يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲۹
۲۰۰
"امروز تمام دنیا به این توافق سر تواضع فرود آورد"

حمله روحانی به بررسی کنندگان برجام/ نخواهم گذاشت عده ای افراطی به امید ملت ضربه بزنند

شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 444083
رئیس جمهور گفت: آنهایی که روی کلمات این توافق پرافتخار که در آینده در خصوص جزئیات آن سخن خواهم گفت، نظر دارند، بدانند که نخواهم گذاشت عده ای افراطی بخواهند به امید این ملت ضربه بزنند.
حمله روحانی به بررسی کنندگان برجام/ نخواهم گذاشت عده ای افراطی به امید ملت ضربه بزنند
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر شنبه در دیدار با مدیران اتحادیه های تعاونی ها و تلاشگران نمونه عرصه تعاون سراسر کشور، با بیان اینکه حضور در جمع کارآفرینان بخش تعاون و اعلام آمادگی این بخش برای حضور فعال‌تر در دوران پسا تحریم برای دولتمردان و ملت بزرگ ایران خبری غرورآفرین در راستای حرکت سریع‌تر در مسیر توسعه کشور است، گفت: کشور ما باوجود نقاط مثبت ارزشمند، فرهنگ والا و ملت فرهیخته، ایثارگر و با ایمان، متأسفانه در دهه‌های اخیر با نقایصی در بخش اقتصاد روبه‌رو بوده است.

رییس جمهور مبتنی بودن اقتصاد کشور بر پایه نفت و بر مبنای میزان استخراج و چگونگی فروش نفت در بازارهای جهانی را به عنوان اولین نقص در اقتصاد کشور برشمرد و با اشاره به اینکه سال‌های سال برنامه‌های کشور بر این اساس تنظیم شده است، اظهار داشت: حقوق کارمندان، تنظیم برنامه‌ریزی‌های اقتصادی پنج یا هفت ساله و برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و زیرساخت، بر مبنای تعداد و قیمت فروش بشکه‌ نفت در بازار جهانی بوده است.

روحانی ادامه داد: هنوز هم در بودجه‌ریزی سالانه بخش عمده‌ای براین پایه است که سال آینده نفت به چه میزان و به چند دلار در بازارهای جهانی عرضه شده و قیمت دلار چقدر محاسبه می‌شود و این یکی از پایه‌های بزرگ تنظیم بودجه در کشور است.

رییس جمهور با بیان اینکه سال گذشته به دلایل متعدد سهم درآمدهای نفتی در بودجه‌ریزی به ۳۳ درصد رسید و با این حال هنوز تامین یک سوم بودجه کشور به عهده نفت است،‌گفت: اقتصاد ایران، اقتصاد تک‌محصولی و نفتی بوده که هنوز هم به طور کامل از آن رهایی نیافته است.

روحانی افزود: هنگامی که یک اقتصاد مبتنی بر نفت شود، به معنای آن است که این اقتصاد برون‌زا است چرا که قیمت این نفت را بازار تعیین می‌کند و ما شاهد بودیم که در دوران تحریم در زمینه نفت کشورهای زورمند در دو مرحله با دولت و ملت ما به مقابله پرداختند؛ اول اینکه به ما تحمیل کردند که روزانه تنها یک میلیون بشکه نفت می‌توانیم صادر کنیم که این نه تنها فشار اقتصادی به شمار می‌‌رفت بلکه ضربه‌ای بر عزت و غرور ملی ما بود.

رییس جمهور با بیان اینکه اگر کشوری بر اضافه مصرف خود نفت تولید کند و نتواند آن را بفروشد، ناچار است تولید خود را کاهش دهد و بعضی از چاه‌های خود را ببندد، تصریح کرد: امروز که بعد از تحریم می‌خواهیم چاه‌های نفت را باز کنیم باید هزینه‌های سنگینی را برای انجام این کار بپردازیم که البته این مشکل مربوط به دولت است و برای حل آن برنامه‌ریزی کرده است.

روحانی با اشاره به نوسان های بهای جهانی نفت، تصریح کرد: در این ایام برخی از کشورهای بزرگ در زمینه تولید نفت که وابسته به قدرت‌ها هستند برای فشار به ایران و اخیراً فشار به روسیه تصمیم گرفتند تا قیمت نفت را از ۱۱۰ دلار به ۴۰ دلار کاهش دهند.

رییس جمهور با بیان اینکه در دوران تحریم نمی‌توانستیم از درآمد حاصل از فروش نفت که در بانک‌های جهانی ذخیره می‌شد، استفاده کنیم، افزود: درست است که مقاومت ملت ما قابل تحسین و تواضع است، اما باید بداند که جهان استکبار بر عزت، آزادی، تجارت و فروش منابعی که مورد نیاز او بوده زنجیر بسته و مانع از حرکت پایه‌های اقتصادی ایران عزیز شده است.

روحانی تأکید کرد: برجام به معنای شکستن همه این زنجیرهاست و آنهایی که روی کلمات این توافق پرافتخار که در آینده در خصوص جزئیات آن سخن خواهم گفت، نظر دارند، بدانند که نخواهم گذاشت عده ای افراطی بخواهند به امید این ملت ضربه بزنند.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز ایران در پسا تحریم اعلام می‌کند که به چه میزان نفت تولید خواهد کرد و در کدام بازار به فروش خواهد رساند و منابع آن را در کجا ذخیره کرده و چگونه مصرف می‌کند، اظهار داشت: ملت ما ملتی بزرگ در طول تاریخ بوده که متأسفانه برخی از حرکت‌های غیردقیق و ناصحیح دُر گرانبها و الماس گرانبهایی را از روی اشتباهات و عدم دقت در مسیری قرار داده که چراغ بینایی در آن وجود ندارد و این الماس گرانبها به چاه افتاد. تلاش دولت این بود که با اراده و همت ایران و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی این الماس را از چاه خارج کند و امروز دنیا درخشش این الماس را به وضوح می‌بیند و ملت ایران به آن افتخار می‌کند.

روحانی با اشاره به ضرورت استفاده از شرایطی که امروز در آن قرار داریم، تصریح کرد: هیچ‌کس در طول تاریخ نمی‌تواند بگوید آنچه قهرمانان ملی ما در دو سال مذاکره در برابر ۶ قدرت جهانی با تلاش، استقامت و مبارزه خود به دست آوردند، منطبق با عظمت و عزت ملت ایران نیست.

رییس جمهور گفت: امروز تمام دنیا به جز یک رژیم نامشروع و عده‌ای افراطی در آمریکا نسبت به این توافق به عنوان یک حرکت در مسیر صلح و آرامش جهانی سر تواضع فرود آوردند.

روحانی با بیان اینکه آنچه دولت می‌بایست با کمک مردم انجام می‌داد، برطرف کردن تحریم‌های غلط، ظالمانه و ضدحقوق بشری برای بازکردن فضای حرکت و توسعه در کشور بود، خاطر نشان کرد: هر سه بخش اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی برای ما ارزشمند است.

وی گفت: اقتصاد دولتی که متأسفانه در سال‌های گذشته بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور را به دوش داشته، باید قدم به قدم کوچک شده و سهم بخش دولتی در اقتصاد به دو بخش تعاونی و خصوصی واگذار شود، البته بخش‌های مختلف دولتی هنگامی که می‌خواهیم بخشی از اقتصادشان را به مردم واگذار کنیم، تحمل نکرده و برایشان سخت است و در این مسیر بهانه‌های مختلف می‌آورد، اما باید همه بخش‌های دولتی خودشان را برای انجام این کار مهم آماده کنند.

روحانی با بیان اینکه اقتصاد دولتی کارآیی لازم نداشته و نمی‌تواند تحول بزرگ در کشور ایجاد کند، اظهارداشت: اقتصاد تعاونی و خصوصی همواره در تلاش بوده و تعطیل بردار نیست و این اقتصاد است که می‌تواند کشور را احیا و تحول بزرگ ایجاد کند.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز اقتصاد تعاونی و خصوصی خود را برای رقابت نه تنها در داخل و اقتصاد‌های منطقه بلکه برای رقابت با اقتصاد جهانی آماده می‌کند،‌ تصریح کرد: اقتصاد تعاونی و خصوصی می‌داند که اگر تولیداتش بتواند با محصولات خارجی رقابت کند از تمامی نقاط جهان مشتری خواهد داشت.

روحانی، کار، تلاش، فعالیت و فداکاری را موسیقی دلنواز برای کارآفرینان تلاشگر و جهاد در راه خدا دانست و افزود: همانگونه که ایستادگی برای دفاع از سرزمین، جهاد بشمار می‌رود، تلاش برای خانواده و جامعه هم جهاد است.

رییس جمهور از تعاونی‌ها به عنوان مسیری که در آن ثروت در یک نقطه جمع نشده و موجب فقرزدایی می‌شود، یاد کرد و گفت: تعاونی جایی است که اقتصاد عادلانه را برای یک جمع به ارمغان می‌آورد.

روحانی با بیان اینکه انتظار این بود که در سال‌های پس از انقلاب نقش تعاونی‌ها پررنگ‌تر و بیشتر باشد، اظهار داشت: باید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این موضوع را مورد آسیب‌شناسی قرار داده که در کجا تعاونی‌ها موفق و در چه مرحله‌ای موفق نبودند تا بتوانیم موجبات توسعه و کمک به تعاونی‌ها را فراهم کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه یکی از هنرمندی‌های فعالیت‌های تعاونی این است که می‌تواند از کنج روستا تا کوچه‌های شهر و درون خانه‌ها حضور داشته باشد، بر ضرورت ایجاد اشتغال برای بانوان کشور تأکید کرد و افزود: نباید تصور کرد که کار و اشتغال تنها ویژه مردان است، چرا که کار کردن موجب نشاط و غرور می‌شود و امروز بانوان ایرانی می‌خواهند تا در این غرور آفرینی و افتخار شریک و سهیم باشند، چرا که اگر محصولی با نام ایران تولید شده و در بازار جهانی حضور یابد، مطمئناً احساس غرور و افتخار را به ارمغان خواهد آورد.

روحانی با تأکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید سند تعاون کشور را به زودی تهیه و برای تصویب به دولت ارایه کند، گفت: اقتصاد، برنامه و بودجه و بانکداری بودجه ما باید به بخش تعاونی نگاه داشته باشد، چرا که امروز تعاونی‌ها در بسیاری از بخش‌ها از جمله کشاورزی و خدمات، حضوری فعالانه دارند.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز در شرایط پسا تحریم همه باید به صحنه بیاییم و امیدواریم تعاونی‌ها نقش سازنده و ارزشمند خود را برای ساختن ایرانی آباد و آزاد ایفا کنند.

پیش از سخنان رییس جمهوری، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سخنانی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این وزارتخانه در جهت توسعه تعاونی‌ها در کشور، بر ارزشمندی تعاونی‌ها در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی علاوه بر نقش آنها در عرصه اقتصادی تأکید و اظهار امیدواری کرد تا بخش تعاون بتواند در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی کشور نیز فعالانه حضور داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امید اگر به خدا باشد سرانجام دارد نه برجام
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی اونچه که از تو چاه درآوردی ریگه!نه در والماس...
سیاح
Iran, Islamic Republic of
با ادبیات من نمی گذارم در برابر نمایندگان ملت آدم بیاد چند مقطع تاریخی می افتد
۱_ دیکتاتوری شاه قاجار که مجلس را به توپ بست
۲_ رضاخان که مجلس را مترسک کره بود و مدرس را به شهادت رساند
۳_ انحلال مجلس توسط مصدق
۰۰۰
بله این همون ریگیه که آقای احمدی نژاد و طرفداراش انداختن ته چاه
حامد
Iran, Islamic Republic of
ببخشید قبل از آقای احمدی نژاد همین آقای روحانی در مذاکرات هسته ای چه گلی به سرمون زدند؟
Iran, Islamic Republic of
من کاری به خوب یا بد بودن برجام ندارم
ولی واقعا در زمان جلیلی و گروهش آیا کسی جرات داشت دلواپس باشه بابت شرایط خطرناکی که کشور دچارش شده بود؟
آیا حق تجمع یا همایش یا سوال و جواب وجود داشت؟
من متاسفم برای نماینده هایی که تازه یادشون افتاده نماینده هستند و باید در مسایل حساس کشور دخالت کنند.
متاسفم همین.
چقدر زشته که یکی تمام تدبیر و امیدش تو جیب تار عنکبوت بسته ی غرب خلاصه شده باشه باید براش دعا کرد
ناشناس
Germany
بزار دو روز از صحبتاي آقا که فرمودن نگين افراطي،کار غلطيس...بگذره...
ولايت پذيريتون فقط در حد حرف،در عمل که ما چيزي نديديم...
و در نهايت خدا منافق را رسوا خواهد کرد...
اشتباه منفى زدم !
United States
من درست منفی زدم
Iran, Islamic Republic of
تو مهم نیستی منفی یا مثبت بزنی
مرگ بر پرچم راه راه و ستاره هایش
Iran, Islamic Republic of
احسنت این جماعت افراطی عامل 8 سال بیکاری و گرانی فقر در جامعه هستند حالا دلسوز شدن !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تو اون 8 سال با وجود سختترین تحریمها،کشور کارگاه ساخت و ساز بود و همه به نوعی سر سفره ی و خوان دولت کریمه بودن اما تو این دو سال وقتی حتی آب رو می خوان وارد کنند که بالتبع اون حتی سیب زمینی پیازم وارادت کنن و عملا اشتغال رو تعطیل کنن معلوم که ،کی عامل فقر و بیکاری است....!!!!
قبول دارین؟پشیمونید از انتخاب 92،روتون نمیشه بگین....
سیاح
Iran, Islamic Republic of
ولی فقیه : عده ای جوانان حزب اللهی را با تعابیری نظیر افراطی می کوبند که این کار بسیار غلط است
رییس‌جمهور : نخواهم گذاشت عده ای افراطی به امید ملت ضربه بزنند
Estonia
ما همان جماعت افراطی هستیم که زیر بار استبداد و دروغ و توهم نمیریم و افتخار میکنیم که وطن فروش نیستیم
برای همین با حاله نور تامین اجتماعی سهام عدالت و .... مبارزه کردید
Estonia
آقای روحانی بس کنید تا کی میخواهید به منتقدان بتازید و به توافق پر از ایراد بنازید!
Estonia
کسی که حرف رهبر را زمین بگذارد حرف دشمن را روی سر میگیرد ! مردم دارند میبینند و قضاوت خواهند کرد!
Estonia
آقای ...شما آئینه تمام نمای افراطی هستی که همه را اعم از مجلس و شورای نگهبان را میخواهی دور بزنی ! نه جانم اینجا ایرانه اشتباه گرفتی شما هنوز مردمت را نمیشناسی !
Estonia
تمام اشتباهات روسای جمهور گذشته را روحانی در این دو سال انجام داده
Estonia
.. . دو سال دیگه عمر این منم منم ها تمام میشه !
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه لال از دنیا نری صلوات بفرست، انرژی منفی نفرست.
Iran, Islamic Republic of
اللهم صل علی محمد و آل محمد
صلوات بفرست
Iran, Islamic Republic of
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللهم العن اول ظالم حق محمد و آل محمد
و آخر تابع له علی ذلک.
یزید زمانت را هم بشناس.
سرگردون و حیرون
Iran, Islamic Republic of
اصلا راست و چپ همه باهم یکصدا
یکی به خاطر افتخاراتش
یکی به خاطر افتضاحاتش
بلند بگیم
روحانی مچکریم. روحانی مچکریم.
رهگذر
ما افراطي قبول، مقابل افراطي چي ميشه ؟ نگين اعتدال كه اصلا بهتون نمياد ، اعتدال شما معنيش ميشه وارفته ، واداده ،البته تركيب بشه بهتره : وارفته واداده ، مطمئن باش اگه همين بقول شما افراطي ها نبودن ، كشور رو دو دستي تقديم آمريكا كرده بودين و به اوباما ميگفتين آق دائي
Iran, Islamic Republic of
حناق نیست، بگو.
جواد
Iran, Islamic Republic of
اگر غیرت داشتن افراط و چوب حراج زدن به مملکت به بهای وعده چند لقمه نان که نمیدانیم راست است یا دروغ، تدبیر باشد خدایا مرا در زمره افراطیان بی تدبیر قرار بده.
لاف زده
علی
نخواهیم گذاشت یک عده وطن فروش برای خوش آیند آمریکا منافع ملی و آینده ایران را فدا کنند. برجام باید به دقت بررسی شود و حتی یک کلمه مخالف منافع ملی نباید تایید شود.
وطن فروش +++ خائن ، بی ادب ، فحاش ، مفتون دنیا ، رحماء بالکفار ، اشداءعلی المومنین ، دروغگو ، منافق و . . .
تند نرو با هم بریم
Iran, Islamic Republic of
کجا جهنم.
اشتباهی مثبت زدم
علی
اقای روحانی به چیزی افتخار میکنید که برای شما نیست نتیجه تلاش غنی سازی ۲۰ درصد دولت قبلی هستش که غربیها رو مجبور کرد التماس مذاکره کنن وگرنه تلاش شما سال ۸۲ دو سال تحقیر شدن بود و التماس شما برای داشتن چند دستگاه وارداتی پس به چیزی که متعلق به شما نیست افتخا. نکنید
چــغــوک
United States
1.........وابسته به قدرت‌ها هستند !!!!!!!!!!!
این به اصطلاح قدرتها همون استکبار کثیف نیستند چی شده شما را ،جناب روحانی 2ساله رئیس جمهوری یک دفعه نشده بگید استکبار!!!!!!!!!!!!!!!!
2. توافق پرافتخار.الماس،بعدا روشن میشه جناب روحانی.
Romania
بابا چرا همش همه را از وقتی روی کار اومده تهدید میکنن. این چه وضعشه. انگار زندانبان ماست. خوبه حالا با ارفاق نمایندۀ نیمی از مردمه فقط.
جوادی
Iran, Islamic Republic of
یک طرفه پیش قاضی رفته ای آقای رئیس جمهور موقعی که تمام زیر ساختهای ایران توسط دشمنان و جاسوسان به بهانه بازرسی هسته ای شناسایی و در یک شب حمله کرده و آنها را از بین بردند مانند سال 789 که گفتید گول خوردیم دیگر فاید ه ای برای ملت نداشته ... . اصرار بر این توافق خیانتبار یعنی رفتار مشکوک و خائنانه
عباس
روحانی مچکریم.
ایرانی
جناب روحانی شما دقیقا بفرمایید از چه چیزی وحشت دارید. !!!!!!!!!!!
United States
از اینکه دوباره به دوران سیاه محمود برگردیم.
Iran, Islamic Republic of
از فهمیدن مردم ، البته ایشان طرفداران ثابت خودشون دارند هر اشتباهی می کنند نگران آنها نباشند.!
ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان... اللهم عجل لولیک الفرج
United States
خطاب به دلواپسان البته!
United Kingdom
اقای روحانی اگر می خواهی با حرفهای خودت جامعه را دو دسته کنی بر خلاف نظر رهبری بسم الله این گوی و این میدان
ولی اگر می خواهی این چالش را حل کنی پس
چرا مثل رهبری حرف نمیزنی ؟ جرا نمیفرمایید که برجام باید در مجلس هم بررسی شود؟ چرا مثل رهبری نم گید نظر مجلس متبع هست؟
ملت زیر بار زور و بی قانونی نمیرود
به خدا در این مملکت کسی نیست جلوی این یکه تازیهای ایشان را بگیرد که نه توجه به فرمایشات رهبری میکند و نه به دلسوزان این مملکت توجهی ندارد و هرچه دلش میخواهد بر سر زبانش میراند .
با این حساب برجام غیر قابل بررسی است و محتوای آن به کسی ربطی ندارد
روحانی مچکریم !
آخه فکر می کنند مملکت ارث باباشونه کور خوندند گذشت اون دوران
آقای روحانی را از سخنرانی بعد از ظهر منع کنید و ایشان فقط صبح ها سخنرانی کنند!.
امید
اینها آخرین درد زایمان بچه نارس برجام است.... آقای روحانی چرا بعدا؟؟؟؟ همین الان بگوئید چه دادیم و چه گرفتین... این قدر گفتین رفع تحریمها!!!حالا که با رأی نمایندگان آمریکا تعلیق تحریم ها به نظر کنگره بسته شده، باید حرف بزنید... هر چند که حرف شما فقط حرف است... تو خالی....
تنها یک روز پس از فرمایشات رهبری درباره ی افراطی نخواندن منتقدان

حاج حسن فقط مونده از چراغ قرمز عبور کنی؟!
مرگ بر داعش
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر اسراییل
م...
و عوامل داخلیشان که عشق کدخداشون کورشون کرده
Iran, Islamic Republic of
دمش گرم پشت ملت ایستاده
ملت ایران یا آ . . . ؟
...ر
سینه چاک کدخداش شده!!!!!!!!!!!!
ناآشنا
بعله پشت ملت ایستاده که اگه کسی لنگه کفش به طرفش پرت کرد تو سرش نخوره !!!!!
داور
United States
یعنی ایشان بعنوان رئیس جمهور و یک طرف ماجرا روی کلمات این توافق نظر ندارند؟
111111111111111111111111111
آره معلومه چه توافقی کردید
دوستان این جلسات کمیسیون ویژه برجام رو از شبکه خبر رو ببین همه چی دستشون میاد
مجلس باید حواسش جمع باشه
چون نماینده کل ایران هستن
یا حجت بن الحسن کلید بگیر از حسن.
Iran, Islamic Republic of
(((:
United States
بعدش بده به محمود؟
سرور
پنپ ظریف!
یعنی شما هنوز فکر می کنی کلیدی در کاره؟
ما منتظر پاسخ رییس مجلس هستیم..
سرور
پاسخ دندان شکن: آفتاب لالا مهتاب لالا لایی لالایی لالایی لالا .....
حالا این هشت سال گذشته چه گلی به سر مملکت زد؟ غیر از دشمنی با احمدی نژاد و مدارا یا شاید هم دنباله روی از هاشمی و حالا هم روحانی.
منتظر
ببخشید
اما فقط وفقط چندتا فحش و ناسزا نصیبت میشه
لاریجانی قبل از روحانی: آقای جلیلی، شما حق تساهل در حقوق ملت را ندارید.
لاریجانی زمان روحانی: ماشین منم روش!
ما را بخیر تو امید نیست، شر مرسانید.
امیر عباس
United States
افراطی " بی سواد" ضد انقلاب " بی شناسنامه "و............. ادبیات روحانی و وزرای او در مقابل با منتقدین میباشد او گویا فراموش کرده که در این مملکت انقلاب شده و ادبیات رژیم گذشته بهمراه شاه مدفون شده است اقای روحانی شما حرفی برای گفتن نداری و فحاشی شما دلیل بر این مدعاست و باید بپذیرد چون سال 82 به امریکا واداده ای
غلامرضاقهرمانی
این کلمات تداعی کننده این شعار رییس جمهور است که:
زنده باد مخالف من! زنده باد منتقد من!
حسین
Ghana
آقای رو حانی چرا از مجلس که روی برجام کار می کند ،می ترسی ؟ اگر توافق با کدخدا به نفع ملت و مملکت اسلامی است -معلوم نیست -بگذار بنا به دستور امام خامنه ای مجلس برجام را بررسی کند .
یکی به ایشان کوشزد کند که رئیس جمهور هستند نه پادشاه
امان از اپیدمی خود شاه پنداری که سالهای سال است رئیس جمهوران کشور را رها نمی کند.
منتظر
یه عده فکر کردن لات و چاقو کش سر گذر هستند
سیاح
Iran, Islamic Republic of
توهین آشکار به نمایندگان ملت !?
توهین جرم است و مجرم می تواند مجری قانون باشد ۰۰۰ !?
آقاى حسن روحانى ! اميدواريم مماشاتيكه دراين دوسال
با شما ودولت تدبير ! واميد! شما شده !؟
دچار توهمِ حاكم مطلق بودن بر ملك و ملت اين ديارِ مؤمنِ شهيد داده ودر خط امام ورهبر معظم ،
نشده باشين !
Germany
ببخشيد طيب خان!
...ر
لطفا اسم طیب عزیز را با امثال بنی صدر یکی نکن
مگه طیب فحاش و بی دین بود؟!!
United Kingdom
همچنان منتظر باز نشر صحبت هاي دكتر صالحي در كميسيون برجام مجلس هستيم !!! بمانند اقدامي كه براي جليلي صورت گرفت !!؟؟
پخش شد، اگه دنبال می کردید...
محب شیعه
خدا عاقبتمون با این ها به خیر کنه....
United States
بعضيها بايد برن زندگي بني صدر و از اون گنده تراشو مطالعه بكنن يه وقت دچار توهم نشوند با تهديد و اختناق و فريب كه نميشه ماندي بود
ای کاش می تونستم هزارتا مثبت بدم
بررسی برجام سرگرمی خوبی برای اقایان است چون دراین کمیسیون جناحی فقط موصع گیری جناحی است وکارشناسی مسایل بررسی نمیشودوورشکستگان سیاسی مخالف دولت مثل تیم سابق دران حضور می یابند
برجام نیازی به مصوبه مجلس نداردوتاهمین حد نیز وقت تلف کردن است
افتخاربرجام برای دولت ندبیراست نه سایرین
Iran, Islamic Republic of
يه وقت دولت تدبير اميد زير اين همه افتخار كمر خم نكنه جناب !!!!!!!!!!!!
ناآشنا
عجب افتخاری ؟؟؟؟؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام
ما هم قرار نیست جلو شما و اطرافیان مشکل دارتون مثل ماست باشیم.
بترسید از روزی که دیگه نتونیم جلو خودمون بگیریم و خونمون بجوش بیاد.
گردن خائنین انشاالله شکسته خواهد شد.
روز حساب کشی از شما هم خواهد رسید.
موفق باشید.
علی
نمایندگان محترم ناراحت نشوند. هر چقدر در برجام تفحص کنید و دقیق شوید ابعاد وحشتناک و ویرانگر آن مشخص تر خواهد شد. طبیعی است عده ای معلوم الحال نگران شوند.
برملا شدن حقارت مردم درچشم رییس جمهور دردانستن متن برجام .
چرارییس جمهور ازدانستن مردم از متن برجام ترس وواهمه دارد؟؟؟!!!!!
رییس جمهور چه جور نقدی را دوس دارد؟؟
"رییس جمهور با بیان اینکه اگر کشوری بر اضافه مصرف خود نفت تولید کند و نتواند آن را بفروشد، ناچار است تولید خود را کاهش دهد و بعضی از چاه‌های خود را ببندد، "
چرا ناچاری چاه های خود را ببندی . فروش مواد خام که هنر نیست اگه همین مواد خام را داخل کشور به 100 فراورده تبدیل کردی دیگه هیچ منتی از کشورهای دیگه برای خرید نفت ما نیست آقای متخصص .
عرضشو نداره می فهمی عرضشو نداره
امید
آفرین بر آقای روحانی که این کشور را از لب پرتگاه سقوط نجات داد.
كلاه قرمزى و جيگر ( 🐴) ⁉️
افرين ؟ !!!
نكنه تصميم داره ؟ هُل بده بسمت پرتگاه ! اما من و اميدخانِ
جيگر توباغ نيستيم ؟؟؟!!!!!
Romania
توخیلی باهوشی !چشم نخوری بااین نظردادنت
Estonia
البته به حرف نجات داد و به لبه پرتگاه سقوط دیگری به نام برجام برد
مهدی ص
آفرین به این ملت که هروقت کشور به لب پرتگاه سقوط توسط بعضیها میرسد وارد صحنه میشوند و کشور را از سقوط نجات میدهند .
بی شناسنامه
Latvia
امید مردم رو آن کسانی ناامید می کنند که همه چیز را به توافق گره زدند و بعد از توافق میگویند هیچ چیز ارزان نمی شود و ....
19
سلام علیکم
آقای رییس جمهور من مرده و شما زنده از تیم اقتصادی شما اقتصاد تعاونی و کار تعاونی و خلاصه هیچ نوع تعاونی در نمی آید.
شهبازی
Finland
این آقا هیچکدام از دوستداران خودش را که از راه دلسوزی به او ونظام مورد انتقاد قرار میدهند برنمی تابد وهمواره آنهارا مورد بدترین هجمه ها والفاظ غیر اصولی ودیپلماسی قرار داده است ؟؟!!به اشان بفرمایید آقای عزیز نمایندگان آمریکا تحریمهارا تا سال 2017 تمدید کرد !به آنها چه جوابی داری؟آیا بآنها هم اجازه نخواهی داد؟!!!ولی آنها در باخبری ؛ونه در بیخبری جنابعالی هرکاری را میکنند !چه جوابی به ملت داری؟؟اهههههههها شااید شوخی میکنند!!!!!!
روحانی حمایتت می کنیم
م...
ما هم حماقت نمیکنیم
کدخدا و کدخدا دوست حمایت نداره
Iran, Islamic Republic of
چقدر ساده لوحند آدمایی که فکر می کردن کنگره امریکا و مجلس ما با این به اصطلاح برجام مخالفت می کنند و توافقی صورت نمی گیره!
وقتی همه چیز از قبل و بصورت محرمانه به انجام رسیده این چیزی جز خام کردن مردم نمی تواند باشد.
راستی بعد از بازی با کلماتی همچون توافق، برجام کلمه جدید دیگری جهت حرکت به سوی ... در راه است. اونم " پسا تحریم" یه چند وقتی هم با این سرکارید
United States
بابا زرنگ!
رامــــــــــین
Iran, Islamic Republic of
مشخص نیست بالاخره این افراطیهایی که جناب روحانی اظهار میکنند چه کسانی هستند؟ آیا اصولگرایان هستند؟یا اینکه منتقدین هستند که از سر دلسوزی نقدهایی میکنند؟
در مورد بهبود وضع اقتصادی هم امام خامنه ای به دفعات از اقتصاد مقاومتی سخن گفته و سیاستهای کلی را هم ابلاغ کردند کما اینکه پیشتر هم سیاستهای کلی اصل44قانون اساسی را ابلاغ فرمودند و آنچه که خروجی این ابلاغیه ها بوده عدم توجه دولتمردان به فرمایشات مقام معظم رهبری بوده.مثلا در مورد اصل 44 قانون اساسی بخش تعاونی از نظر دولتمردان مغفول مانده یا بحث اقتصاد مقاومتی در دوران آقای روحانی تعطیل بوده و فقط سیاست خارجی در اولویت قرار داشته.
اقتصاد مقاومتي يعني دوري از خام فروشي حالا دارد
ميگد چكار مي كنيم كه فروش نفت كه مال آيندگان است رابيشتر كنيم ويك كلام در رابطه با توليد داخلي حرف نزد
خدا آخر عاقبت اين كشور را با اين ديدگاههاي خطرناك ختم بخير كند
بنام خدا
روحانی باید در حد خود حرف بزند که نباید مورد بی احترامی به ملت انقلابی باشد.
به کار بردن کلمه افراط گری علیه انقلابیون خیانت به ملت است.
همین انقلابیون نبودند و شهید نمی دادند هیچ وقت اشخاصی مانند آقای روحانی در مرکب قدرت نبودند و آزادانه نمی توانستند حرف بزنند.
آقای روحانی شما فقط 50 درصد کمی بیشتر رای آوردید .همین 50درصدش هم رای های اجاره ای است.
عده ای جوانان انقلابی را به اسم افراط گری می کوبند و به خون شهدا خیانت می کنند.
...
امروز به خاطر نعمت اسلام و خون شهدا است عده ای بر مرکب قدرت قرار گرفته اند هر گز نباید این نعمت بزرگ را فراموش کرد و باید پیوسته شکرگزار خداوند شد.
شیطان از راه های نفوذ خود برای تضعیف نعمتها می آید .
همین که کسانی شکرگزاری نکنند کم کم نعمت گرفته می شود و اگر شکر گزاری نمودند به نعمت آنها خداوند می افزاید . شیطان می خواهد مردم شکر گزار نباشند تا نعمت آنها را خداوند بگیرد .
شیطان از مورد کلیدی برای سلب نعمتها استفاده می کند که نعمتها را از دست بدهیم .
به همه مردم توصیه این است که نعمت جمهوری اسلامی را شکر گزار باشند .

.
این حق مجلسه.... تخصص مجلسه..... شما اگه حواست به کلمات نیست بگذار نماینده ها کارشونو بکنن.... آنها امید ملتند.....
خدایا ! باز این حسن آقا خط و نشان کشید!!
Germany
اگه خیلی پر افتخاره بذارین مجلس تصویبش کنه تا در تاریخ به نامتون ثبت شه حضرات !!!
باز جایی احتمالا به زمین سفت رسیدند و شمشیر را از روبستند
درود بر رئیس جمهور محبوب دکتر روحانی، درود بر تدبیر، درود بر امید، سلام به آینده به دور از افراطی گری و تحجر
Iran, Islamic Republic of
اه اه چقدر جلف.
ناصر
سلام بر رکود-درود بر نقدینگی- زنده باد رانت- ایول به واردات- عشق است افت 40درصدی بورس- بنازم به قاچاق کالا- طوبا به عزت پاسپورت جناب نماینده- فقط غرور ملی در فرودگاه-جانم به ژنرال های نفت مفت- هورا به کاهش رشد علمی- دستخوش به نفوذ از راه توافق-بارک الله به راستگویی در تورام صفر درصدی-افرین به قانون گرایی در ارائه لایحه به مجلس و پنهان کاری در مفاد و اسناد توافق...دلم برای تدبیر و امید و این الفاظ می سوزه!
Estonia
درود بر تملق درود بر استبداد درود بر بی تدبیری
منتظر
اینده پر از فحش و ناسزا و بی دینی و بی ریشه گی و ترس و کدخدا پرستی و سجده به شیطان بزرگ؟؟؟!!!!!
عده ای با این کار فرار رو به جلو می کنند و سنایور های برای ایجاد مشکلات برای معیشت مردم درست می کنند که اکر برجام تایید نشود مشکلات حل نمشود ما پشتبان رهبری هستیم و اجازه نفوذ دشمن را نمی دهیم
برادر به اعصاب خود مسلط باش
Iran, Islamic Republic of
واژه های مثل پسا تحریم و ... واژه های هست برای دورکردن ذهن مردم از اینکه چرا برجام نتایجی مثبت اقتصادی نداشته - دیالوگ های ادبی -اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
...
انگار نه انگار همين چند روز پيش آقا گفتن نگيد افراطي انگار نه انگار گفتن مجلس بايد برجام رو دقيق بررسي كنه......
البته وقتي آقا علنا ميگن به رئيس جمهور گفتم مجلس رو از بررسي برجام كنار نزاريد اما مدام ممانعت ميشه بايد فهميد چه خبره
مثل اینکه مجلس محترم دراین باره رسیدگی میکند وشما نمیتوانید به نمایندگان مردم بگوئید که اجازه نمیدهم .کلمات پر افتخار نان شب مردم نمیشود وامابا چشم بسته ودلخواه کارکردن عاقبتی بس پشیمان کننده وپر ضرربرمردم غیوروعزیزایران اسلامی خواهدداشت .این همه خون وخسارت نداده ایم که یک شبه وبا یک امضائ تمام هستی مردم بر بادرود.مردم شجاع اجازه نخواهندداد.
United States
روحانی تأکید کرد: برجام به معنای شکستن همه این زنجیرهاست و آنهایی که روی کلمات این توافق پرافتخار که در آینده در خصوص جزئیات آن سخن خواهم گفت، نظر دارند، بدانند که نخواهم گذاشت عده ای افراطی بخواهند به امید این ملت ضربه بزنند.




اقای روحانی هنوز زمانی از سخنان رهبری نگذشته است؟؟تا کی با ادبیات تهدید ...
Iran, Islamic Republic of
بعضیا تا حالا فقط حرف زدن ، کی دیدید که عمل کنن
Iran, Islamic Republic of
کلمات توافق، امید مردم ؟!
توافق پر افتخار!، توافقی که هنوز اتفاق نیافتاده حق انجام برنامه هسته ای و دفاعی و فضایی و اقتصادی و.... نداریم.
کاش چنتا از این امیدهارو میشمردی آقای روحانی !!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
فرهنگ لغت جدید
پر افتخار = وادادگی، امتیاز بلا عوض دادن، ....
برد برد = یعنی گل بیشمار خوردن بدون زدن گل، یعنی 0 - 10
ادامه دارد....
56
تمام افتخاراتمان را با مشتی دلار معامله کردید!
برای بازپس گیری سرمایه ای که از ما به یغما برده اند.
محمدعلی
حملات آقای حقوقدان به منتقدین و مخالفین ذلت‌پذیری ایران چیز تازه‌ای نیست و هیچ تعجبی هم نداره و هنوز 6 سال فرصت مونده تا رساله‌ی واژه‌نامه ادبی!!! ایشون علیه منتقدین تکمیل بشه.
چیزی که باعث تعجب و تأسف بسیاره اینه که آقای حقوقدان یا نمی‌دونند یا خودشون رو به تجاهل می‌زنند که کلمات و حتی علامات نگارش در حقوق و خصوصاً حقوق بین‌الملل قابل تفسیر هستند و در صورت کمترین غفلت ممکنه ملت و کشوری را به خاک سیاه ذلت بنشونند و حالا هم با این صراحت و شجاعت!!! منتقدین را به خاطر دقت در کلمات، عده‌ای افراطی خطاب می‌کنند.
بسيجى مسجد سيّدالساجدين (ع) :
برادر، محمد على !
دم شما كه واقعياتو بيان ميكنه گرم مؤيد باشى ،
ان شاء الله که اولین رئیس جمهور یه دوره ایه کشور میشه به حق حضرت زهرا سلام الله علیها
علی
متاسفانه چشم اندازسازوکاربرجام وبررسی آن درمجلس ومقاومت ویکدندگی دولت برروندبررسی برجام داردکم کم تبدیل به یک معضل وچه بسا یک "فتنه "ی جدیدمی شود....دولت بایک دیپلماسی نه چندان قوی یک توافق بسیارضعیف وپرحاشیه رابه ارمغان آورده که در نتیجه ی آن نه تنهاصنعت هسته ای که امنیت واقتدارملی کشورنیزموردتهدیدجدی است...حالاتوافق یک"چوب دوسرطلا"است که ردکردنش ایران رادرجامعه ی جهانی مقصرجلوه خواهددادوپذیرفتنش امنیت ملی رابه خطرخواهدانداخت!!!
ایرانی
بااین توافق دولت تدبیروامید "الماس" (امنیت ملی وصنعت هسته ای) رادر "چاهی" می اندازدکه تاسالهای سال هیچ دولت ودولتمردی نتواندآن رادرآورد!!!!!!!!
محسن
جناب روحانی خواهشا اینقدر با شعور مردم بازی نکنید و کاری نکنید که در اینده از دوره ریاست جمهوری شما مانند زمان خاتمی یاد شود
احسنت
محمد
جناب رییس جمهور! شاید بتوانید مردم را امر و نهی کنید هر کس که برجام عزیز! را اندکی نقد کند مورد عتاب قرار دهید، اما تاریخ و مردمانش را نمیتوانید و نیز نمیتوانید برای تاریخ تعیین و تکلیف کنید. حتی سلاطین هم نگفته اند تاریخ حق ندارد در مورد فلان موضوع نظر بد دهد، که شما در مورد برجامتان گفتید!!
جناب روحانی پس بگذارید منتقدان حرفشان را بزنند که البته تا همینجای کار هم روشن شده که برجام چیزی جز ضعیف شدن کشور ندارد البته هر چه جلسه کمیسیون ویژه جلوتر میرود خسارات زیانبار این توافق بیش از پیش معلوم میشود
مهدی
پناه برخدا این رفتارها از رئیس جمهور محترم قایل قبول نیست

همین دیروز آقا فرمودند :
"عده‌ای جوانان حزب‌اللهی را با تعابیری نظیر افراطی می‌کوبند که این کار بسیار غلط است."
آقا فرمودند مجلس در بررسی برجام وارد شود
صالح
یادش بخیر... کافی بود کوچکترین ایرادی به حرفهای احمدی نژاد بگیرند...اونقدر بزرگش می کردند که نگو... اونوقت این... واقعا این میزان توهین از یک مقام بالا در طول تاریخ به ملت و منتقدانش بی سابقه بوده....
علی
دست خودش نیست. از کوزه همان تراود که در اوست.
محمد
این روزها افراد کمسیون مجلس داره رو کلمات ایراد میگیره بنظرم حقشونم هست رو تک تک کلمات دقت کنند چون امنیت کشور و عزت کشور و پیشرفت تو تک تک کلمات متن هست واقعا برات متاسفم برای افراد کمسیون میگی افراطی و توهین میکنی شما اگه توافق تون فتح الفتوح است و بقول خودتون از فتح خرمشهر بالاتر است باید از ایراد کلمات که میگیرن واهمه نداشته باشی خواهشن منتشر کن
به قول استاد محمد جواد لاریجانی پر کردن قلب راکتور آب سنگین اراک با سیمان و تبدیل سایت فردو از مرکز غنی سازی به آزمایشگاه نهایت تحقیر یک ملت است .
عباس
متاسفانه از برخی صحبت ها نوعی دیکتاتوری برداشت میشود. مفهوم این جمله که :من نمیگذارم عده ای افراطی امید مردم را ناامید کنند.، چیست آیا کمیسیون برجام و اعضای آن افراطی هستند آیا نمایندگان مجلس افراطی هستند؟ آیا اگر مجلس توافقنامه را رد کند یا کلمات آنرا اصلاح کند ایشان چگونه نمی گذارند چرا مبهم و غیر شفاف صحبت می کنند افراطی عل چه کسانی هستند آیا جوانان متدین و آرمانگرا افراطی هستند ایشان از کجا می دانند همه جهان از این توافق راضی وخوشحال هستند. هرچند که با فشارهای وارده بر نمایندگان متعهد مشخص است که مجلس بی کم و کاست توافقنامه را تصویب می کند.
همه در شعار دم از اطاعت از رهبری می زنند اما در عمل کار خود را انجام می دهند یقین دارم حضرت حجت (عج) در زمان ظهور اولین سوالی که از خواص و مردم می کنند این است که : با نایب من چگونه رفتار کردید.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
این هم نتیجه وا دادگی ریاست مجلس و تعدادی از نمایندگان مجلس است .
مگر سخنان رهبرمان را نشنیدی که گفتند جوانان انقلابی را عده ای افراطی می نامند که بسیار کار غلطی است
نخیر بزرگوار!! منظور ایشان افراد دیگری است که همه بهتر میدانیم. جوانان انقلابی هر یک در گوشه ای از صنعت، فرهنگ و ... این کشور مشغول خدمت هستند و از هر چیزی بهره برداری سیاسی نمی کنند. یا علی
مجید
منظور شما این است افرادی که انتقاد میکنند متدین و ولایتمدار نیستند؟
مگه مدعی نبودند که حضرت آقا در جریان جزئیات توافق هستند و موافق تمام جزئیات میباشند؟ و خود آقا نفرمودند من در مورد جزئیات هیچ اظهار نظری نمیکنم؟
پس اگر کسی به دولت راستگویان خرده بگیرد که چرا به مردم دروغ میگویید؛ افراطی است؟
اگر کسی به دولت خرده بگیرد افراطی است؟
Sweden
پس لابد نمایندگان مردم انقلابی نیستند! انوقت لابد اقای روحانی و دولتشان خیلی انقلابیند؟ ببینم برادر عزیز پس شما بگو متظور حضرت اقا در مورد کدام جوانان انقلابی بوده است؟
صادق
امام خامنه ای (مدظله العالی) چند روز پبش :
برخی نویسندگان و گویندگان اینقدر جوانان انقلابی را به اسم افراطی نکوبند !
درودبرروحانی.
روحانی اگه از اونی که نامه بی سلام و وسلام به رهبری فرستاد جدا بشه بیشتر موفق میشه این ادبیات ازاون یاد گرفته
Estonia
راهی را میرود که انتهایش به نفرت مردم از حرف منهی میشود
Estonia
آقای ... بزرگترین افراطی گری کارهای شماست که نه ولایت پذیری در آن هست نه صداقت
مشکل اینا اینه که نمی فهمند که مقابل افراط اعتدال نیست تفریطه اگه ما افراطی هستیم اونا تفریطی هستند جا موندند از دین
شهاب
Estonia
از چه چیزی واهمه دارید ؟مردم که مثل شما امیدشان به برجام پر از ابهام نیست که با بررسی در میان نمایندگان امینشان برباد برود !
احسنت به شما هموطن زدی به خال هدف
نتايج برجام:
عني سازي نكنيد: ايران چشم
اون قدري هم كه عني سازي كرديد اكسيد كنيد: ايران چشم
قلب رآكتور آب سنگين اراك رو با بتون پركنين: ايران چشم
هر زماني كه خواستيم از مراكز اتمي بازديد مي كنيم: ايران چشم
حق هيچ كونه تحقيق در حوزه هسته اي نداريد: ايران چشم
دانشمندان حوزه اتمي و نظامي را بايد تحت نظر ما باشند: ايران چشم
تحريم ها پس از راستي آزمايي بعضيا شون متوقف و بعضياشون تعليق و بعضياشون ادامه پيدا نمي كنه: ايران چشم
................................. عجب توافقي كرديم دممون گرم خيلي باحاليم.
راستي چرا جشن هسته اي نمي گيريم؟
ببینید دوستان خودمونو که نمی تونیم گول بزنیم. این ایده آل بود که ما نطنز و فردو و اراک(و در مجموع کل فعالیتهای هسته ایمون ) رو بدون تغییر میتونستیم حفظ کنیم و 1+5 هم می پذیرفت و تحریمها رو کامل لغو میکرد و از ما عذرخواهی میکرد و لابد دست و پایمان را هم در تهران می بوسید. اما دوستان اینها هرگز از درون مذاکره بیرون نمی اید و نیاز به رویاپردازی یا جنگ دارد.بهرحال این برجام با تمام نقاط قوت و ضعف ان نتیجه ی تلاش بی وقفه ی دو سال فرزندان امین، شجاع و غیور ملت(به تعبیر حضرت اقا) است.
افرادی باید جوابگو باشند که 6سال بیهوده رفتند و امدند و هر روز بدتر از دیروز و امروز هم دستاوردهای فنی متخصصین هسته ای کشور را از خود میدانند. یک نفر نمی پرسد شما بعنوان سربازان جبهه ی دیپلماسی چه کردید؟! واقعا این دوستان در کدامین فضای فکری زندگی میکنند که اینچنین نظرات موهوم و شاذی را بیان میدارند.
شاید دقیق‌ترین عبارات را دکتر ولایتی در مناظره‌های انتخاباتی به کار برده باشد."ببینید جناب آقای جلیلی! بحث دیپلماسی کلاس فلسفه نیست، آنچه مردم مي‌بینند این است که شما چند سال است مسوول پرونده هسته‌اي هستید، یک قدم هم پیش نرفته‌ایم، تحریم ها بیشتر شده و هر روز فشارش بر روی مردم مي‌آید."
حمید
دوست گرامی! صحبت های جالبی را مطرح نمودید که واقعاً از شما تشکر میکنم هر چند که چند جای آن طعم تلخ تمسخر و هوچی گری داشت، اما در مجموع خیلی خوب بود؛ و حالا نظر شخصی بنده در نقد فرمایشات شما:
اولاً که طبق گزارش های رسمی منتشرشده در تمام دنیا، همین کشورهای مستبد در دورهای پایانی مذاکرات تیم آقای جلیلی تا قبول تمام حقوق ایران طبق NPT و ضمانت قبول غنی سازی حتی تا 20 درصد را پذیرفته بودند.
دوماً که از شخص مؤدب و فرهیخته ای چون شما بعید است که همگرا با یک جریان معلوم الحال هوچی گر و درون تهی گردید که بدون هیچگونه مدرک و استدلال و شاهدی، دور پیشین مذاکرات را بیانیه خوانی و ذکر فلسفه اطلاق کرده اند و حتی یک بار به خود نمیگویند اگر چنین بود، چرا آقای جلیلی اینقدر اصرار بر پخش مستقیم مذاکرات داشتند و یکبار هم از جانب طرف های غربی مورد پذیرش واقع نشد!؟
سوماً که چه کسی گفته که برای گرفتن حق قاطع و مسلم خودمان الزاماً نیازمند برپایی جنگ و رویاپردازی هستیم؟ شما فکر میکنید برای آنها جنگ مثل آب خوردن است!!؟ واقعاً فکر میکنید اگر آمریکا و متحدینش حتی لحظه ای امید به پیروزی قطعی در میدان نظامی داشتند، حتی لحظه ای درنگ میکردند!!!؟ مسلماً جواب منفی است، پس راه درست استیفای حق، فقط و فقط مقدار کمی مقاومت و بیشتر به کار انداختن نیروهای داخلی است ... همین
United States
از این گزارشات رسمی لینک بده جانم. "مدارکش هم موجوده" الکی فایده نداره!
حمید
با کمال عذرخواهی یک نکته را هم یادم رفت بگویم و آن اینکه آخرین تحریم شورای امنیت در سال 89 در مورد ایران وضع شد و از آن به بعد اغلب تحریمها یکجانبه و داخلی بود که طبق اقرار و اعتراف همین کشورهای غربی، چیزی نمانده بود که با کمی مقاومت بیشتر (دریغ!!!) شالوده ی همین تحریم های یکجانبه هم از هم پاشیده شود که متأسفانه نشد...
United States
دیگه چه جیزی رو می خواستند تحریم کنند؟ همیشه یه کوچولو راه نفس باقی میذارند برای طرف مقابل (که بگن بخوایم همینم میبندیم). عزیزم اینا تکنیک های مذاکره است ربطی جلیلی نداره.
مجید
دوست عزیز برو اول اظهارات دکتر عباسی و دکتر جلیلی در جلسه بررسی برجام در مجلس را بخوان بعد ادعای 6 سال مذاکره بیهوده و عقب نشینی و ... را مطرح کن.
متاسفانه بنظر میرسه شما یا از عوامل دولت راستگویانی یا خیلی ساده هستید. کمی اطلاعات خودتون را زیادکنید تا خدای نکرده با کم دانشی باعث اشتباه دیگران در تصمیم گیری نشوید.
Iran, Islamic Republic of
یعنی در قاموس شما مذاکره برای امتیاز دادن انجام میشه؟!!!
من نمیدونم آخه چرا برخی اینقدر ساده لوح هستند که نمی‌توانند بفهمند ما در مورد حق خودمون و آمریکایی در مورد زور و ناحق خودشون وارد مذاکره شدیم...

حالا شما فرضیات اولیه و اساس موضوع رو فراموش مکنید و در مورد اون چیزی که اون دوست دارند اظهار فضل می‌کنید؟!!!!
United States
مذاکره برای معامله است.
Iran, Islamic Republic of
تو به این میگی دیپلماسی عمه نداشته من اگه بود دستاوردش بیشتر از این بود، و ضمنا" بازی با فرمایشات آقا از هنرهای دولت اصلاحات و دولت روحانی است. مثل سخن آقای روحانی که دیروز 6/21 به کمیسیون بررسی برجام علی رغم سخن آقا حمله ور شد در حالی که فقط در مرحله بررسی هستند و اطلاع رسانی می کنند.
ببین رفیق؛ آقای ظریف و روحانی همون تیم مذاکراتی سال 82 و 83 هستند که حتی نتونستند اجازه داشتن یک سانتریفیوژ را از نمایندگان کدخداشون بگیرند.
تاراج سرمایه و عزت ملت بزرگ ایران که افتخار نداره.
توی همین دوران مذاکرات تیم آقای جلیلی بود که ما داشتیم به سرعت پیشرفت میکردیم و دشمنان رو هم در موضع ضعف قرار داده بودیم تا جایی که بیانیه تهران رو با حضور ترکیه و برزیل صادر کردیم ولی استکبار جهانی زد زیر همه چیز و خباثت و زورگویی خودشو نشون داد...
اولاً پیشرفت نکردن برتر از پس رفت کردنه
دوماً اگه آقای جلیلی اینجوریه ایه شما میگید چرا آقا توی اون دوران فرمودند که مالکو از پشت خیمه ی دشمن برنگردونید کی اون موقع پشت خیمه ی دشمن بود توی تهران که کسی نمی تونه پشت خیمه ی دشمن باشه حتماً کسی بوده که هم به شکل ظاهری و هم به شکل عملی پشت خیمه ی دشمن بوده یه کم بصیرت داشته باشید
سیدصادق
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی اگر منظورتان از افراطی ها نیروهای اصیل انقلاب ومدافعین ارزشها ونظام در برابر خطرات است که با نظر رهبری در تضاد است واگر منظورتان منتقدین برجام است که باز هم خلاف نظر معظم له می باشد ولی اگر منظورتان از افراطی ها همان کسانی هستند که فتنه 88 را راه انداختند وحالا تعداد زیادی از آنان در دولت شما دارای مقام ومنصب شده اند این سخن درستی است و واژه افراطی شایسته همین جماعت است
از آقای روحانی که می گوید((تلاش دولت این بود که با اراده و همت ایران و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی این الماس را از چاه خارج کند و...))یک سوال دارم شما که می فرمائید با هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی ...

سوال بنده این است که آیا یک هفته قبل رهبر معظم در دیدار با خبرگان مگر نفرمودند مصلحت نیست که مجلس را از بررسی برجام کنار بزنید پس چرا به این فرمایش ایشان عمل نمی کنید ودقیقا عکس آن موضعگیری می کنید
مادر
امید ما به خداوند است .رئیس جمهور محترم ، شما امیدتان به توافق است.
عده ای افراطی !!!
Iran, Islamic Republic of
به جاي پاسخ به منتقدان به آنها حمله مي كنند !!!
United States
البته به منتقدین که نه ولی به افراطیون باید حمله وگرنه طلبکار ملت می شوند.
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور همه مشکلات را بر گردن شخص سوم می اندازد
از جمله دیروز

ظاهرا خورزو خان در کشور داریم
چرا نمی خواهید باور کنید شما هم بخشی از دولت هستید و اجرایی کشور دست شماست

خوبی ها را به خودتان می گیرید و بدی ها را به دنبال مقصر
Iran, Islamic Republic of
تمام دنیا هم درباره موجودیت کشور جدید فلسطین سر تعظیم فرود آووردن غیر از اسرائیل و ایران اما این به معنی درست بودن کار تمام دنیا یا همکاری ایران با اسرائیل جنایتکاره !!! خیر
Iran, Islamic Republic of
فقط در مرحله بررسی است، اینگونه هوچی گری و شلوغ کاری برای چیست؟
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی نگران چیست؟!
فتح الفتوحی اتفاق افتاده باید افتخار کرد، نکند خدایی نکرده برخلاف گفته هایتان اتفاق افتاده است؟
United States
نگرانی در کار نیست. گاهی یک تشر به افراطیون لازم تا از مردم طلبکار نشوند.
سرور
موضوع این است که یک افراطی طلبکار همیشه تشر می زند.
چرا اتفاقا ایشون نگران روشن شدن ابعاد مسئله هستن وگرنه طلا اگر پاک باشد خیالی نیست
bzd
جناب رییس جمهور، حضرت امام فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد.

خواهشا اینقدر که به تعامل با دنیا فکر می کنید ، به وعده های تخلف ناپذیر الهی فکر کنید که ان الارض یرثها عبادی الصالحون.
امین
آقای رئیس جمهور،مردم امیدی به برجام ندارند،برجام باشه یانباشه پولها رو ازما بهترون میلیاردی میل میکنند وهرروز ازگوشه وکنار گندش درمیاد، این شمارید که امید به آمریکا بستید، به فرموده رهبر عزیز ما به آمریکا اعتماد نداریم
مردم
خودت خوب باش و خوب عمل کن به دیگران چکار داری.
شاید اقای روحانی خود را نقد کند افراط را در کابینه خودش ببیند و کسانیکه افراطی می خواند کارشان عین اعتدال است و افراطی که با مردم مخالف باشد کجاست؟! که اقای روحانی می گوید.
جناب خان
فدات! کلیدبسازی ! توافق بکنی! امتیازبدی! کدخدا را ببینی! افراطی بگی! ستاره های خیالی بچینی! بوس بوس! شب بخیر
عمو علي
دمت گرم گل گفتي .
همين چند روز ژيش بود آقا فرمودند نگيد افراطي ؟؟؟
خيلي عجيب است از روحاني ؟؟
شلوغ کاری ممنوع!طبق قانون لایحه به مجلس تقدیم کن!مملکت که در دوره ی رضا شا به سر نمی برد.
کاظم
برجام همان زهر.جام است
Estonia
آقای روحانی باید تابع قانون و رهبری باشی وگرنه در بین ملت ایران جایی نداری بنا نیست که منافع ملت فدای یک عده حزب و گروه سیاسی شود ملت ما ایستاده است و اجازه نمی دهد که زحمات چندین ساله دانشمندان هسته ای و خون شهدای آنها به هدر رود
وطن دوست
در جواب باید گفتــــــــــــــــ مریز ابروی سرازیر مارا به ما باز ده نان وانجبر مارا /خدایا اگر دستبند تجمل نمی بست دست کمانگیر ما را / کسی تاقیامت نمی کرد بیدا از ان گوشه کهکشان تیر ما را/ولی خسته بودیم ویاران همدل به نانی خریدند شمشیر مارا / و میبرد طوفان تمام شکوه اساطیر مارا / طلا را که مسگر دیگر نداند چه خاصیتی بود اکسیر مارا
به نظر من بکار بردن لفظ افراطی برای دلسوزان انقلاب اونم بعداز صحبتای اقا کاملا دهن کجی به به رهبریست
دانا
دوستان لحن هميشگي صحبت های بعضی حاكي از نااميدي و افسردگي جريان مربوطه است . كساني كه از حق مي برند و به شيطان و عواملش اميد ميبندند و هواهاي نفساني خود را به عنوان معبود مي پرستند عاقبت هم با خوبان روزگار بد دهن و پرخاشگر ميشوند تازه آخر كار هم هر چه زيبنده خودشان است نثار ديگران ميكنند . احساس ملت ايران نسبت به عده ای آيا چيزي غير از ديكتاتوري ماب بودن و پرخاشگر و فحاش و بي منطق و افراطي است . افراطي صفت خوبي است به شرطي كه موصوفش درست انتخاب شود . خط فتنه گران 88 را قبل و بعد از وقوع امتداد دهيد آنها كه سوارش هستند و بودند افراطي هاي درجه اول روزگارند .
افراطي و دلواپس و كاسب و برويد به جهنم
ذره اي تيزبيني و كياست كه از صفات مومن شمرده شده جاي شكي باقي نميگذارد كه در حال حاضر ملت ايران با جرياني خطرناكتر از آمريكا و خونخوار تر از اسرائيل و نامرد تر و خبيث تر از انگليس طرف است كه همچون راهزنان نقاب بر چهره دارند و رفيق قافله و شريك دزدان هستند . هر آنچه بر زبان مي آورند و ديگران را از آن مي ترسانند نه وصف رقيبان داخلي شان كه عين ويژگي هاي منفي شخصيتي خودشان است كه به ديگران نسبت ميدهند .
ظریف
United Kingdom
باباجمع کنیداین بساط رو8سال کشوررانابودکردیدکافی نیست بایدخجالت بکشیدنظربدیدشمااگربلدبودید8سال مردم روبه فلاکت وبدبختی نمیبوردید.متأسفانه روی شمادلواپسان خیلی زیاده!
خسرو از سوئد
Sweden
شماها گرای تحریم رو به دشمن دادید؟ یادتون رفته فتنه سبز جلبکی تون رو؟

اتفاقا تو همون هشت سال به اندازه بیست سال در زمینه هسته ای جلو افتادیم و این مذاکرات دولت اعتدال و تدبیر! با استکبار بخالطر همان دستاوردهاست. در زمینه موشکی در زمینه خودباوری. در زمینه استفاده بهینه از فراورده های نفتی و تولید بنزین داخلی. در زمینه رفاه مردم و غیره و غیره بسیار کارهایی شد که این دولت از انجام یکی شان هم عاجز است. دایما هم به مردم توهین میکنید و انتقاد روبرنمیتابید!
ملتی که نتونهروی پای خودش بایسته در اینده این جهان هیچ جایگاهی نداره ولی شماها دین و دنیا و اینده مردم رو در کنار امدن با کدخدا خلاصه کرده اید. از نداشتن مدیریت در زمینه اقتصاد و طرح نداشتن و برنامه نداشتن این دولت هیچ چیزی نمی گویید ققط و فقط هر وقت کم میاوزید به گذشته و دولت قبل حمله ورمیشوید.دولت قبل با وجود معضلات و حاشیه هایی که داشت صد برابر این دولت برای مردم و رفاه و اینده کشور کار کرد و اگرتحریم های گرا داده شده از سوی مزدوران داخلی نبود ایران الان گرفتار ساست مداران فسیل شده و از رده خارج نمیشد که دایم با توهین و تحقیر نیروهای انقلابی و دستاورهای ملی رو بکوبند. شما اصلاحات چی ها از اول انقلاب تا حالا هیچ چیزی برای این مملکت نیاوردید جز تحقیر فرهنگ خودی نق زدن و امیدیاری از کدخدا! بروید.حداقل با خودتان صداقت داشته باشید.
خدایا احمدی نژاد را بفرست و ما را از شر این ها برهان
برای استراحت به نزد رهبر عزیز ملت که نمی روید می روید تا از بیانات ایشان استفاده و رعایت کنید بارها رهبری در مورد کلمه افراطی صحبت کرد کجا عمل کردی؟ حسن آقا حتما جهت رفع خستگی به نزد رهبری می روی اگر غیر ازاین بود الان اینگونه صحبت نمی کرد حرفت مخالف حرف رهبری است چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از سرنوشت بنی صدر درس عبرت بگیرید.
Iran, Islamic Republic of
ببند .....
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور این حد اقلهائی که در مذکرات به دست آمده وشما افتخار آنرا برای خود فریاد می کنید حاصل زحمات دانشمندان هسته ای است که یا شهید شده اند ویا جانباز هسته ای هستند ویا عده ای از آنها از کار برکنار گردیده اند همین دکتر عباسی که تا مرز شهادت پیش رفت و مدال افتخار جانبازی هسته ای را بر گردن دارد،چرا در دولت شما از کار برکنار شد
علی
Iran, Islamic Republic of
کلید رمز بگیر ببندها را روحانی صادر کرد.
هرکه علیه برجام صحبت کند بایکوت خواهد شد.
هر نشریه ای علیه برجام بنویسد، توقیف خواهد شد.
بیست
ما که نفهمیدیم کی به کیه!!!
خوب مجلس هم بررسی کنه چه اشکال داره اونا هم مشغول باشن!! بدین اصلاح طلبان مجلس بررسی کنن اونا افراطی نیستن!!!