يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

ورزش صبحگاهی کارگران به حرکت در آمد

يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 444207
در مراسم آغاز زنگ وررش کارگری امروز دکتر فیروز آبادی قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، لطفعلی نژاد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، احمد حسین زادگان رئیس فدراسیون کارگری،حضور داشتند.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری، با نواخته شدن زنگ ورزش صبحگاهی کارگران در شرکت مینو، کاروان ورزش صبحگاهی کارگران به حرکت در آمد.

صدای زنگ ورزش کارگران صبح امروز در یک فضای کاملا کارگری به صدا در آمد تا بعد از این شاهد جنب و جوش بیشتر کارگران در ابتدای هر روز با نواخته شدن زنگ ورزش کارگری باشیم.
 صبح امروز و در فضای باز شرکت تولیدی صنعتی مینو تعداد زیادی از کارگران به انتظار نواخته شدن این زنگ بودند که در نهایت با اجرای مفرح ورزش همگانی و نمایش حسین حامدیان از پیشگامان سلامتی و تندرستی در ورزش ایران و حرکات هماهنگ کارگران و مسئولینی که به همین منظور در اولین ساعات صبح امروز دور هم جمع شده بودند زنگ ورزش صبحگاهی کارگران در تهران و به طور همزمان از طریق شبکه رادیویی ورزش در سراسر کشور و فضاهای کارگری به صدا در آمد.

اگرچه حرکت امروز در شرکت صنعتی مینو یک حرکت نمادین تلقی می شد اما وقتی چهره های بشاش کارگران را در کنار مسئولین و متولیان ورزش کارگری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان دیدیم امیدوار شدیم که اقبال جامعه کارگری همانند اوایل دهه ۷۰ به ورزش رو به فزونی گذاشته و باید به فدراسیون ورزش کارگری تبریک گفت که با عملیاتی کردن این حرکت سازنده و لازم و مفید شاهد دمیده شدن روحیه سلامتی و شادابی و نشاط در همه فضاهای کارگری باشیم.

آنچه که در برنامه امروز بیش از همه نمایان بود و همین امر ما را متقاعد می سازد که به تفکر ورزش صبحگاهی کارگری امیدوار باشیم و به تداوم و ادامه دار بودن آن یقین داشته باشیم این بود که برخلاف بسیاری از مراسم ورزش همگانی و همایش هایی که به اسم ورزش همگانی برگزار می شود از سخنرانی و تقدیر و تشکر و تعارفات و خودنمایی ها خبری نبود و تنها خانم سخت باز مدیر عامل شرکت مینو به رسم معمول در حد یک دقیقه خوشامدی به مهمانان گفت و سپس با میدان داری حسین حامدیان حرکات کششی و شادی بخش ورزش صبحگاهی آغاز شد.
حتی آن کارگران و مسئولینی که لباس ورزشی هم نداشتند وقتی فضا را اینقدر خوب و مفرح دیدند هر جا ایستاده بودند به انجام حرکات ورزشی پرداختند و این همان کمبود بزرگی است که در همه ارکان جامعه بخصوص جامعه کارگری احساس می شود.

امید آنکه با تشویق دولت و ترغیب کارفرمایان برای تخصیص زمان و بودجه ای برای ورزش و تندرستی کارگران شاهد این باشیم که هر روز صبح در تمامی فضاهای کارگری زنگ ورزش نواخته می شود و کارگران به ورزش می پردازند.
حتما هم نیازی نیست که کارخانه یا شرکت را تعطیل کنند و در یک مکان خاصی به ورزش بپردازند بلکه باید این زنگ هر روز نواخته شود که رادیو ورزش به این امر همت گماشته است و هر کارگری در هربخشی از کار وتولید که هست در همان ساعت معین ده تا ۱۵ دقیقه ورزش کند مشابه همان چیزی که امروز شاهدش بودیم خیلی زود این طرح فراگیر خواهد شد.

در مراسم آغاز زنگ وررش کارگری امروز دکتر فیروز آبادی قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، لطفعلی نژاد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، احمد حسین زادگان رئیس فدراسیون کارگری، حسن حمیدی رییس هیات ورزش کارگری استان تهران و جمع زیادی از مدیران و کارگران حضور داشتند که همه در کنار هم و همگام با یکدیگر در به حرکت در آمدن کاروان ورزش صبحگاهی کارگران حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *