جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

کنایه رحیم صفوی به نظم نوین جهانی آمریکا

شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 444006
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: امیدواری‌هایی که در جهت ایجاد نظم نوین جهانی با رهبری آمریکا پدید آمده بود، دوام چندانی نیافت و این امیدواری‌ها جای خود را به پدیده‌ای داد که به کنایه آن را "بی‌نظمی نوین جهانی" می‌نامند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در افتتاحیه نشست مشترک کمیته برنامه‌ریزی علوم جغرافیایی وزارت علوم و کمیسیون‌های مربوطه با اشاره به تحلیلی از تغییر و تحولات امنیتی محیط پیرامونی ایران گفت: جهان در حال گذر از یک مرحله تاریخی است و منطقه ما در جنوب غرب آسیا در یک نقطه عطف راهبردی قرار گرفته است و ملت و کشور عزیزمان ایران در حال عبور از یک پیچ تاریخی هستند. سرعت تغییر و تحولات چشمگیر اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی پرشتاب شده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این تحولات جهانی به لحاظ کیفی ما را به دورانی متفاوت از گذشته وارد ساخته و امیدواری‌هایی که در جهت ایجاد نظم نوین جهانی با رهبری آمریکا پدید آمده بود، دوام چندانی نیافت و این امیدواری‌ها جای خود را به پدیده‌ای داد که به کنایه آن را "بی‌نظمی نوین جهانی" می‌نامند.

عضو کمیته برنامه‌ریزی علوم جغرافیایی وزارت علوم افزود: این بی‌نظمی جهانی طی ۱۴ سال گذشته در چهار حوزه از شش حوزه ژئوپلیتیکی مجاور ایران تبدیل به جنگ و ناامنی گسترده شده است.

رحیم صفوی در ادامه به تشریح حوزه‌های ژئوپلیتیکی مجاور ایران پرداخت و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تأثیر گذاری اساتید در توسعه کشور، گفت: اساتید علوم جغرافیایی سعی و تلاش کنند تا حوزه‌ی تأثیرگذاری خود را از محیط دانشگاه در آموزش و پژوهش به حوزه‌های تأثیرگذاری استانی، ملی و فراملی گسترش دهند.

وی ادامه داد: اولویت تأثیرگذاری شما اساتید در بعد استانی حتی شهرستانی و ملی در تنظیم سند برنامه ششم کشور در سال ۹۹-۹۵ است. شما پیش‌قدم شوید و بروید پیش مسئولین استان و همچنین حل قسمتی از مشکلات شهر- شهرستان و استان خودتان از مسائل زیست‌محیطی گرفته تا برنامه‌ریزی شهری را عهده‌دار شوید.

عضو کمیته برنامه‌ریزی علوم جغرافیایی وزارت علوم در پایان با اشاره به اهمیت آمایش سرزمینی گفت: از شما اساتید استدعا دارم در موضوع به مسائل آمایش و امنیت مرزهای آبی و خاکی ایران وارد شوید و در حوزه علوم جغرافیایی و گردشگری به کمک مسئولین بیایید. ایران نهمین کشوری است که دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و دیگر جاذبه‌هاست، برای آمایش زیرساخت‌های ایران در برنامه ششم مثلاً حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی، شما اساتید برای مشاوره دادن بهترین‌ها هستید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *