دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
IHS جینز:

فاتح ۳۱۳ نشان پیشرفت‌بالستیکی‌ایران است

چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 440776
یک پایگاه تحلیلی فعال در زمینه امور دفاعی و نظامی با اشاره به رونمایی از موشک نقطه‌زدن «فاتح ۳۱۳»، نوشته است که اگر مشخصات اعلامی ایران در مورد این موشک درست باشد، باید آن را نشانه پیشرفت چشم‌گیر برنامه موشک‌های بالستیک ایران دانست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پایگاه تحلیلی «آی اچ اس جینز»، از موسسات برجسته در زمینه بررسی پیشرفت‌های نظامی در جهان، رونمایی از موشک «فاتح ۳۱۳» را نشانگر پیشرفت قابل توجه برنامه موشکی ایران دانسته است.

این پایگاه انگلیسی نوشته است: «اگر موشک بالستیک فاتح ۳۱۳، آنطور که ادعا شده، ۵۰۰ کیلومتر برد داشته باشد، بدان معنی است که برنامه موشک‌های بالستیک ایران پیشرفت چشم‌گیری کرده است.»

خانواده موشک‌های فاتح جزو دقیق‌ترین موشک‌های ایرانی هستند که مدل ۱۱۰ آن در چند نسل مختلف در سال‌های قبل ساخته و تحویل نیروهای مسلح شده است.

به نوشته آی‌اچ‌اس جینز، نسل اول موشک‌های فاتح با برد ۲۰۰ کیلومتر طراحی شد و در مراحل بعدی به ۲۵۰ و ۳۰۰ کیلومتر افزایش یافت.

در طراحی موشک نقطه‌زن فاتح ۳۱۳ که نوع جدیدی از موشک جدید فاتح به شمار می‌رود علاوه بر سبک‌سازی بدنه، نسل پیشرفته‌ای از پیشرانه‌های سوخت جامد، مرکب و سنسور که با دانش بومی طراحی شده نیز به کار گرفته شده است.

با توجه به آزمایش‌های موفق موشک نقطه‌زن فاتح ۳۱۳ تولید انبوه این محصول در دستور کار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفته است.

با تولید این موشک، ایران به جمع انگشت‌شمار کشورهای صاحب موشک با سوخت جامد، مرکب و نقطه‌زن با برد ۵۰۰ کیلومتر پیوست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *