کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاشیه‌سازی پس از گفتگوی ویژه خبری با حضور زاکانی؛

عصبانیت افراطی‌ها از تدبیر زاکانی در جلوگیری از تقابل میان مجلس و دولت

منع قانونی اعضای کمیسیون برجام برای مناظره

14 شهريور 1394 ساعت 10:03

شامگاه پنجشنبه برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما، میزبان رئیس کمیسیون ویژه برجام بود.


به گزارش جهان، در این برنامه علیرضا زاکانی به تشریح روش بررسی مفاد برجام در کمیسیون ویژه مجلس پرداخت و تاکید کرد: بررسی برجام یک امر ملی است و نباید با آن برخورد سیاسی، جناحی و غیرقانونی شود بلکه باید آن را بطور کاملاً‌ تخصصی بررسی کرد.

بلافاصله پس از این برنامه، برخی رسانه ها، خبری مخابره کردند و مدعی شدند که زاکانی اجازه حضور نماینده وزارت خارجه را در این برنامه نداده است!

این ادعای مضحک در حالی مطرح شده است که در دو سال گذشته، با فشار دولت بسیاری از برنامه های مناظره محور سیما بدون حضور منتقدان به عرصه خودستایی مقامات دولتی تبدیل شده است و البته این موضوع هیچگاه مورد اعتراض این رسانه ها قرار نگرفته است.

اما اصل ماجرا چه بود؟

در برنامه گفتگوی ویژه خبری از علیرضا زاکانی برای ارائه گزارش روند بررسی برجام در کمیسیون ویژه مجلس دعوت شد. اما پس از این دعوت، مسئولین برنامه به دلایلی که هنوز مشخص نیست[!] تصمیم می گیرند که از دکتر بعیدی نژاد از مسئولین وزارت خارجه نیز برای حضور در این برنامه دعوت کنند و روال برنامه را از حالت پرسش و پاسخ به شیوه مناظره تغییر دهند.

پیگیری خبرنگار جهان نشان می دهد دکتر زاکانی پس از تماس مسؤولان برنامه با وی و اطلاع از این تصمیم ناگهانی در مسیر حرکت به سمت صدا و سیما، با اشاره به منع قانونی کمیسیون برجام برای موضع گیری و مناظره اعضای کمیسیون و با بیان اینکه نباید مساله هسته ای منجر به دو قطبی شدن جامعه شود و اساسا قرار نیست که وی در موافقت یا مخالفت با برجام سخنی بگوید و انجام مناظره در این موضوع را در شرایط فعلی به مصلحت نمی داند، از مسؤولان برنامه تقاضا می کند که برنامه پنجشنبه شب را با حضور دکتر بعیدی نژاد برگزار نمایند تا وی در وقت دیگری به بیان اقدامات کمیسیون ویژه برجام بپردازد.

به دنبال این استدلال، مسؤولان برنامه متقاعد می شوند که انجام گفتگوی مناظره ای برای این موضوع مناسب نیست. آنان بی توجه به اصرار دکتر زاکانی مبنی بر حضور دکتر بعیدی نژاد در برنامه بدون حضور خود، تصمیم می گیرند که برنامه با حضور رئیس کمیسیون برجام انجام شود. مسؤولان این برنامه با پافشاری بر حضور دکتر زاکانی در برنامه و رد درخواست وی برای ارائه گزارش رئیس کمیسیون برجام در وقتی دیگر، رأسا با دکتر بعیدی نژاد تماس گرفته و از وی می خواهند در برنامه حضور پیدا نکند.

تصمیم هوشمندانه زاکانی ظاهرا به مذاق برخی رسانه ها که دو قطبی سازی هسته ای را بر خلاف مصالح جامعه و تذکرات دلسوزان و بزرگان کشور دنبال می کنند، خوش نیامده و این رسانه ها اقدام به خبرسازی و دروغ پردازی های عجیب و غریب در این باره می کنند.


کد مطلب: 442576

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/442576/عصبانیت-افراطی-ها-تدبیر-زاکانی-جلوگیری-تقابل-میان-مجلس-دولت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com