چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
تحولی بزرگ در پزشکی؛

تشخیص جراحات مغزی با آزمایش خون

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 441576
دانشمندان علوم پزشکی در اقدامی بی نظیر موفق به تشخیص جراحات وارد شده به مغز از روی آزمایش خون شدند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شرکتهای دانش بنیان متعددی در گوشه و کنار جهان در تلاش هستند تا شیوه های سریع و مقرون به صرفه تری برای تشخیص جراحات مغزی ارایه کنند. آنها مدعی هستند که با تمرکز بر روی برخی پروتئین ها می توان از آزمایش خون جهت تعیین دقیق میزان جراحات وارد آمده بر مغز استفاده کرد.

در واقع دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که پس از بروز لطمات و جراحات مغزی، میزان پروتئین های خاصی در جریان خون افزایش چشمگیری پیدا می کند.

دانشمندان علوم پزشکی که با دو شرکت Quanterix و Banyan Biomarkers همکاری می کنند این پروتئین ها را تشخیص داده اند. آنها از چنین ساختارهایی به عنوان نشانگرهای زیستی استفاده کرده و با توجه به آنها آزمایشات خون خاصی را تعریف کرده و انجام می دهند.

تلاش این شرکتها بخشی از سرمایه گذاری کلان بنیاد ملی سلامت آمریکا و وزارت دفاع این کشور برای کاهش مرگ و میر ناشی از جراحات مغزی به ویژه نظامیان آسیب دیده در جنگهاست.
دانشمندان، این پروژه و تلاشهای مشابه را تحولی بی سابقه در فرآیند تشخیص و درمان جراحات مغزی و تروما می دانند که در تلفیق با تکنیکهای پیشرفته تشخیصی از جمله تصویربرداری پزشکی ضریب دقت بالایی خواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *