پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

خشم مردم‌انگلیس ازسفرنتانیاهو به انگلیس

پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 443658
همزمان با سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به انگلیس اعتراضات در لندن و درخواست برای بازداشت وی همچنان ادامه دارد.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران جوان به نوشته روزنامه ایندیپندنت خبر داد، انتظار می‌رود اعتراضات به سفر «بنیامین نتانیاهو،» نخست وزیر اسرائیل به انگلیس برای دومین روز همزمان با ملاقات «دیوید کامرون،» نخست وزیر انگلیس با وی در ورودی داونینگ استریت (خیابان محل سکونت نخست وزیر) ادامه یابد.

پلیس با حدود سیصد معترض خشمگین در وایت هال (خیابان محل استقرار اکثر ادارات دولتی) که خواستار بازداشت نتانیاهو به علت هشت سال محاصره غزه و سیاست کلی اسرائیل در قبال فلسطینیان بودند، درگیر شد.

انتظار می‌رود نتانیاهو در ملاقات با کامرون از عملکرد کابینه‌اش در قبال فلسطینیان و جنگ‌های غزه دفاع کند. با وجود درخواست معترضان برای دستگیری نتانیاهو در لندن، به مقامات در سفر به انگلیس معمولاً مصونیت حقوقی داده می‌شود تا از چنین اقداماتی جلوگیری شود.

دولت انگلیس تاکنون بطور پیوسته به حق اسرائیل در اتخاذ «اقدام مقتضی در دفاع از خود» در چارچوب قانون بشردوستانه بین‌المللی اذعان داشته است؛‌ اما گروه حقوق بشر «عفو بین الملل» دیروز از کامرون خواست سیاست خارجی انگلیس در قبال اسرائیل را تغییر دهد و به نتانیاهو گفت دیگر از «نگرانی های امنیتی به عنوان بهانه ای برای مجازات جمعی، به فقر کشاندن و تحقیر یک میلیون و هشتصد میلیون سکنه غزه» استفاده نکند.

سفر دو روزه نتانیاهو به دعوت ملکه انگلیس نیست و بنابراین از تشریفات مربوط با یک سفر دولتی رسمی برخوردار نخواهد بود. اما هدف از این سفر ملاقات با کامرون و برخی نمایندگان پارلمان انگلیس و اعضای برجسته جامعه یهودیان این کشور خواهد بود.

برنامه دیدارهای وی به دلایل امنیتی علنی نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *