دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱

تلاش کنگره برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران

شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 445435
یک خبرگزاری آمریکایی در مطلبی با اشاره به ناکامی جمهوریخواهان در رد برجام نوشت که اکنون کنگره به دنبال تصویب قانونی است که تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس خبرداد: کنگره قصد دارد قانونی را تصویب کند که تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند، چرا که برخی نمایندگان کنگره بر این باورند که این یک توافق نادرست با ایران است.

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا یک سری از نشست های استماع را در خصوص نقش و راهبرد آمریکا در خاورمیانه آغاز کرده است که تبعات توافق هسته‌ای با ایران را ارزیابی خواهد کرد.

کورکر که از مخالفان توافق هسته‌ای ایران است، در این باره گفت: این یک مساله اساسی است، این بخشی پیچیده از قانون خواهد بود.

جمهوریخواهان نتوانستند قطعنامه رد برجام را به تصویب برسانند که علت اصلی آن مخالفت نمایندگان دموکرات بوده است.

روز پنج شنبه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اوباما ۱۸ اکتبر اعلام نام معاف شدگان از تحریم‌ها را اعلام خواهد کرد، بنابر این واشنگتن آماده است تا اگر ایران به تعهدات خود برای محدود کردن برنامه هسته‌ای عمل کند، تحریم‌ها را کاهش دهد.

اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کند، آنگاه تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا، سازمان ملل و اروپا علیه بخش انرژی، مالی، کشتیرانی، خودروسازی و سایر بخش‌ها لغو خواهد شد.

مارک دوبویتز کارشناس تحریم‌ها و از مخالفان تحریم در بنیاد دفاع از دموکراسی در این باره گفت: روز موسوم به "روز اجرا" طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده فرانخواهد رسید.

ایده‌ای که در کنگره مورد مذاکره قرار گرفته است، درخواست برای نظارت بر پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای است. ایده دیگر تصویب قانونی است که تحریم‌ها علیه ایران را بار دیگر اعمال کند. قانون تحریم‌ها در سال ۱۹۹۶ میلادی تصویب شد تا بر شرکت‌های خارجی که در بخش نفت و گاز ایران سرمایه گذاری می کنند، فشار وارد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *