جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۷
۱۳
دم خروس رئیس سازمان امور دانشجویان بیرون زد!

تیر خلاص به دانشجوی دکترا یک شب پیش از دفاع رساله‌اش!

چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 443430
دانشگاه شاهرود نیز به رغم مصوبات کمیسیون‌های اصل ۹۰ و آموزش مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن ابطال یا تعلیق از تحصیل دانشجویان بورسیه، پروفایل آموزشی این دانشجویان را مسدود کرد و در اقدامی عجیب طی صدور نامه انصراف از تحصیل یکی از دانشجویان، نامه را برای خانواده دانشجو ارسال کرد.
تیر خلاص به دانشجوی دکترا یک شب پیش از دفاع رساله‌اش!
به گزارش جهان به نقل از فارس، دانشگاه شاهرود در اقدامی عجیب یک روز قبل از جلسه دفاع از پیشنهاد رساله دکترا در ترمی که دانشجو قانونا ثبت‌نام کرده و شاغل به تحصیل بوده، ممانعت کرد و چندی بعد معاونت آموزشی دانشگاه نیز از انتخاب واحد این دانشجو در بهمن ۹۳ جلوگیری و در اقدامی عجیب با صدور نامه انصراف از تحصیل تیرخلاص را به پرونده آموزشی وی شلیک کرد.

جالب‌تر اینکه نامه انصراف از تحصیل نه به خود دانشجو بلکه برای خانواده وی ارسال شد.

براساس بخشنامه جدید وزارت علوم، مشکل این دانشجو باید حل می‌شد که با توجه به فرارسیدن زمان انتخاب واحد بر اساس پیگیری‌های انجام شده، هنوز هیچ نامه‌ای مبنی بر حل مشکل وی یا سایر دانشجویان به دانشگاه نرسیده است.

متاسفانه به دلیل اقدامات دانشگاه شاهرود و وزارت علوم این دانشجو سه ماه است زیر نظر متخصص مغز و اعصاب داروی اعصاب مصرف می‌کند.




این اتفاق در حالی است که روز گذشته مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با فارس، پیرامون گلایه دانشجویان بورسیه مبنی بر توقف ادامه تحصیل آن‌ها در برخی دانشگاه‌ها گفت: این افراد طبق روند قانونی می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

وی افزود: تمام بورسیه‌ها مطابق آنچه بر اساس قانون اعلام شده است، می‌توانند ادامه تحصیل بدهند و فقط همان ۳۶ نفر که تخلفشان مشخص شد از ادامه تحصیل منع شدند.

صدیقی اظهار داشت: روند قانونی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و مشکلی برای ادامه تحصیل این افراد بر اساس اعلام قانون وجود ندارد.

شایان ذکر است، چندی پیش برخی از دانشجویان بورسیه اعلام کردند که دانشگاه‌ها از ثبت‌نام و ادامه تحصیل این افراد سرباز می‌زنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جنگ نرم رو بايدازداخل ببنديم نه ازخارج چون يه عده درداخل راه خارجي هاروميرن
منظور شما از گذاشتن این متن چه می باشد؟
میرهادی
Iran, Islamic Republic of
کدوم روند قانونی؟ قانون، این آقایان هستند. هر چه بگویند قانون است. مصوبات رسمی شورای بورس دولت سابق را قبول ندارند. ولی حرف خودشان قانون می شود.
قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری خواب هستند. آقا فرمودند ظلم شده است، جا داشت مدعی العموم ورود کند. خواب هستند. بخوابید خدا انشالله بیدارتان کند یوم الحساب.
Iran, Islamic Republic of
رییش دانشگاه از فعالان ستاد موسوی بود
خدای محمد ازتون نگذره بابت ظلمی که به این عده از دانشجوها کردید. امیدوارم تو همین دنیا عقوبت آبرویی که بردید و ازاری که رسوندید رو ببینید!
جوان مردم را ناکار کردند در لحظه آخر که همه دانشجویان استرس شدید دارند فشاری بر این جوان وارد کردند که تا عمر دارد با داروی اعصاب زندگی بگذارند خدایا خودت جواب این نامرادیها را بده. اگه از فامیل و سفارشی ها بود اینگونه با او برخورد نمی کردند. چون از میان عوام بود و پارتی دم کلفتی هم نداشت ناکارش کردند. این حرکات بی رحمانه بی جواب نمی ماند خداوند در جایی دیگر جواب را طوری می دهد که خودش هم فکرش را نمی کرده است. یا حق
Iran, Islamic Republic of
صرف نظر از اصل ماجرا، تیتر شما با متن یکسان نیست. دفاع از رساله با دفاع از پیشنهاد رساله از تفاوتش مانند یک دانشجوی تازه وارد با یک نفر است که یک ساعت با دکتر شدن فاصله دارد!
دانشگاه شاهرود همیشه همینطور بوده...!
چیکار میکنن با عمر ملت
واااااای خدا. اینا حتی یک لحظه خودشونو جای اون دانشجو و خانواده اش نمیذارن
و ما ادراک ما البورسیه
حسین
این آقایان ... و ... باید الان به قوه قضاییه معرفی و به اتهاماتشان رسیدگی شود ولی متاسفانه سرکارند.
دبير جاد
Iran, Islamic Republic of
اين هم آزمايشي براي ملت و دولت
ملتي که به خاطر عداي بيسواد بايد تر بسوزه و دولتي که به خاطر ترس از تفکر انقلابي و ولايتي جوان هاي توانمند اين ملت را مي سوزنه