جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
به ریاست‌حجت‌الاسلام ابو ترابی‌فرد

برگزاری نشست مجمع مجالس آسیایی

پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۵
کد مطلب: 452512
نشست شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی از دوشنبه هفته آینده و در دو روز کاری در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اولین نشست شورای اجرایی و نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی(APA) در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (11 و 12 آبان ماه) در تهران به ریاست حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد برگزار می‌شود.
 
براساس برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده، قرار است که در این نشست، پیش‌نویس دستورکار مجمع عمومی مجالس آسیایی که در آذرماه سال جاری در کشور کامبوج برگزار می‌شود، تدوین شود.
 
همچنین قطعنامه‌های پشنهادی اعضای مجمع در نشست شورای اجرایی تصویب اولیه شده و در اجلاس آینده کامبوج به تصویب نهایی می‌رسد، از طرف دیگر در  نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی، قطعنامه‌های پیشنهادی اعضا در حوزه فرهنگی و اجتماعی قاره آسیا بحث و بررسی می‌شود.
 
مجمع مجالس آسیایی نهادی است متشکل از 41 پارلمان آسیایی که با هدف هماهنگی فعالیت‌های مجالس برای تقویت آزادی و برابری، عدالت و رفاه اجتماعی، امنیت و ثبات، صلح و دوستی و همگرایی در آسیا در 23 آبان 1387 در تهران تأسیس شد.
 
وظیفه اصلی این مجمع، تقویت دیپلماسی پارلمانی و اعتلای نقش مجالس در تصمیم‌سازی‌های عمده در سطح قاره آسیاست که با توجه به تعدد کشورها و تنوع فرهنگ‌ها واجد اهمیت بسیاری است تا در اموری که مبتلا به کشورهای آسیایی است، زمینه‌های تشکیل قوانین مشترک یا مشابه فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *