سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۱

آیا لاریجانی هنوز اصولگراست؟

چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 452506
وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به جایگاه لاریجانی در بین اصولگرایان پس از مسئله برجام گفت: جایگاه لاریجانی در اصولگرایان بستگی به تصمیم وی برای انتخابات دارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله خزعلی در جمع خبرنگاران درباره نتیجه تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان که قرار بود اواخر مهر تشکیل شود، گفت: باید این مسئله را از سران اصولگرا بپرسید.
 
وی افزود: فردا در جلسه شورای همگرایی اصولگرایان درباره مسائل مختلف اصولگرایان بحث و بررسی صورت می‌گیرد.
 
وزیر ارشاد دولت دهم در پاسخ به سوالی درباره جایگاه لاریجانی در بین اصولگرایان پس از مسائلی که درباره برجام پیش آمد، اظهار داشت: این مسئله بستگی به این دارد که ایشان برای انتخابات چه تصمیمی بخواهد بگیرد. آیا با اصولگرایان همراه شود یا به اعتدال و یا اصلاح‌طلبان. اگر بخواهد با این گروه‌ها ائتلاف کند به طور طبیعی با اصولگرایان نخواهد بود.
 
حسینی درپاسخ به این سوال که آیا کاندیداتوری شما از رفسنجان صحت دارد؟ گفت: خیر این مسئله صحت ندارد.
 
وی درباره اظهارات اخیر ترکان نسبت به چهار وزیری که نامه‌ای را به رئیس‌جمهور درباره وضعیت رکود اقتصادی نوشتند، گفت: اعضای دولت بسیار تلاش کردند اختلاف نظرهایی که دارند بروز و ظهور بیرونی نداشته باشد و به جامعه سرایت نکند.
 
وزیر ارشاد دولت دهم افزود: این نامه هم ظاهراً قرار نبود علنی شود، اما علنی شد و به مصلحت دولت نبود که در جامعه مطرح شود، زیرا بیانگر ناکارآمدی دولت در حوزه اقتصاد و شعارهایی که از سوی دولت مطرح شده است.
 
حسینی یادآور شد: وجود مشکلات اقتصادی مانند رکود و بیکاری و اینکه پیش از این نیز بسته‌ای برای خروج از رکود دادند، اما مجدداً بسته خروج از رکود را مطرح می‌کنند.
 
وی گفت: به نظر می‌رسد برخی از اعضای دولت حداقل برای اینکه در تاریخ ثبت شود و آیندگان بدانند حداقل هشدارهایی دادند این مسائل را مطرح می‌کنند، البته به نظر می‌رسد از این اختلاف‌ها هرچه جلوتر رویم بیشتر رخ دهد.
 
وزیر ارشاد دولت دهم گفت: در حال حاضر برخی از مسئولان استانداری‌ها و مدیرکل سیاسی مازندران و کرمان تغییر کردند، اما وزارت کشور در جریان نبوده، بنابراین این مسائلی است که بروز و ظهور می‌یابد و بیانگر مشکلات دولت است. شاید برخی می‌خواهند سرپوش بگذارند، اما برخی از آنها در جامعه مشخص می‌شود.
 
حسینی درباره موضوع تک خوانی خواننده زن در ایام عاشورا، گفت: در گذشته در هیچ دوره‌ای بحث تک خوانی زنان را نداشتیم. حساسیت‌هایی که این بار بیشتر برانگیخته شده برای این است که این اتفاق در ماه محرم و در دهه محرم رخ داده، زیرا در این ایام معمولاً برنامه موسیقی تعطیل بوده است. این روند حتی در رژیم پهلوی هم وجود داشته به طوری که ما در تالار وحدت برنامه موسیقی نداشته‌ایم.
 
وی با بیان اینکه به نام عاشورا هم در تمرین و هم در اجرای اول از تک خوان زن استفاده شود، بسیار ناراحت‌کننده است، گفت: برخی در شب اول این مراسم حضور داشتند و علیرغم اینکه ادعا می‌شود این مسئله در تمرین بوده، صحت ندارد و در شب اول اجرا این تک خوانی وجود داشته، لذا طبیعی است واکنش‌های مختلفی را از سوی مردم و جامعه ایجاد کند.
 
وزیر ارشاد دولت دهم در پایان گفت: مسئولان فرهنگی نیز بهتر است به جای توجیه یا آدرس غلط موضع شفاف خود را در این رابطه مطرح کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *