جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

عبدولی: خوشحالم که بنا آمد

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 447293
فرنگی‌کار وزن ۷۵ کیلوگرم کشورمان گفت: متاسفانه برخی از کشتی‌گیران با زور دوپینگ در انتخابی تنها به کشتی‌گیران دیگر «لَت» می‌زنند.
به گزارش جهان، سعید عبدولی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره بازگشت محمد بنا به کشتی فرنگی، اظهار داشت: خوشحالم که بنا به خانه خودش بازگشت. او از مدت‌ها قبل باید به تیم ملی بازمی‌گشت.

وی افزود: برای گرفتن دیپلمِ بازی منصفانه جهان که به دلیل حق خوری در بازی‌های آسیایی اینچئون به من داده می‌شود باید ۱۵ مهر ماه راهی آذربایجان شوم اما قبل از آن در صورتی‌ که کادرفنی مرا به اردو دعوت کنند راهی اردو می‌شوم.

دارنده مدال طلای جهان خاطرنشان کرد: یک روز پس از بازگشتم به خوزستان تمرینات را آغاز کردم و اکنون، هم برنامه غذایی مشخصی دارم و هم یک مربی بدنسازی ویژه تا بتوانم یک کشتی‌گیر ۷۵ کیلوگرم خوب شوم و در المپیک مثل مسابقات جهانی دچار مشکل نشوم.

عبدولی ادامه داد: از ۱۲ مهر به اردو می‌روم و باید شرایط اردویی را ببینم. اگر مربیان اجازه دهند براساس برنامه پیش خواهم رفت و صبح‌ها وزنه می‌زنم که البته تمام این موارد به تصمیم بنا بستگی دارد. شرایط انتخابی تیم ملی هم مهم است و اگر انتخابی برگزار شود شاید تصمیم دیگری با اجازه کادرفنی بگیرم.

وی در خصوص ناکامی در مسابقات جهانی امسال و اینکه آیا فکرش را می‌کرد یا خیر، عنوان کرد: فکرش را می‌کردم که دست خالی بازگردم و به مربیان گفته بودم که چون زحمت زیادی نکشیده‌ام حقم نیست صاحب مدال شوم. این موضوع مهم است که یک مربی شاد، با اخلاق و حتی تحصیل کرده باشد اما به معنای این نیست که وی مربی خوبی بوده و شرایط مربیگری را دارد. در گذشته حسن بابک همراه همه تیم‌ها حتی نوجوانان راهی مسابقات و تورنمنت‌ها می‌شد و چنین فردی چگونه می‌توانست مدیر خوبی باشد؟ من همین صحبت‌ها را بارها گفتم اما مرا به کمیته انضباطی بردند و اذیتم کردند ولی در نهایت حرف من به واقعیت تبدیل شد.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: دیدید که در کشتی فرنگی هیچ کشتی‌گیری طلایی نشد و تیمی که بهترین‌های دنیا را دارد به بدترین شکل ممکن نتیجه گرفت. هیچ کسی به حقش نرسید و این نشان دهنده تصمیمات نادرست حسن بابک و پازاج بود. انتخابی تیم ملی نیز ضربه زیادی به کشتی‌گیران زد. باید توجه داشت که انتخابی زمانی برگزار می‌شود که در یک وزن ۱۰ کشتی‌گیر خوب باشند نه اینکه در یک وزن یک کشتی‌گیر خوب باشد و باقی بد باشند.

عبدولی افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود و یک کشتی‌گیر دوپینگی مقابل قهرمان جهان قرار می‌گیرد و مثل یک بمب به زور مواد نیروزا کشتی می‌گیرد و این کشتی‌گیر را یا می‌برد یا به او« لَت» (ضربه) می‌زند و آن کشتی‌گیر در دور بعد نمی‌تواند خوب کار کند و شکست می‌خورد؛ همان بلایی که سر احسان لشگری آمد و کشتی او نابود شد. این به ضرر تیم ملی است و کشتی‌گیر هم نابود می‌شود. من خودم در انتخابی دیدم که چند کشتی‌گیر خلاف قانون عمل کرده و من را خسته کردند تا آن زور همیشگی را نداشته باشم. انتخابی تیم ملی خیلی خوب است و کسی منکر آن نیست اما نه با این شرایط؛ متاسفانه برخی از آن سوء استفاده می‌کنند.

فرنگی‌کار وزن ۷۵ کیلوگرم کشورمان تصریح کرد: برای رشد کردن باید میکروسکوپی عمل کرد و یک شبه نمی‌توان کاری کرد اما متاسفانه عده‌ای دنبال بزرگ شدن در یک شب هستند. برخی مواقع مشکل بزرگ، عدم برنامه‌ریزی درست در تمرینات است و امیدوارم با آمدن بنا این شرایط درست شود و مثل قبل کشتی فرنگی سامان بگیرد. باید برنامه خوبی انجام شود تا امثال سوریان، اخلاقی و رضایی در جهانی اسیر کوچ بد نشوند.

عبدولی در پایان گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرد: زیدوند کشتی‌گیر خوبی است و سالم بوده اما چون میدان بزرگی ندیده در جهانی می‌بازد. اعزام او اشتباه بود و مطمئن هستم اگر نوروزی راهی مسابقات می‌شد طلا می‌گرفت. شاید زیدوند ناراحت شود اما اگر همین کشتی‌گیر در برنامه بنا قرار می‌گرفت اکنون قهرمان جهان بود. دلیل موفقیت بنا جدا از تمام مسائل، میدان دادن به خوب‌ها بود و او به این شکل نفرات اصلی را حفظ می‌کرد و در نهایت ابهام خود را در یک تورنمنت برطرف می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *