود.

داودیان خاطرنشان کرد: بنیاد بیماری‌های نادر این مرکز را در زمینی به مساحت ۲ هزار متر و با صرف سرمایه ای حدود ۲۳ میلیارد تومان راه اندازی کرده است و ۱۵ میلیارد تومان نیز صرف تجهیزات آن شده است، همچنین تیمی متشکل از ۲۵ نفر تحت سرپرستی دکتر حمیدرضا ادراکی جانباز ۷۰ درصد به صورت شبانه روزی این خدمات را به بیماران ارائه می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *