جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۳

کارکرد عارف برای اصلاح طلبان در انتخابات مشخص شد

حمایت مشروط اصلاح طلبان از لاریجانی/ از پیروزی ناطق و ولایتی خوشنود می شویم
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 450479
عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان گفت: حتما ازهمه ظرفیت‌های موجود در این شورا و جایگاه و ارتباطات افراد و از جمله دکتر عارف برای لابی کردن در جهت تایید صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب استفاده خواهد شد.
کارکرد عارف برای اصلاح طلبان در انتخابات مشخص شد
به گزارش جهان، عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان طی گفت‌وگویی با نشریه صدا (ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران سازندگی) درباره اینکه "شما اشاره داشتید که نقش شورای عالی اصلاح طلبان صرفا داوری در موارد اختلافی است. اما در عین حال، با توجه به جایگاه آقای عارف در مجمع تشخیص مصلحت نظام و موقعیت برخی دیگر از چهره‌های ارشد اصلاح طلب آیا این شورا در مسایل دیگر از جمله بحث پیگیری تایید صلاحیت نامزدها ورود نخواهد کرد"؟، گفت: حتما ازهمه ظرفیت‌های موجود در این شورا و جایگاه و ارتباطات افراد و از جمله دکتر عارف برای لابی کردن در جهت تایید صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب استفاده خواهد شد. اما این مسئولیت، جزو تکالیف حقوقی شورای عالی نیست که از ابتدا وجود داشته باشد. شورای عالی صرفا مرجع داوری و سیاستگذاری در چارچوب سیاست‌های انتخاباتی است که شورای مشورتی تعیین کرده و این شورا آن را ادامه خواهد داد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر دعوت اصلاح طلبان از ناطق نوری و اینکه آیا این دعوت از آقای ناطق با بحث سرلیستی آقای عارف از سوی اصلاح طلبان در تعارض نیست؟اظهارداشت: نه. اینکه ما از آقای ناطق برای حضور در صحنه انتخابات دعوت می‌کنیم، به دلیل شرایط حساس کشور است. اما این دعوت بدان معنا نیست که قرار است ایشان سرلیست اصلاح طلبان قرار گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: درست است که او اصولگرایی تیزبین و مدافع منافع ملی است؛ اما هیچ‌گاه جریان اصلاحات یک اصولگرا را سرلیست انتخاباتی خود قرار نمی‌دهد. اما از طرف دیگر، ما علاقه‌مندیم و تاکید داریم که نه تنها آقای ناطق، بلکه درون جبهه اصولگرایان هرچه چهره‌های عاقل بیشتری در عرصه انتخابات وارد شوند، به سود کشور است. روند بررسی بر جام نشان داد که قرار گرفتن مجلس در اختیار تندروها می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد.

ناصری با بیان اینکه در این شرایط، اگر اصولگرایان معتدلی نظیر آقایان ناطق نوری و ولایتی وارد صحنه انتخابات شوند و حتی در رقابتی عادلانه بر اصلاح طلبان پیروز شوند، حتما اصلاح طلبان از این اتفاق خشنود خواهند شد، گفت: چرا که در این صورت، باز هم پارلمان در اختیار نیروهایی عاقل، معتدل و پایبند به منافع ملی کشور قرار خواهد گرفت و به همین جهت، اصلاح طلبان از آقای ناطق درخواست دارند که در صحنه حاضر شوند.

وی می گوید: اما الان در فاصله چهار ماه تا انتخابات، وقتی اصلاح‌طلبان از ساختار تشکیلاتی خود و بستن لیست‌ها سخن می‌گویند؛ حتما آقای دکتر عارف به عنوان سرلیست مدنظر هستند؛ حتی اگر اقای ناطق هم در انتخابات ثبت نام کنند. در عین حال، اگر در حوزه انتخابیه‌ای مثل قم ببینیم که جریان تندرو می‌‌خواهد روی چهره‌ای نظیر آقای جلیلی سرمایه‌گذاری کند و او را مقابل آقای لاریجانی مطرح کند، حتما اصلاح طلبان از آقای لاریجانی حمایت خواهند کرد.
منبع: نماینده
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *