دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

بستری شدن در بیمارستان تسهیل می‌شود

شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 441376
معاون وزیر بهداشت از راه‌ندازی ۱۶۹ مرکز شیمی درمانی برای شیمی درمانی بیماران مبتلا به سرطان خبر داد و گفت: با تجمیع ستاد هدایت در بیمارستان‌های تهران پیدا کردن تخت خالی سهولت یابد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدحاجی آقاجانی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در تشریح اقدامات معاونت درمان وزارت بهداشت و در پاسخ به پرسش تسنیم درباره سرنوشت ایجاد مرکز شیمی‌درمانی اظهار کرد: اعتبارات برای راه‌اندازی مراکز شیمی‌درمانی محقق شده است تا ۱۶۹ مرکز تشخیصی و درمانی برای شیمی‌درمانی بیماران مبتلا به سرطان در کشور راه‌اندازی شود.

وی افزود: اعتبارات به این مراکز از قبل تخصیص یافته است و مکان‌یابی آن‌ها نیز صورت پذیرفته و به دستور وزیر بهداشت از ۱۵ مهر همه دانشگاه‌ها این پروژه را آغاز می‌کنند و تمرکز بیشتر بر روی مراکز محروم کشور است.

آقاجانی در ادامه پاسخ به تسنیم درباره وضعیت نابسامان تخت‌های بیمارستانی و کمبود آن در زمان اورژانسی و سردرگمی که بیماران در این مواقع دارند، افزود: واقعیت این است که بیمار بعد از فرایند اورژانس باید بستری شود در حالی که ما تخت خالی نداریم و بیمار مجبور است در اورژانس منتظر بماند تا تخت خالی شود.

وی درباره راهکار این مشکل به یکی از اقدامات اشاره کرد و افزود: در این رابطه در سطح استان تهران تجمیع ستاد هدایت دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران را طی یک ماه گذشته انجام دادیم تا تخت‌های خالی را رصد کنند.

آقاجانی ادامه داد: این کار برای تهران صورت پذیرفت زیرا بیشترین مشکل در تهران بود ولی در مجموع تعداد تخت‌های بستری محدود است و علی‌رغم تمام تلاش‌ها باید باسرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی تعداد تخت‌ها و ICUها توسعه یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *