شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

کاهش ۵۰ درصدی غرق شدگان در سواحل

يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 442919
مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور جوانان از کاهش ۵۰ درصدی غرق‌شدگان در سواحل کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته با حضور و راهنمایی‌های اعضای سازمان جوانان در محل‌های شنا ممنوع خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، وحید قبادی‌دانا در چهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به میزبانی جمعیت هلال‌احمر برگزار شد با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر می‌تواند در دو بخش امداد و نجات و جوانان در خدمت‌رسانی در طرح سفر تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: سازمان امداد نجات در حوزه رسیدگی به مصدومان و آسیب‌دیدگان حوادث جاده‌ای خدمات تخصصی و داوطلبانه ارائه می‌دهد و سازمان جوانان نیز با حدود یک میلیون عضو فعال در کانون های دانشجویی، غنچه های هلال، جوانان، طلاب و … می‌تواند در زمینه فرهنگ‌سازی کاهش مخاطرات سفر و سایر مسائل گردشگری تاثیرگذار باشد.

وی به آمار غرق‌شدگان در سال ۹۲ اشاره و اظهار کرد: تعداد غرق‌شدگان در سال جاری نسبت به سال گذشته با حضور و فعالیت داوطلبانه و اثرگذار جوانان هلال‌احمر و راهنمایی‌های آنها در محل‌های شنا ممنوع با کمترین تجهیزات و بودجه، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جرایم رانندگی خاصیت بازدارندگی ندارند

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور هم در این نشست با اشاره به این‌که جرایم رانندگی خاصیت بازدارندگی خود را از دست داده‌ است، بر لزوم افزایش دو برابری جرایم رانندگی تاکید کرد.

داوود کشاورزیان با اشاره به اینکه در تمام استان‌های کشور عملیات بهسازی راه‌ها در حال انجام است، گفت: در ۵ ماهه ابتدایی سال، اقدامات خوبی در زمینه بهسازی راه‌های کشور صورت گرفته و علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای تاکنون مشکلی در زمینه نگهداری راه‌ها به‌وجود نیامده است.

وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در سال‌جاری، اظهار کرد: بر اساس آمار گزارش شده، میزان تصادفات جاده‌ای در ۴ ماهه ابتدای سال، ۳ درصد کاهش یافته درحالی‌که آمار تصادفات در تیر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

تسهیل تردد و پیشگیری از حوادث

معاون عملیات ترافیکی راهور ناجا هم در این مراسم با اشاره به این که ۴ هزار و ۵۰۰ نیروی کمکی از ۱۷ شهریور تا ۴ مهر به‌منظور تسهیل تردد و پیشگیری از حوادث به نیروهای طرح امداد تابستانه اضافه می‌شوند.

سردار محمدرضا مهماندار گفت: همچنین برای آمادگی بیشتر در دور دوم سفرهای تابستانی به فرماندهان انتظامی استان‌ها ابلاغ شده تا با همکاری استانداری، کمیته ترافیک را فعال کنند.

معاون عملیات ترافیکی راهور ناجا با اشاره به پیش‌بینی افزایش سفرها در شهریور، اظهارکرد: شهریور پرتلفات‌ترین ماه سال از نظر حوادث ترافیکی است، اما خوشبختانه در سال گذشته تعداد کشته‌ها از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد در سال ۹۲، به هزار و ۸۰۰ مورد در سال ۹۳ کاهش یافت که امیدواریم امسال نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *