دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

پیشنهاد ایران به هند درباره راه‌آهن چابهار

چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 440859
منابع هندی اعلام کردند ایران به هند پیشنهاد کرده است در زمینه ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری چابهار به زاهدان مشارکت کند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از اکونامیک تایمز خبر داد، ایران به هند پیشنهاد داده است تا در ساخت راه آهن برای اتصال بندر چابهار به کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب همکاری کند. این پروژه برای حل سریع نیازمند مداخله سیاسی می باشد.

طرح پیشنهادی ایران به دهلی نو شامل ساخت بیش از ٥٠٠ کیلومتر ارتباط ریلی از چابهار به زاهدان می باشد. گفتنی است زاهدان به شبکه ی اصلی ریلی متصل است و اگر این پروژه انجام شود چابهار به کریدور حمل و نقل بین المللی شمال جنوب متصل می شود و بدین ترتیب هند می تواند به آذربایجان و ترکمنستان دسترسی داشته باشد.

با این حال طرح تهران با مشکلاتی رو به روست چرا که متخصصین نگرانند هرگونه اقدام ایران برای ملی کردن راه ارتباطی چابهار زاهدان منافع هند را به خطر اندازد.

بر اساس این گزارش مشارکت هند در بندرچابهار و راه های ارتباطی این بندر به کریدورهای مختلف در ایران از جمله اولویت های گفتگوی ظریف در سفر اواسط آگوست به هند بود.

محمد جواد ظریف ۲۲ مرداد با هدف توسعه روابط دوجانبه به کشور هند سفر کرد و اظهار داشت فضای تازه پس از توافق هسته ای فرصت مناسبی برای توسعه دو کشور فراهم کرده است.

کریدور حمل و نقل بین المللی شمال جنوب فرصت هایی پیش روی هند قرار می دهد و نارندرا مودی نخست وزیر هند طی سفر جولای خود به آسیای مرکزی با در نظر داشتن تحقق مشارکت های اقتصادی با منطقه اروپایی آسیایی از جمله روسیه و آسیای مرکزی به این نکته اشاره نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
راه اهن خود هندوستان هنوز مال زمان قبل از استقلال ان کشور است و شدیدا نیازمند مدرن شدن.. انگشت نمای دنیا است از عقب ماندگی.... حالا چه انتظار بیجایی است بیایند کشور خودشان را رها کرده و در ایران سرمایه گذاری کنند....!؟
بیدار شوید اقایان.. توهم را بگذارید کنار.....