يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

آب پاکی لاوروف روی دست وینیست های ضد سوری

شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 451607
وزیر خارجه روسیه می‌گوید مسکو آمادگی دارد تا هماهنگی با آمریکا در طول عملیات نظامی در سوریه را افزایش دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز شنبه گفت کشورش آماده است تا میزان هماهنگی با آمریکا در جریان عملیات نظامی در سوریه را افزایش دهد.

وی که با تلویزیون روسیه گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «برای چنین هماهنگی عمیقی آمادگی داریم.»

به نوشته خبرگزاری ریانووستی، وی همچنین گفت که مسکو امیدوار است در آینده نزدیک شاهد پیشرفت در عرصه سیاسی در سوریه باشد. وزیر خارجه روسیه افزود که برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری در سوریه، باید بخشی از این روند سیاسی باشد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این ادعای رسانه‌های غربی که می‌گویند روسیه در حال هدف قرار دادن مخالفان دولت سوریه است، گفت: «حاضریم از گروه‌های میهن‌پرست، از جمله گروه موسوم به ارتش آزاد در مقابل داعش حمایت هوایی کنیم، اما تا الان آمریکا هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه تروریست‌ها کجا هستند و ارتش آزاد کجا است، به ما ارائه نکرده است.»

لاوروف همچنین تأکید کرد که مسکو هنوز گروه مسلحی را نیافته است که در سوریه در حال نبرد با تروریست‌ها باشد.

وی افزود: «ما هرگز در را نبستیم و طوری رفتار نکردیم که انگار به ما توهین شده است. زمانی که فردی از گفت‌وگو در مورد مسائل جدی خودداری می‌کند، این سوال پیش می‌آید که آیا این شخص درک می‌کند که چه خبر است و اینکه آیا این شخص می‌فهمد که چطور باید یک مسئله را حل کرد.»

لاوروف ادامه داد: «زمانی که همکاران آمریکایی چنین ابتکاری را مطرح کنند، اما قطعا واکنش نشان داده و هرگز از گفت‌وگو خودداری نمی‌کنیم.»

وی در ادامه به انتقاد از سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال سوریه پرداخت و گفت بروکسل پی برده است که خط مشی که در قبال این کشور در پیش گرفته بود، نادرست است.

وزیر خارجه روسیه که یک روز پس از نشست چهارجانبه با حضور وزرای خارجه آمریکا، ترکیه و عربستان صحبت می‌کرد، افزود: «ما نمی‌خواهیم منافع بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) یا معارضین را در نظر بگیریم. ما می‌خواهیم منافع سوریه را مد نظر قرار دهیم.»

به گفته لاوروف، اسد که به تازگی به مسکو سفر کرده، با مقامات روس در مورد آینده سیاسی این کشور نیز بحث کرده است.

دیپلمات ارشد روسیه گفت: «او کاملا (از لزوم ایجاد روند سیاسی) آگاه است و تاالان هم عنوان کرده است که لازم است که ابتدا فاز نظامی مقابله با تروریسم با تثبیت بخش سالم جامع و آغاز روند سیاسی که منافع تمام سوری‌ها بدون استثنا، از هر قومیت و دیدگاه سیاسی را در بر بگیرد، تکمیل شود.»

وی در مورد برگزاری انتخابات در سوریه هم گفت: «بازیگران خارجی نمی‌توانند در مورد چیزی در سوریه تصمیم بگیرند. ما باید از آن‌ها بخواهیم که خودشان طرحی را برای کشورشان ارائه کنند که منافع تمام مذاهب، قومیت‌ها و گروه‌های سیاسی به خوبی مورد مراقبت قرار گیرد.»

لاوروف ادامه داد: «قطعا آن‌ها باید خود را برای انتخابات‌های پارلمانی و ریاست‌جمهوری آماده کنند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *