کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سومین روز تحصن مقابل مجلس‬؛

اعتراض به باقی‌ماندن ساختار تحریمها در برجام/ از تحصن خانوادگی یک طلبه تا خیمه‌های دانشجویی

8 مهر 1394 ساعت 13:00

تحصن مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به جزئیات توافق هسته‌ای وارد سومین روز خود شد و تحصن‌کنندگان خیمه‌هایی برپا کردند.


گروه سیاست جهان نیوز: تحصن مقابل مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه)، وارد سومین روز خود شد. در روز نخست یک طلبه قمی همراه با خانواده خود در اعتراض به جزئیات توافق هسته‌ای مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کرد.

وي درباره دلیل تحصنش مقابل مجلس شورای اسلامی، گفت: بنده به اتفاق همسرم که هر دو در شهر مقدس قم طلبه هستیم و فرزند شهید می‌باشیم ۲ روز است که مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کرده‌ایم.

وی افزود: دلیل تحصن من و همسرم انتقاد به توافق هسته‌ای و برجام است. مستندات حاکی از آن است که لغو تحریمی صورت نخواهد گرفت و کنگره آمریکا به هیچ عنوان تحریم‌ها علیه ایران را لغو نخواهد کرد.


حجت‌الاسلام عمارلو خاطرنشان کرد: اعتراض ما این است که ساز و کار تحریم‌ها باقی خواهد ماند، اما دولت‌مردان معتقدند که توافق خوب هسته‌ای اتفاق افتاده است.

روز گذشته (سه‌شنبه) و در دومین روز تحصن جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران نیز به طلبه تحصن‌کننده پیوستند.

دانشجویان پس از حضور در تحصن مقابل مجلس خیمه‌هایی را با عنوان «خیمه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر»، «خیمه دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف» و «خیمه خانواده‌های شهدا» برپا کردند.

تحصن‌کنندگان بر این نکته تاکید دارند که خواستار لغو یکباره همه تحریم‌ها هستند و می‌‌گویند طبق برجام قرار نیست تحریم‌ها یکباره لغو شود.


تحصن‌کنندگان دست‌نوشته‌هایی همچون آمریکا قابل اعتماد نیست»، «هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد»، «به دشمن نمی‌شود چشم دوخت»، «اگر بناست تحریم‌ها لغو نشود برجام را برای چه بپذیریم»، «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» و ... در دست دارند.

حضور جانبازی که معترض برجام در محضر رهبر انقلاب شده بود، در بین تحصن کنندگان

سید محسن محسنی جانباز روشندلی که چندی پیش در دیدار با مقام مظعم رهبری خطاب به ایشان گفته بود: «آمریکا به فکر نفوذ در داخل کشور است. نماینده‌های مجلس آنقدر که حواسشون به سانتریفیوژ و غنی‌سازی و… هست حواسشون به این نیست که آمریکا با این کار داره با این توافق پاش رو میذاره لای در تا این درِ مذاکره هیچ‌وقت بسته نشه و ما تا چندین سال بعد هی باید بریم پشت میز مذاکره و…» و رهبر انقلاب نیز در پاسخ به او گفته بودند: «این رو به من نگید، این رو به نماینده‌های مجلس بگید، به اونایی که فکر می‌کنید حواسشون نیست بگید…»، در جمع متحصنین تاکید کرد: «مقام معظم رهبری فرمودند برید به کسانی که حواسشان نیست انتقال بدهید، ما اینجا آمدیم که به نمایندگان مجلس این پیام را انتقال بدهیم که مراقب باشید چیزی که عزت ما در آن نیست با آن موافقت نکنید. این قطعنامه، این توافقنامه و این برجام نمی تواند خیر ایران را در خود داشته باشد. از همین الان هم طلیعه های شوم آن را احساس می کنیم.»


وی در ادامه افزود: امیدوارم تمام ملت ایران در هرجایی که هستیم با هر زبانی که می توانیم، یک کسی می تواند بیاید مقابل مجلس حتما بیاید و نظر خودش را به نماینده ها بگوید، یک کسی از طریق سایت ها، روزنامه ها، نشریات و … به هر طریقی که می توانید نظر خودتان را بگویید؛ الآن اینگونه دارد جا می افتد و مطرح می شود که ملت ایران اکثریت موافق هستند؛ ما آمدیم بگوییم که خیر اینطور نیست، اکثریت مردم موافق نیستند، ما مشکل داریم با این توافق، ما احساس می کنیم که انقلابمان در خطر است.»

منبع: فارس


کد مطلب: 447492

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/447492/اعتراض-باقی-ماندن-ساختار-تحریمها-برجام-تحصن-خانوادگی-یک-طلبه-خیمه-های-دانشجویی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com