جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۵
۱
حجت‌الاسلام قرائتی:

زمینه ازدواج جوانان قبل از دانشگاه فراهم شود‎

جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 452675
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: زمینه ازدواج جوانان باید قبل از دانشگاه فراهم شود، اگر دختری می‌خواهد ازدواج کند نباید مدیران او را نهی و تحقیر و یا از دبیرستان اخراج کنند، بلکه ...
به گزارش جهان به نقل از حوزه، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در همایش «مدیریت یاوران نماز» که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی قم برگزار شد با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش تربیت مدیران یاوران نماز در بخش‌های مختلف است گفت: نباید به وضع موجود در عرصه نماز قانع شد و باید برای آینده بهتر تلاش کرد.
 
وی با بیان اینکه مدیر خوب کسی است که به آینده و راه‌های نرفته فکر کند و برای پیشرفت تلاش کند افزود: دین اسلام دین هیچگونه حرجی نیست، بنابراین باید با تمام توان از همه ظرفیت‌های موجود برای تربیت نسل جوان بهره گرفت.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در قرآن کریم به سه حرکت عقب، جلو و دوره‌ای اشاره شده است، خاطرنشان کرد: در حرکت به جلو باید به پیشرفت و تعالی برای آینده بهتر فکر کرد.
 
قرائتی با بیان اینکه تاکنون کتاب‌های مختلفی به رشته تحریر در آمده است اظهار کرد: در اسلام فارغ‌التحصیلی معنا ندارد، مهم این است انسان هیچ وقت از تحصیل فارغ نشود، بنابراین صرف داشتن مدرک دلیل بر سواد نیست.
 
وی با بیان اینکه برای پیشرفت فعالیت‌ها، لازم است فعالیت‌های گروهی و با حضور اساتید مختلف در موضوعات مختلف صورت گیرد و از همه اساتید دعوت به همکاری شود گفت: تجربه نشان داده انسان به تنهایی در کارها موفق نخواهد شد، ولی وقتی فکرهای مختلف با هم جمع شود موفقیت دوچندان خواهد بود.
 
این مفسر قرآن با اشاره به اینکه مدیران مدارس و یاوران نماز، باید ابتدا خود عامل و عاشق نماز باشند خاطرنشان کرد: انسان نباید اهل تظاهر به دین باشد چون مردم می‌فهمند که چه کسی عامل است و چه کسی عامل نیست، بنابراین باید با رفتار و کردار خودمان جوانان را جذب آموزه‌های دین و نماز کنیم.
 
وی با بیان اینکه مدیران و یاوران نماز باید دارای ایمان و اعتقاد قوی به مسائل دینی به خصوص نماز و مسائل رفتاری در برخورد با جوانان باشند اظهار کرد: در انتخاب امام جماعت برای مدارس دختران و همچنین زیبایی نمازخانه، شکل نمازخانه و قرائت نماز نیز باید دقت کافی شود تا جوانان بیشتر جذب شوند.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: لازم است در رفتار و برخورد با جوانان دقت صورت گیرد و مدیران و یاوران نماز به بعضی از دانش‌آموزان به صورت خصوصی مشاوره دهند تا بیماری‌های روحی آنها زودتر شناسایی و برطرف شود.

قرائتی درباره ازدواج جوانان گفت: معتقدم زمینه ازدواج جوانان باید قبل از دانشگاه فراهم شود، اگر دختری می‌خواهد ازدواج کند نباید مدیران او را نهی و تحقیر و یا از دبیرستان اخراج کنند، بلکه باید او را کمک کنند تا زمینه ازدواج او فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
واقعا حرف درستی زدی... چی عجب یکی هم حرف دل ما را زد...