يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

کمک شهرداری تهران به مناطق سیل‌زده

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 453538
دو فوریت طرح کمک به مناطق سیل‌زده (ایلام و لرستان) با مشارکت شهرداری تهران و تخصیص ۵ میلیارد تومان، جهت تأمین تجهیزات در دویست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران به تصویب رسید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در ادامه دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران، دو فوریت طرح کمک به مناطق سیل‌زده ایلام و لرستان با مشارکت شهرداری تهران و تخصیص ۵ میلیارد تومان جهت تأمین تجهیزات برای استان‌های اشاره‌شده در دستورکار اعضاء قرار گرفت.

حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران، به‌عنوان یکی از مخالفین طرح اشاره‌شده، اظهار داشت: مشخص نیست پولی که هم‌اکنون در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد از کدام محل پیش‌بینی شده است و بنده پیشنهاد می‌کنم که احساسی تصمیم نگیریم.

وی با تأکید بر اینکه مشخص نیست که منابع این طرح از چه بخشی تأمین می‌شود، تصریح کرد: هیأت دولت مصوب کرده است که ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به مردم سیل‌زده استان‌های لرستان و ایلام پرداخت شود و این درحالی است که شورای شهر نیز بنا دارد ۵ میلیارد تومان برای حمایت از مردم استان‌های اشاره‌شده بپردازد که این موضوع جای سؤال‌های بسیاری دارد.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز ضمن مهم دانستن صحبت‌های کاشانی، گفت: اخباری که از این دو استان داریم، نشان می‌دهد که وضعیت خدمات‌رسانی در استان‌های اشاره‌شده و به‌ویژه کوهدشت و ایلام بحرانی است و مردم در شرایط بدی زندگی می‌کنند.

به گزارش فارس، پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران ضمن همدردی با مردم سیل زده استان‌های ایلام و لرستان، تصریح کرد: این سؤال مطرح می‌شود که آیا جای ما برای ارائه خدمات به مردم عزیز این استان‌ها با دولت و وزارت کشور فرق کرده است و آیا قرار است هر روز ما منابع استان تهران را به سایر شهرهای دیگر بدهیم و آن هم برابر با رقم دولت!

سروری ادامه داد: شهرداری تهران در شرایطی می‌خواهد این کار را انجام دهد که ما با معضلات بسیاری روبه‌رو هستیم و توان پرداخت پول پیمانکاران را نداریم و به نظر می‌رسد این روند و ارائه این‌گونه کمک‌ها برای شهرداری تهران در آینده مشکل‌ساز خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *