دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰

رونق‌ کارخانه ورشکسته با کمک بسیج

سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 444668
یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: با وام سازمان بسیج سازندگی توانستم یک کارخانه‌ ورشکسته را به یک کارخانه‌ تولیدی و صنعتی تبدیل کنم.
به گزارش جهان به نقل از راه دانا، رضا گل معانی پرورش دهنده قارچ دکمه‌ای در اردبیل و از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی در خصوص نحوه موفقیت خود در عرصه اشتغال زایی گفت: در حال حاضر به پرورش قارچ دکمه ای مشغول هستم. ابتدای کار نیاز به سرمایه اوایه داشتم که از طریق سازمان بسیج سازندگی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان وام دریافت کردم و امروز به لطف خدا نزدیک به ۲۵ نفر را بطور مستقیم صاحب شغل کرده ام.

وی افزود: بطور متوسط یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درآمد ماهانه دارم. در سال اولی که کار خود را شروع کردم سازمان بسیج سازندگی با وام سهل الوصول کمک بسیاری به من کرد. این سازمان واقعا در زمان هایی که نیاز به راهنمایی و کمک داشته ایم مرا راهنمایی کرد و مشکلاتم را حل نمود.

رضا گل معانی خاطرنشان کرد: قبل از شروع فعالیتم دانشجو بودم و کار خاصی را انجام نمی دادم که با وام سازمان بسیج سازندگی توانستم یک کارخانه ورشکسته را به یک کارخانه تولیدی و صنعتی تبدیل کنم و قارچ را به تعداد بالا تولید و به فروش برسانم.

به گزارش سایت سازمان بسیج گل معانی به کمبود امکانات و قیمت بالای تجهیزات در کشور اشاره کرد و گفت: بالا بودن قیمت اولیه تجهیزات کار را برای ما سخت کرده بود اما با کمک مشاوران فنی توانستم این تجهیزات را بومی سازی کنم. در شروع کار با دستگاه های خانگی در این راه قدم برداشتم. اما تجهیزات خانگی مشکلات زیادی برای من داشت و پیشنهاد من این است که اگر کسی در این راه قدم بر می دارد از تجهیزات صنعقی پیشرفته استفاده کند.

وی افزود: مهم ترین مشکل ما بازار فروش محصولات است. از مسئولین و سازمان های دولتی درخواست دارم که پشتوانه ای برای فروش محصولات ما ایجاد و حمایت خود را از ما بیشتر کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه علاوه بر قارچ به زراعت و باغبانی محصولات منطقه خودمان هم مشغول هستم اضافه کرد: پرورش قارچ را بصورت حرفه ای ادامه دادم و در حال حاضر نزدیک به ۱۶ سالن پرورش قارچ خانگی را پشتیبانی می کنم و علاوه بر این ۲ سال اختصاصی دارم. ان شاء الله در آینده نزدیک ۲ سالن دیگر نیز به این سالن ها اضافه خواهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *