يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

درخواست سدسازی بولیوی از ایران

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 441577
قائم مقام وزیر خارجه بولیوی با اشاره به توانمندی‌های ایران در زمینه سدسازی و آبرسانی از جمله ساخت سدهای کوچک و متوسط، ابراز علاقه کرد ایران برای ساخت این گونه سدها برای مصارف کشاورزی، پرورش آبزیان و تولید برق در بولیوی اقدام کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «خوان کارلوس آلورالده» قائم مقام وزارت امور خارجه بولیوی که به منظور برگزاری سومین دور مشورت‌های سیاسی بین ایران و بولیوی در تهران به سر می‌برد، صبح امروز (یکشنبه) با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

«آلورالده» در این ملاقات حمایت دولت متبوع خود را از حقوق ملت ایران مبنی بر بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای اعلام و ابراز امیدواری کرد اجرای کامل مفاد توافقنامه اخیر (برجام) بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو ۱+۵ هر چه زودتر آغاز شود.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه سدسازی و آبرسانی، به ویژه ساخت سدهای کوچک و متوسط، ابراز علاقه کرد تا کشورمان برای ساخت این گونه سدها برای مصارف کشاورزی، پرورش آبزیان و همچنین تولید برق در بولیوی اقدام کند.

«آلورالده» همکاری‌های درمانی و بهداشتی کشورمان با بولیوی را موفقیت‌آمیز خواند و موضوع امکان توسعه این همکاری‌ها و افزایش مراکز درمانی همچنین صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به بولیوی در این دیدار مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.

تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه از گسترش همکاری‌های دو کشور، استقبال کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران تعامل با کشورهای آمریکای لاتین در زمینه‌های مختلف را از اولویت‌های برنامه‌های خود می‌داند.

برخورد دوگانه در زمینه حقوق بشر، استفاده ابزاری از مبازره با قاچاق مواد مخدر و همچنین سیاست‌های ناکارآمد و ابهام آمیز برخی کشورهای غربی در مبارزه با تروریسم از جمله سایر موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *