يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۱
به روایت یک سلطنت‌طلب؛

پروژه جدید صدای آمریکا برای تجزیه ایران

دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 440542
برنامه های حمایتی سالیان اخیر صدای آمریکا از تروریست هایی چون جیش العدل، جندالله، گروهک دموکرات کردستان و تجزیه طلبان نشان می دهد در سیاست های رسمی دولت آمریکا بر علیه مردم ایران تغییری ایجاد نشده است.
پروژه جدید صدای آمریکا برای تجزیه ایران
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، چندی پیش سایت ویکی لیکس یک سند مهم از سخنان مئیر داگان رئیس موساد در جلسه آگوست ۲۰۰۷ با سفیر امریکا در اسرائیل منتشر کرد که وی در آن یکی از اهداف مهم رژیم صهیونیستی و آمریکا، بی ثبات کردن ایران از طریق ایجاد بحران های قومیتی در کشور اعلام کرده و گفت: با دامن زدن به اختلافات قومی می توان حکومت ایران را تضعیف کرد و در نهایت با تمرکز بر هویت نژادی اقلیت های قومی می توان رژیم ایران را تغییر داد اما این موضوع مهم است که کشورهای عربی را بر تهدید ایران متمرکز نموده و یک روش منطقه ای برای برخورد با ایران ایجاد کرد.

به گزارش ویکی لیکس، در این نشست مئیرداگان رئیس موساد نقش تلویزیون "صدای امریکا" برای ضربه زدن به قلب ایران را حیاتی دانسته و عنوان کرد: باید تعداد فرستنده های این شبکه افزایش یابد.

پیش از این در گزارشی اشاره گردید که صدای آمریکا برای پیگیری و تحقق این پروژه، عملا تریبون خود را در اختیار همه گروه های تجزیه طلب از تروریست های شرق کشور همچون عبدالمالک ریگی معدوم تا تجزیه طلبان کوموله و پژاک و وابستگان به غرب در خوزستان قرار داده و حتی از تشویق آنها به عملیات نظامی بر علیه مردم بی دفاع مناطق مرزی نیز ابایی ندارد.

اما در جدیدترین برنامه این شبکه برای پیگیری پروژه صهیونیستی تجزیه ایران، مسئولان صدای آمریکا تلاش دارند تا با مانور بر روی "آموزش به زبان مادری" در اظهاراتی عجیب وجود یک زبان رسمی در کشور را مانع "ترقی و پیشرفت" مردم ایران معرفی کرده و با دعوت از دو تجزیه طلب به برنامه "افق" این شبکه، خواستار از بین رفتن زبان رسمی کشور شدند!

این مساله موجب گردید تا "خسرو فروهر" از مجریان شبکه های سلطنت طلب واکنش نشان داده و مدیران صدای امریکا را به دلیل ساخت برنامه های مختلف برای تئوریزه کردن تجزیه ایران "احمق" خطاب کند!

وی در مطلبی که در صفحه شخصی خود در فیس بوک منتشر کرده، نوشته است:

" شاهد حمله صدای امریکا در برنامه افق به زبان فارسی به عنوان زبان آموزشی و مشترک در ایران بودیم. آموزش به !! زبان مادری با آموزش زبان مادری تفاوت دارد. آموزش به زبان مادری در مدارس یعنی جدایی اقوام ایرانی و آغاز تجزیه, یعنی حمله به زبان فارسی.

ای کاش برنامه سازان افق کمی عشق به ایران در وجودشان بود و کمتر به دلار میاندیشیدند. دولت امریکا و صدای امریکا غلط زیادی میکند که ۲ تجزیه طلب را دعوت میکند و خواهان از بین رفتن زبان رسمی فارسی میشود. در امریکا هم یک زبان تدریس وجود دارد و ان هم انگلیسی است. اگر زهر خوب است, خوب اول خود امریکا بنوشد. برنامه افق و حمله کثیف آن به زبان فارسی توهین به ملت و تاریخ ایران است.

مردم احمق نیستند و میفهمند که صدای آمریکا تبلیغ برای جنگ اقوام در ایران میکند و خواهان نابودی زبان مشترک است."

گفتنی است طی سال های اخیر و به دنبال ناامیدی دولت امریکا از سایر شیوه های براندازی جمهوری اسلامی، این دولت با برنامه ریزی های گسترده شیوه نوینی از براندازی را بر علیه مردم کشورمان به راه انداخته است و بر همین اساس از راه تحریک اقلیت های دینی، قومی و حمایت گسترده از گروه های تروریستی تجزیه طلب برنامه خود را پیگیری می کند که در این میان، بخش فارسی صدای امریکا (VOA) که بودجه خود را مستقیما از دولت ایالات متحده دریافت می کند، مأموریتی محوری را عهده دار می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *