يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

سؤال عیسی(ع) درباره زمان برپایی قیامت

چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 443476
عیسى بن مریم علیهماالسلام از جبرئیل علیه‌‏السلام پرسید: کى قیامت بر پا مى‏‌شود؟ جبرئیل چنان بی تاب و مضطرب شد که از هوش رفت و چون به هوش آمد گفت: اى روح اللّه‏! من در این باره بیشتر از تو نمى‏‌دانم.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، امام جعفر صادق علیه‏‌السلام فرمودند: عیسى بن مریم علیهماالسلام از جبرئیل علیه‌‏السلام پرسید: کى قیامت بر پا مى‏‌شود؟

جبرئیل چنان بی تاب و مضطرب شد که از هوش رفت و چون به هوش آمد، گفت: اى روح اللّه‏! من در این باره بیشتر از تو نمى‏‌دانم. هر آن‏که در آسمانها و زمین است از آنِ خداست، قیامت جز ناگهانى و بى‏ خبر بر شما وارد نمى‌‏شود.

متن حدیث:

الإمامُ الصّادقُ علیه‌‏السلام: قالَ عیسَى بنُ‏مَریَمَ علیهماالسلام لِجَبرَئیلَ علیه‏‌السلام: مَتى قِیامُ السّاعَةِ؟ فَانتَفَضَ جَبرَئیلُ انتِفاضَةً اُغمِیَ علَیهِ مِنها، فلَمّا أفاقَ قالَ: یا روحَ اللّه‏ِ، ما المَسؤولُ أعلَمُ بِها مِنَ السّائلِ، ولَهُ مَن فی السَّماواتِ والأرضِ، لا تَأتیکُم إلاّ بَغتَةً.


«قصص الأنبیاء، صفحه ۲۷۱»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *