دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۸
۲۱
موسوی، عضو کمیسیون انرژی مجلس:

همرده آمریکا در تولید هلیُم بودیم، زنگنه ما را تبدیل به واردکننده آن کرد!

پای برخی آقازاده ها در واردات بنزین در میان است
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 443495
عضو کمیسیون انرژی با اشاره به جریان ابلاغیه وزیر نفت مبنی بر ممنوعیت تولید گاز هلیم گفت: ایران در تولید گاز هلیم در کنار کشورهایی مثل آمریکا قرار داشت اما با ابلاغیه آقای وزیر جلوی تولید و صادرات گاز هلیم گرفته شده و به وارد کننده گاز هلیم تبدیل شدیم.
همرده آمریکا در تولید هلیُم بودیم، زنگنه ما را تبدیل به واردکننده آن کرد!
به گزارش جهان، سید شکر خدا موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص واردات بنزین به کشور گفت: بی شک پای برخی آقازاده ها در واردات بنزین در میان است.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: سازمان محیط زیست به بهانه اینکه آلودگی هوا در شهرهای بزرگ ناشی از آلودگی بنزین های تولید داخل است افکار عمومی را برای واردات بنزین علی رغم خودکفایی تولید در آن آماده کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزارت نفت سطح تولید بنزین در پالایشگاه اراک را کاهش داد لذا برای تامین بنزین مورد نیاز داخل دلالان برای واردات فعال شدند.

وی اظهار داشت: در نتیجه کشوری که به تازگی در تولید بنزین خود کفا شده بود مجددا به وارد کننده بنزین تبدیل شد و روزانه میلیون ها لیتر بنزینی که دارای حداقل استاندارد های جهانی نبود، وارد کردیم.

موسوی با انتقاد از میزان واردات بنزین گفت: نباید دلارهای آزاده شده که کشور برای آن بهای زیادی پرداخت کرده است صرف واردات بنزین شود.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به عملکرد ضعیف وزیر نفت گفت: ایران در تولید گاز هلیم در کنار کشورهایی مثل آمریکا قرار داشت اما با ابلاغیه آقای وزیر جلوی تولید و صادرات گاز هلیم گرفته شده و به وارد کننده گاز هلیم تبدیل شدیم.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه ها در وزارت نفت در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد گفت: وزارت نفت به عنوان کلیدی ترین وزارتخانه کشور متاسفانه اساس کار خود را بر واردات گذاشته است.

موسوی گفت: متاسفانه وزارت نفت در طول دو سال گذشته هیچ اقدامی برای خودکفایی در تولید بنزین و افزایش تولید پالایشگاه ها انجام نداده است.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه توسعه میادین مشترک و میادین پارس جنوبی نیز پیشرفت کندی دارد گفت: متاسفانه توسعه ۵۰ درصد از میادین پارس جنوبی متوقف است و تنها ۵۰ درصد ظرفیت های پارس جنوبی فعال است.

وی گفت: در دولت قبل ۹۲ درصد پروژه ستاره خلیج فارس آماده شده بود اما در طول ۲ سال گذشته در دولت یازدهم حتی ۸ درصد این پروژه ها آماده نشده است.

موسوی گفت: ۱۶ دکل از ۲۲ دکلی که در پارس جنوبی مشغول به کار است متعلق به چینی ها است.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: به هیچ وجه شرایط وزارت نفت با نگاه و استراتژی کشور مبنی بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی انطباق ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضاااااااااااااااا
از همه جالب میدونید چیه این حرفارو میزنید حتی با سند و مدرک ولی با متخلف کاری ندارن هیچ سمت بهتری هم میگیره و تقدیر هم میشه!!!!!!!!!!
کاسب برجام
Iran, Islamic Republic of
این همه محدودیت را پذیرفتیم که بازرگانان اروپایی را به ایران بکشانیم تا قرار دادهای میلیاردی برای دهها سال آینده جهت واردات و صادرات (سود) ببندیم !?
چه انتظارهایی دارید !?
به ما می گویند کارگزارانی !
بنیادگرا
به یاد بیار جریان قرارداد کرسنت را. همان که متخلفان آن هم اکنون به لطف ژنرال متنعمند!!! و مملکتو مردمش 18 برابر تخلف 3000 میلیاردی زمان دولت نهم و دهم متضرر! اما اون 3000 تا را علیرغم تذکر صریح رهبر انقلاب تو بوق و کرنا کردن امثال همین جهان نیوز، و کرسنت را آهسته داد میزنند!!! مبادا گربه شاخشون بزنه!!
حالا چاپش کن جهان نیوز اگه نقدپذیری.
Romania
متنفرم از این طرز فکر که تا میشه وارد کرد چرا تولید کرد اونم در شرایط رکود و کمبود منابع و بیکاری
دولت ترمز هسته ای.دولت ... دولت ... دولت ... دولت تدبیر برای خارجیها دولت تدبیر برای ثروتمندشدن ... و ...
بنیادگرا
داداش! این ژنرال زنگنه همونیه دکتراحمدی نژاد دربارش گفت طرف اساساً اعتقادی به ساخت پالایشگاه برای تولید بنزین نداره و مسخره میکنه، میگه مگه میشه؟ مگه داریم؟؟؟ ایران و بنزین؟! خب نتیجه اش همین اقتصاد مقاومت دربرابر خودکفاییست که میبینید!!!!!!!
خب معلومه دیگه ببینید وارد کننده گاز هلیوم جه کسانی هستند
Romania
... خودش دیگه با اینهمه سال وزارت فسیل شده باید برکنار بشه
علي
دولت تدبير واميد اقاي روحاني رو تحويل بگيريد ،، ... ديگري ميخواد اين مملكت
سود تو ورادات کاسبان توافق هستند بعضی ها
میثم غلامی
Romania
یا سلام و احترام
بنده مربی هوافضای مدارس کشور هستم
چند سال است که مسابقات هوافضای ملی ایران در رده کشتی هوایی به دلیل وارداتی بودن هلیوم تعطیل شده.
الان که فهمیدم هلیوم تولید می کردیم و به دستور ایشون الان دیگه وارد می کنیم عجیب ناراحتم
حیف دانش آموزان و دانش جویانی که از دوره های بالن و کشتی هوایی جا موندند.
روي هوا حرف زدن اسونه ... !!!
بی تدبیر و نا امیدی در شئون زندگی همه شون موج می زند.
خوب نماینده ها استیضاحش کنن چرا دست روی دست گذاشتن
منتظر
علی اقا لاریجانی و دوستان ،حامیان سینه چاک دولت ،از روز اول تا حالا جلو همه استیضاحات درست را گرفته و متاسفانه فقط یه موردش به ثمر رسید
United States
خدا لعنت کند خائنین و وطن فروشان را هر کس و هر جا که باشند
علی
مسلم است وقتی که بعد از افشای اینهمه فساد نفتی و پرونده‌های ضد منافع ملی، باز هم میبینیم دست‌های عالیجناب پشت سر این وزیر است، و قوه قضاییه زورش به عالیجناب و این وزیر نمیرسد، باید هم او ترکتازی کند و دلارهای نفتی کشور را به ناجوانمردانه‌ترین شکل ممکن به باد فنا دهد! باعث و بانی این ظلم به کشور ، ملت و بیت‌المال نمایندگان مجلس هستند که به شحصی با اینهمه حاشیه و اتهام،‌ رأی اعتماد دادند و هنوز هم سکوت کرده‌اند!!
نیلوفر
کرسنت یه نمونه بود،در مدیریت این وزیر،اونهایی که بهش تو مجلس رای دادن باید جوابگو باشن
فرامرز
برخی وقتها که البته شامل همه وقت ها می شود اگر از دشمن بیرونی زیان نبینیم دشمنان درونی زیان خود را می زند و ستم چند برابر آنجاست کسانی روی کار می آیند که پرونده های سیاهی دارند و امروز قدرت را در دست دارند باید به مجلس و برخی نمایندگان گفت دستتان درد نکند ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرامرز
من نمیدانم استیضاح را بر چه گذاشتن که وزیر صنعت ساز خودش را میزند وزیر نفت وزیر نیرو وزیر جهاد هم ساز خودشان
منتظر
وزیر با فرهنگ!!!!!!!!! و وزیر با اطلاعات!!!!!!!! و وزیر کشور اداره کن!!!!!!! را یادت نره