سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۳

معلمی در لندن با نوای یا زهرا شهید شد...

چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 443366
در وصیت‌نامه شهید محمود عادل‌زاده آمده است: بکوشید اعمال و نیت‌های‌تان صالح باشد و همیشه آزادمرد باشید و بنده دیگران نباشید که خداوند بنده‌هایش را آزاد آفریده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شهید محمود عادل‌زاده در دهم شهریورماه ۱۳۴۰ در شهرستان ابرکوه به دنیا آمد؛ وی اخلاق خیلی خوبی داشت و بسیار شکور و صبور بود، نمازش را همیشه سروقت می‌خواند و اوقات بیکاری خود را به مطالعه می‌گذارند یا در کارهای کشاورزی به پدرش کمک می‌کرد.

شهید عادل‌زاده در اوایل جنگ به قزوین رفت چون خدمت سربازی را گذرانده بود به جبهه رفت؛ پس از قزوین می‌خواست به شیراز برود، اما به بانه انتقال داده شد و در آنجا مجروح شد؛ وی در طی دوران جنگ مجروح شیمیایی شده بود و به بیمارستان شیراز، اصفهان، آلمان و لندن برای معالجه مراجعه کرد، اما درمان نشد.

سرانجام وی در بیمارستان لندن با نوای لبیک یا زهرا، یا محمد و یا علی که متن روی پیشانی‌‌اش بود به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

این شهید در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: برادران و خواهران خداوند روشنی چشم را نماز قرار داده پس آن را محبوب شمارید، بکوشید اعمال و نیت‌های‌تان صالح باشد و همیشه آزادمرد باشید و بنده دیگران نبوده که خداوند بنده‌هایش را آزاد آفریده است.

فرهنگیان عزیز که شما در راه تعلیم و تربیت گام می‌نهید سعی کنید بیشتر هدف‌تان به خدا باشد چون فطرت پاکی که خداوند در وجود نونهالان آفریده باید خداگونه تربیت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *