يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ابوترابی فرد: گنبد آهنین در ایران محقق شد

يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 445505
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی کمبود نقدینگی به دلیل کاهش قیمت نفت را باعث عدم رفع مشکلات حاشیه نشینی مشهد دانست و گفت: اراده دولت و مجلس بر رفع مشکلات حاشیه نشینی شهر مشهد بوده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد شامگاه یکشنبه در حاشیه دومین نشست هفتمین دوره مجلس شورای دانش آموزی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر تاکید مجلس شورای اسلامی بر مسئله حاشیه نشینی شهر مشهد و پیگیری های آینده مجلس از این معضل عمده اظهار کرد: اراده دولت و مجلس بر اهمیت رفع مشکلات حاشیه نشینی شهر مشهد بوده است اما به دلیل برخی مسائل همچون کاهش قیمت نفت به صورت جدی و در نتیجه کاهش درآمدهای پیش بینی شده در بودجه در این خصوص با تنگناهایی رو به رو شده ایم که باید در این تنگناها با مدیریت و با قدرت عبور کنیم که این مهم اراده دولت و مجلس بوده و خواهد بود.

وی ابراز کرد: مشهد نه تنها پایتخت فرهنگی ایران، بلکه پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده و از جایگاه و موقعیت ممتازی برخوردار است چرا که در طول سال شاهد حضور صدها هزار زائر در این شهر هستیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براین اساس نگاه همه مسئولان نظام به مشهد نگاهی ملی، نگاهی به همه مردم ایران و نگاهی به همه مسلمانان و دوستداران اهل بیت در سراسر عالم بوده است.

* نامه های بی امضا ارزش و اعتباری ندارند

حجت الاسلام ابوترابی فرد در توضیح پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص انتقاد برخی از افراد حوزه و دانشگاه با نوشتن نامه هایی از اظهارات کمیسیون برجام، گفت: نامه های بی امضا ارزش و اعتباری ندارد و بنده از نقطه نظرات دغدغه مندان نهاد حوزه و دانشگاه نسبت به این کمیسیون، استقبال می کنم.

وی با اشاره به اینکه عموم افرادی که در فضای برجام قرار گرفته اند ایران را در برابر قدرت های بزرگ در موضع قدرت ارزیابی می کنند، تصریح کرد: امروز همه دنیا با ما به عنوان قدرت فرامنطقه ای گفتگو می کنند و دستاورد این قدرت نیز به خاطر تلاش در طول ۱۲ سال گذشته در سایه مدیریت شایسته رهبر معظم انقلاب، حضور مدیران، مسئولان، دانشمندان و نیروهای فداکار انقلاب در حوزه های مختلف به دست آمده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران را قدرت علمی در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: امروز رفتار سران آمریکایی نشان می دهد که نمی توانند فناوری و دانش هسته ای را از ایران بستانند چرا که می دانند قدرت انجام چنین کاری را ندارند.

وی ادامه داد: در طول ۱۲ سال مذاکرات هسته ای با غرب هر چند تهدیدهای روی میز و زیر میز آن ها هر روز به رخ ما کشیده می شد اما می دانستند که قدرت تجاوز به آسمان و زمین و دریا جمهوری اسلامی را ندارند چرا که به خوبی دریافته بودند که قدرت سیاسی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سایه تلاش نیروهای قدرتمند سپاه و ارتش اجازه این تجاوز را به آن ها نمی دهد.

* تحقق گنبد آهنین در تهران و ایران

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه امروز گنبد آهنین در تهران و ایران محقق شده است، تاکید کرد: امروز آسمان ایران، امن ترین آسمان منطقه است و توانسته ایم از همه آنچه که در طول ۱۲ سال گذشته به واسطه ۶ قطعنامه شورای امنیت ملی بر کشور ما تحمیل شد، ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۶ هزار سانتریفیوژ در کشور و فعالیت مجموعه آب سنگین اراک، تصریح کرد: این مسئله موفقیت و ظرفیت بزرگی است که می توانیم با هماهنگی و تدبیر صحیح در زیر سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و با وحدت و همدلی برای رسیدن به قدرت های برتر حرکت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *