دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
با هدف پاسداری از ارزش های دو مذهب؛

تشکیل گروه جدید اسلامی-یهودی در اروپا

يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 444082
این گروه که متشکل از رهبران یهودی و مسلمان اروپا است هدف خود را پاسداری از ارزش های دو مذهب وهمچنین آزادی بیان در مذاهب در این قاره عنوان کرده است.
به گزارش جهان به نقل از شفقنا، یک گروه جدید بین الادیانی در اروپا آغاز به کار کرده است. این گروه که متشکل از رهبران یهودی و مسلمان اروپا است هدف خود را پاسداری از ارزش های دو مذهب وهمچنین آزادی بیان در مذاهب در این قاره عنوان کرده است.

خبر تشکیل یک گروه یهودی- اسلامی در اروپا هفته گذشته در وین و در دیدار با رهبران شورای خاخام های اروپا از یک سو و شورای مسلمانان آلمان فدرال و بنیاد اعانه اسلامی از سوی دیگر اعلام شد.

بانیان این گروه بین الادیانی اعلام کرده اند که تشکیل چنین گروهی در قاره سبز سابقه نداشته است و از این جهت قدم مهمی در ایجاد انگیزه و تلاش مشترک میان مسلمانان و یهودیان اروپا محسوب می شود.

ابراهیم الزیات از مسولان بنیاد اعانه اسلامی گفته تشکیل این گروه گم مهمی در تضمین آزادی های مذهبی و اعتقادی برای اقلیت های دینی در اروپا است. گفتنی است در اولین نشست این گروه مذهبی، خاخام های دانمارک، روسیه و فرانسه و نیز علمای اسلامی از بیشتر کشورهای اروپائی شرکت داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *