شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
انتخابی جام جهانی و جام‌ملت‌ها؛

سقوط ایران و ژاپن و توقف کویت

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 450002
دور برگشت از رقابتهای فوتبال مقدماتی جام جهانی روسیه و جام‌ملت‌های امارات با پیروزی تیم‌های قطر، عمان، سوریه، اردن و بحرین، توقف کویت و سقوط ایران و ژاپن به رده‌ دوم گروه‌های خود آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، هفته ششم از مرحله انتخابی رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۸ - روسیه و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ - امارات روز سه‌شنبه با برگزاری ۱۴ مسابقه از گروه‌های هشت‌گانه پیگیری شد که در گروه A، پس از لغو بازی عربستان با فلسطین، تیم مالزی در خانه تیمورشرقی نخستین بردش در این رقابتها را بدست آورد و از قعرجدول به رده چهارم رسید.
 
در گروه B، تیم اردن در ادامه روند موفقیت‌هایش برابر تاجیکستان پیروز شد تا ضمن تحکیم صدرنشینی، فاصله خود با استرالیای رده دومی را به ۴ امتیاز رساند. قرقیزستان هم با شکست دادن بنگلادش، خود را به عنوان یکی از مدعیان این گروه معرفی کرد.
 
قطر هم در گروه C با برتری پرگل مقابل مالدیو جایگاهش در صدر جدول این گروه را تقویت کرد. هنگ‌کنگ هم با کسب ۳ امتیاز در خانه بوتان، وضعیت خود را در رده دوم گروه بهتر کرد. در گروه D هم عمان برابر میهمانش هندوستان با ۳ گل پیروز شد تا با یک بازی بیشتر، موقتا به صدرجدول این گروه صعود کرده و ایران را به رده دوم بفرستند. هند با این باخت در آستانه حدف زودهنگام از جام قرار گرفت. ترکمنستان هم با یک گل گوام را مغلوب کرد تا امتیازش با دو مدعی دیگر این گروه را کاهش دهد.
 
در گروه E سوریه با نتیجه ۵ بر ۲ افغانستان را شکست داد تا با یک بازی بیشتر به صدرجدول این گروه رسیده و ژاپن را به رده دوم بفرستد. سنگاپور هم با برتری مقابل کامبوج، تنها به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به ژاپن در رده سوم قرار گرفت. در تنها بازی گروه F تایلند در زمین ویتنام با ۳ گل پیروز شد تا جایگاهش در صدرجدول این گروه را محکمتر کرده و فاصله امتیازی‌اش با تیم رده دوم یعنی عراق را به ۵ امتیاز برساند.
 
توقف خانگی کویت برابر لبنان در گروه G، یکی از اتفاقات مهم هفته ششم بود و مانع از رسیدن این تیم به صدرجدول شد. میانمار هم برابر لائوس پیروز شد تا از قعرنشینی در این گروه نجات پیدا کند. در گروه H هم کره‌شمالی با برتری مقابل یمن، اختلاف امتیازی‌اش با ازبکستان را به ۴ امتیاز رساند. همچنین بحرین با شکست دادن فیلیپین، از بحران نتیجه‌گیری فاصله گرفت و به وضعیت خود سروسامان داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *