يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱
۱
گزارش ویژه؛

با دوئل های جذاب دربی بیشتر آشنا شوید/ این بازی بوی مساوی نمی‌دهد!

مظلومی دربی باز‌ تر است یا برانکو؟
پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 452609
برای دربی ۸۱ به اندازه کافی دلیل وجود دارد که مطمئن باشیم این بازی مساوی نمی‌شود، شاید مهمترین دلیل آن حضور برانکو ایوانکویچ و پرویز مظلومی روی نیمکت دو تیم باشد
با دوئل های جذاب دربی بیشتر آشنا شوید/ این بازی بوی مساوی نمی‌دهد!
گروه ورزش جهان نيوز: برای دربی ۸۱ به اندازه کافی دلیل وجود دارد که مطمئن باشیم این بازی مساوی نمی شود. شاید مهمترین دلیل آن حضور برانکو ایوانکویچ و پرویز مظلومی روی نیمکت دو تیم باشد، دو سرمربی که تجربه های قبلی آنها در دربی ثابت کرده که هرگز علاقه ای به ارائه فوتبال دفاعی ندارند و بیشتر ترجیح می دهند بازی هجومی را به نمایش بگذارند. مظلومی در ۶ تجربه قبلی خود در دربی ۴ بار پیروز شده، یک بار مساوی کرده و یک بار هم شکست خورده است و برانکو هم در تنها تجربه خود برابر استقلال موفق شد تیمش را پیروز از زمین بازی خارج کند. البته در این بین بازیکنانی هر دو تیم دارند که دوئل آنها می تواند دربی را زیباتر از قبل کند. بازیکنانی که اگر روز خوب شان باشد می توانند نقش تعیین کننده در این بازی داشته باشند.

رحمتی، مکانی

این بازی را بی تردید می تواند یک دوئل تمام عیار بین دروازه بان های دو تیم دانست. مهدی رحمتی همیشه ادعای حضور در تیم ملی را دارد ولی مورد غضب سرمربی تیم ملی قرار گرفته و مدت هاست که جایی در ترکیب تیم ملی ندارد. رحمتی دربازی با سپاهان بزرگترین عامل پیروزی تیمش بود چراکه بارها موفق شد موقعیت های گلزنی را از حریفش بگیرد. اما در پرسپولیس سوشا مکانی بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل کابوس وار رفته رفته به روزهای خوب خود بر می گردد. هرچند او در این فصل گل های زیادی خورده اما نمایشی به مراتب بهتر از فصل گذشته خود داشته است. سوشا حالا به تیم ملی هم رسیده است و برای این که موقعیت خود را از دست ندهد نیاز دارد که در دربی دروازه خود را بسته نگه دارد. البته مکانی در دربی برگشت فصل گذشته برابر استقلال بازی کرد و موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد ولی با توجه به شرایط بهتر بازیکنان استقلال نسبت به فصل گذشته او در این بازی کار به مراتب سخت تری نسبت به فصل گذشته دارد.

سجاد شهباززاده- مهدی طارمی

یکی از مهمترین تقابل های این بازی را می توان به دوئل سجاد شهباززاده و مهدی طارمی نسبت داد. بازیکنانی که هرکدام می خواهند ثابت کنند در پست خود در لیگ ایران بهترین هستند. مهدی طارمی در این فصل عملکرد فوق العاده ای داشته است تا جایی که حتی کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی را مجاب کرده است که او را به صورت ثابت بازی بدهد. او در حالی که ۱۰ هفته از شروع لیگ برتر می گذرد ۶ گل در لیگ و جام حذفی زده و موفق شده ۵ پنالتی هم بگیرد که یک آمار فوق العاده محسوب می شود. او حالا مهمترین ستاره تیمش برای بازی روز جمعه محسوب می شود اما شهباززاده هم در این فصل آمار فوق العاده ای داشته است. او در هفته اول این فصل ۲ گل زد ولی بعد از آن مصدوم شد و ۳ هفته لیگ را از دست داد. شهباززاده بعد از بازگشت به میادین هم یک گل در لیگ و ۲ گل در جام حذفی زد و البته موفق شد ۲ پنالتی هم بگیرد. این بهترین فرصت برای شهباززاده است که ثابت کند چیزی از طارمی کم ندارد و می تواند در تیم ملی حضور داشته باشد.

امید ابراهیمی- احمد نورالهی

شکی نیست که احمد نورالهی یکی از پدیده های ۲ فصل اخیر پرسپولیس است، بازیکنی که همیشه توانایی هایش زیر سایه مهدی طارمی محو شده است. او بازیکنی است که عده ای اعتفاد دارند روزی فیکس تیم ملی می شود و در بازی روز جمعه بهترین فرصت را برای اثابت توانایی هایش دارد. اما او برای بازی روز جمعه باید روبروی امید ابراهیمی بازی کند که با خداحافظی نکونام موفق شده به ترکیب ثابت تیم ملی برسد. جالب است که خصوصیات فنی امید ابراهیمی و نورالهی دقیقا شبیه به هم است. بازیکنانی که هرکدام در بازی سازی تبحر ویژه ای دارند و البته به خوبی توپ را از خط دفاع به خط حمله تیم شان منتقل می کنند.

مظلومی- برانکو

اما شاید اصلی ترین دوئل این بازی مربوط پرویز مظلومی و برانکو باشد. دو مربی که تفکرات شبیه به هم دارند ولی بازیکنانی که در زمین برای آنها بازی می کنند زمین تا آسمان با هم فرق دارند.هم سیستم استقلال و هم پرسپولیس برای دربی ۱-۳-۲-۴ است ولی بازیکنانی که در ترکیب استقلال بازی می کنند فزیکی تر و بازیکنانی که برای پرسپولیس باز می کنند تکنیکی و سرعتی تر هستند. البته تشابه هر دو مربی این است که آنها فوتبال هجومی و روی زمینی را دوست دارند و از این نظر می توان مطمئن بود که این بازی گل خواهد داشت. مظلومی به دنبال حفظ آمار خوبش در دربی است و برانکو هم می خواهد ثابت کند می تواند به یک مربی دربی باز تبدیل شود.
منبع: نسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


؟؟؟