جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

وزیر کشور: آمارها دروغ نمی گویند

سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 452182
وزیر کشور گفت: آمارهای درست آیینه تمام نمای وضعیت و موقعیت کشور در حوزه‌های مختلف هستند و می‌توانند راهنمایی برای برنامه‌ریزان و مدیران در تصمیم‌گیری باشند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی‌ فضلی امروز در حاشیه همایش «بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی» در جمع خبرنگاران گفت: شناخت درست مبتنی بر برنامه‌ریزی است. اگر آمارهای درستی داشته باشیم که آیینه تمام نمای وضعیت و موقعیت کشور در حوزه‌های مختلف باشد، می‌تواند راهنمای خوبی برای برنامه‌ریزان و مدیران در تصمیم‌گیری باشد.

وی افزود: از طرف دیگر آمار، روند فعالیت‌ها را به ما نشان می‌دهد؛ یعنی اگر هدف‌گذاری درستی برای ایجاد توازن، تعادل و برنامه‌ریزی مطلوب داشته باشیم و برای اینکه بتوانیم فاصله را با اهداف سنجش کنیم، باید حتماً مبتنی بر آمار و ارقام عمل کنیم که هم راهنما، نشانگر و هدایت‌گر است و هم وفاداری در عمل خواهد بود و تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر آن صورت خواهد گرفت.

وزیر کشور در پاسخ به این سئوال که در لایحه برنامه ششم توسعه بحث عدم توازن منطقه‌ای مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: دولت از این موضوع استقبال می‌کند و رئیس‌جمهور نیز بر آن تاکید کرده است. در برنامه اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه یکی از محورهای اصلی همین موضوع است.

وی همچنین در مراسم سخنرانی در این همایش گفت: موضوع مهاجرت یک مساله جهانی است و از طریق همکاری های بین المللی باید به حل این مشکل کمک کرد. مهاجرت هایی که در سطح ملی رخ می دهد بی تاثیر از نظامات بین المللی نیست، تاثیرگذاری های تفکر، اندیشه و کارکرد نظام بین المللی در کشورهای مختلف موجب این اقدامات می شود.

رحمانی فضلی مهاجرت را دو نوع توصیف کرد و یادآور شد: یک نوع مهاجرت های با مدیریت، قانونی و برنامه ریزی شده است که برای دولت ها ایجاد اشکال نمی کند چون با توجه به منابع، ظرفیت و شرایط اقدام به جذب یا اعزام مهاجر می کنند.

وزیر کشور همچنین گفت: آنچه عمدتا در پدیده مهاجرت به عنوان یک موضوع مساله ساز مطرح است، مهاجرت های غیر مدیریت شده و غیر قانونی است که برای کشورهای مختلف هم مبدا و هم مقصد و در داخل در سطح ملی و منطقه ای مشکلاتی ایجاد می کند و حل این مساله مستلزم برنامه ریزی دقیق است.

وی ادامه داد: کشور ایران به عنوان کشوری است که با هر دو مقوله مواجه است، هم به عنوان مهاجرت های بین المللی، ایران از کشورهایی است که بیشترین مهاجر را در درون خود دارد. بیشتر این مهاجران در ایران از کشور افغانستان هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *