پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

آیاشرکت‌های تأمین اجتماعی ورشکسته‌اند؟

دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 444469
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ورشکستگی شرکت‌های تامین اجتماعی را تایید نمی‌کنم بلکه حدود ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری داشته‌ایم.
به گزارش جهان، سید تقی نوربخش در گفت‌وگو با فارس، درخصوص تعیین تکلیف بعضی از بنگاه‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی از سال ۸۸ اظهار داشت: ۱۹ بنگاه اقتصادی سازمان تامین اجتماعی از سال ۸۸ بلاتکلیف مانده بود که نهایتا با تصویب هیات دولت مقرر شد این اموال به سازمان تامین اجتماعی بازگشت داده شود.

وی ادامه داد: ۱۹ بنگاه اقتصادی سازمان تامین اجتماعی از سال ۸۸ در دولت دهم بلاتکلیف بود که ارزش ریالی آنها حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و نهایتا مقرر شد، این بنگاه‌های اقتصادی به تامین اجتماعی بازگردانده شوند.

نوربخش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اکثر شرکت‌های تامین اجتماعی ورشکسته هستند گفت: ورشکستگی شرکت‌های تامین اجتماعی را تایید نمی‌کنم و توانسته‌ایم در جهت پرداخت مستمری‌ها و هزینه‌های درمان سود تقسیم شده‌ای را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: حدود ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: حدود ۶۰ هزار نفر در شرکت‌های مختلف زیرمجموعه تامین اجتماعی فعالیت می‌کنند و این سازمان ۹۲ درصد از منابع پرداخت خود را از طریق پرداخت حق بیمه‌ها تامین می‌کند و حدود ۶ درصد نیز از محل سود حاصل از سرمایه‌گذاری تامین خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *