شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۲
دانشجویان قربانی سیاسی کاری یک وزارت خانه؛

بازی جدید وزارت علوم در پرونده بورسیه ها/ دیوان محسابات باید اعلام نظر کند!

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 454102
وزارت علوم در حالی از حل مشکل دانشجویان بورسیه پس از اعلام نظر دیوان محاسبات خبر می‌دهند که این دستگاه مدت‌ها پیش نظر نهایی خود را در قبال این پرونده اعلام کرده است.
بازی جدید وزارت علوم در پرونده بورسیه ها/ دیوان محسابات باید اعلام نظر کند!
گروه سیاست "جهان نيوز" ـ  در حالی که مسئولان سازمان امور دانشجویان در پاسخ به دانشجویان بورسیه‌ای که به دلایل مختلف هنوز موفق به ادامه تحصیل نشدند، اظهارنظر دیوان محاسبات و دادستان این دیوان را گره‌گشای این پرونده می‌دانند، طبق اسناد در جلسه ۱۱ خردادماه سال جاری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، نظر دیوان محاسبات درباره این پرونده از سوی دادستان این دیوان مشخص و تایید شده است.(سند یک و دو)

همان‌طور که در این سند ملاحظه می‌کنید در بند یک این سند دیوان محاسبات اعلام کرده، درباره نحوه شرایط احراز بورسیه نظری نداشته است. در بندهای دیگر این سند نیز نظر دیوان محاسبات درباره اشتغال و تحصیل دانشجویان بورسیه شاهد در خردادماه اعلام شده، این در حالی است که هنوز مسئولان سازمان امور دانشجویان در این باره هم به برخی از تعهدات خود در قبال این دانشجویان نیز پایبند نیستند.

مسئولان سازمان امور دانشجویان اخیرا و پس از تحصن دانشجویان بورسیه در این سازمان خواستار فرصتی یک ماهه برای حل مشکل این دانشجویان شدند و این در حالی است که اگر به تعهدات این نامه پایبند بودند مشکلات دانشجویان بورسیه‌ ماه‌ها پیش برطرف شده بود و این دانشجویان امروز مشغول فعالیت تحصیلی خود بودند.

با وجود سکوت مسئولان سازمان امور دانشجویان درقبال رسانه‌ها درباره پرونده بورسیه‌ها و نزدیک شدن به پایان مهلت یک ماهه این سازمان در قبال دانشجویان بورسیه و همچین وجود چنین اسنادی درباره نظر دستگاه‌های نظارتی باید دید پاسخ نهایی مسئولان وزارت علوم درباره این پرونده که مدام بر حل شدن آن تاکید می‌کنند، چیست؟
سند(1)

سند (1)

سند (2)


منبع: تسنیم

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بورسیه و ما ادرئک ماالبورسیه
چه ابزاری شده واسه این راستگویان
هم وطن
اشتباهی منفی دادم