دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۲

واکنش صهیونیست‌هابه موفقیت‌موشک عماد

يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 449450
آزمایش نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های صهیونیستی داشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آزمایش نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف که «عماد» نام گرفته، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های صهیونیستی داشت.

روزنامه «جروزالم‌پست» از جمله رسانه‌هایی بود که با انعکاس این خبر در صفحه نخست خود با تیتر «ایران موشک بالستیک جدیدی را آزمایش کرد»، نوشت، کارشناسان می‌گویند برد موشک «عماد» ۱۷۰۰ کیلومتر که می‌تواند با دقت بالا به هدف اصابت کرده و آن را تخریب کند.

به نوشته این روزنامه، «آنتونی کوردزمن» محقق مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در ماه ژانویه گفته بود، برد این موشک ۱۷۰۰ کیلومتر و با دقت ۵۰۰ متر است.

«اوزی روبین» کارشناس موشکی رژیم صهیونیستی نیز گفته، عماد نماینده جهشی بزرگ در دقت است که دارای سیستم کنترل و هدایت است.

روزنامه «هاآرتص» نیز به نقل از رسانه‌های ایرانی گزارش داد، ایران با موفقیت موشک دوربرد بالستیک سطح به سطح را آزمایش کرده است.

این روزنامه اسرائیلی نوشت، برد این موشک و دقت آن مشخص نیست اما گفته شده می‌تواند تا لحظه اصابت به هدف کنترل شود.

در این گزارش آمده، از سال ۱۹۹۲، ایران بر صنعت تولیدات نظامی خودکفا، تولید موشک، تانک و زیردریایی‌های سبک تاکید کرده است. دولت جمهوری اسلامی نیز همواره از پیشرفت‌های نظامی خبر داده‌ است؛ پیشرفت‌هایی که قابل تایید نبوده‌اند.

هاآرتص نوشت، جمهوری اسلامی در حال حاضر مدعی است که دارای موشک سطح به سطحی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر است که می‌تواند به پایگاه‌های نظامی اسرائیل و آمریکا در منطقه اصابت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *