پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱۰

روحانی: نگذاریم امام و راهش تحریف شود

دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 440474
رئیس‌جمهور با بیان اینکه از دیدگاه امام راحل، انقلابی بودن به معنای قانونی بودن است، گفت: نگذاریم راه و مسیر امام(ره) توسط عده‌ای تفسیر نابجا شود.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان امروز در مراسم تجدید میثاق اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تاکید بر تلاش برای حفظ خط، راه و سیره امام خمینی(ره) گفت: مجموعه کلام و راه امام چیزی جز اسلامیت و جمهوریت نیست و اگر به نام اسلامیت، جمهوریت را کنار بگذاریم و یا به نام جمهوریت اسلامیت را فراموش کنیم، از مسیر و خط امام(ره) فاصله گرفته ایم.

وی ادامه داد: حضور در حرم حضرت امام (ره) در آغاز برنامه های هفته دولت یک سنت تشریفاتی و حتی سیاسی نیست، این تشرف بدان معنا است که دولت این هفته را فرصتی برای تاکید بر تداوم راه و مسیر و خط امام خمینی(ره) می داند.

رئیس‌جمهور ضرورت بررسی مجدد رابطه دولت با مردم و ارتباط رهبری با دولت در سیره و راه امام خمینی (ره) را خاطرنشان ساخت و گفت: دولت همواره خود را موظف برتداوم حرکت در این مسیر و تلاش در جهت تحقق آرمان ها می داند.

روحانی با بیان اینکه امام راحل، انقلاب بزرگ اسلامی را پایه گذاری کردند و در فاصله کوتاهی از پیروزی انقلاب نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت، گفت: شاید کمتر در تاریخ انقلاب های جهان سراغ داریم که بعد از پیروزی انقلاب و رای مردم برای استقرار نظام جدید در یک کشور تنها فاصله ای کمتر از ۵۰ روز وجود داشته باشد .اما امام در همان سال اول پیروزی انقلاب، قانون اساسی را به تصویب رساند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی، هدف مهم انقلاب اسلامی را تشکیل نظام اسلامی دانست و گفت: اگر کسی فکر می کند انقلابی است، بداند که انقلابی بودن از دیدگاه امام ؛ اعتماد به قانون، اجرای قانون، اهتمام به اخلاق اسلامی، خود باوری و احترام به دیگران است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه انقلابی گری به معنای افراطی گری مردود است، گفت: وقتی به سیره و زندگی امام نگاه می کنیم باید مجموعه آن را در دستور کار قرار دهیم. برخی سخنان امام در پاسخ به یک حادثه بیان شده و برخی کلمات راجع به یک موضوع و دریک مقطع تاریخی ابراز شده است. مجموعه کلام و راه امام تاکید بر اسلامیت و جمهوریت است.

روحانی ادامه داد: امام در سیره و راهشان ، تشکیل دولت را برای اداره کشور و نهاد قانون را ضروری می دانست، امام اتکا بر آرای مردم را ضروری می خواند و این ها از محکمات راه، خط و سیره امام است.

وی افزود: امام با مردم انقلاب کرد، با مردم جلوی توطئه ها و تروریست ها را گرفت، با مردم انتخابات هایی شکوهمند انجام داد، با مردم و با جوانان در برابر متجاوزان ایستاد و در دفاع هشت ساله به پیروزی رسید و در برابر قدرت های تجاوزگر ایستادگی کرد. با مردم با استبداد و استعمار جنگید. همه جا کنار مردم و با مردم بود و میزان را رای مردم می دانست.

روحانی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم خط، راه و سیره امام از یاد نرود، گفت: امام به همه اقشار مردم احترام می گذاشت به اقشار کم درآمد و فقیر توجه خاصی داشت. امام به جوانان نگاه ویژه ای داشت و تفکرش همواره و تا پایان زندگی جوان بود و به جوانان عشق می ورزید. امام حقوق بانوان را در جامعه مورد احترام قرار می داد و امروز نباید بگذاریم خط و مسیر امام توسط عده ای تفسیر نابجا شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: وظیفه ما حفاظت از اسلام عزت بخشی است که امام برای مردم تفسیر کرد، ایشان اسلام سیاسی که قدرت مدیریت دارد را به ارمغان آورد و نباید این دیدگاه در انزوا قرار گیرد.

روحانی گفت: امام در سال های پایان زندگی پر برکتشان ، قدرت و توان دولت را با بهترین تفسیری که از فقه داشت، تبیین کرد. او هیچگاه در امور دولت مداخله نکرد و همواره هدایت می کرد همانطور که امروز رهبر معظم انقلاب در همه امور هدایتگر هستند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در موضوع هسته ای با هدایت های رهبر انقلاب و حمایت مردم به پیروزی رسیدیم، گفت:امروز در نقطه امید بخش تری نسبت به ماه ها و سال های قبل قرار داریم . امروزمی توانیم به مردم بگوییم که دولت به همه وعده هایش در طول دو سال گذشته عمل کرده و تلاش می کند این وعده ها عملیاتی شود.

روحانی افزود: امسال سال سوم کار دولت و سال مهمی است و دولت باید از فضای بوجود آمده پس از توافق هسته ای برای رشد و توسعه همه جانبه کشور بهره برداری کند. ایران اسلامی باید در بلندای ثروت ، قدرت و جایگاه ممتاز منطقه ای و بین المللی خود قرار گیرد.

وی به برگزاری انتخابات در سال جاری از سوی دولت اشاره کرد و گفت:باید زمینه را برای حضور مردم در یک انتخابات سالم، قانونی و شکوهمند تحت هدایت های رهبر معظم انقلاب فراهم کنیم.

روحانی افزود: در پیشگاه خدواند شکرگزاریم به خاطر انقلاب مردمی که عزت و خودباوری و ایستادگی علیه استبداد، استکبار و استعمار بوجود آورد. دولت نیز از اینکه مورد حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب است، شکرگزار است و امیدواریم در آغاز سومین سال کار دولت توفیق یابیم خادمان خوبی برای مردم و رهروان خوبی برای امام بزرگوار باشیم.

رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود با نثار سلام و درود به روح امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: امسال هفته دولت مصادف شده با میلاد با سعادت آن بزرگوار که افتخار همه ما است و ما در پناه آن حضرت هستیم.

روحانی افزود: هفته دولت یادآور شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدایی است که در راه انقلاب و نظام فداکاری کردند.

همچنین حجت الاسلام حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با تبریک هفته دولت به همه دست اندرکاران نظام اجرایی کشور گفت: تلاش های دولت در دوسالی که از عمر آن می گذرد جای تشکر دارد و باید قدردان تلاش های آنان باشیم به خصوص کار بزرگی که در مذاکرات هسته ای به منظور تثبیت حقوق مردم توسط تیم مذاکره کننده انجام شد.

وی با ذکر روایتی از امام جعفر صادق(ع ) درخصوص باز کردن باب نعمت در جامعه گفت: کسی که خوبی را می بیند و چشم بر آن می بندد و کار بزرگی را می بیند و شکرگزار نیست، باب خوبی و نعمت را در جامعه مسدود می کند. امیدواریم شاهد تحقق همه وعده های دولت و به ثمر رسیدن تلاش های آن ها در عرصه های مختلف باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا که قراره شما راه امام را ادامه دهید ،کهنسالان کابینه را کنار گذاشته واز نیروهای جوان استفاده کنید.
Iran, Islamic Republic of
شما چرا گوشتان را ر می گبرید
حمید
برخی که حال حرف زدن هم ندارن!!
اقای رئیس جمهور راه امام راچگونه باید تشخیص داد ازکدام کتاب ازکدام منبع؟؟؟!!!
راه امام همان صدای امام وصحیفه نور ونامه های امام هست
آیا شما رئیس جمهور مطالعه میکنی ؟
ج15 ص446
محمدی ازطلاب قم
اقاي رييس جمهورمنبع راه امام از کجا تهیه کنیم ازکدام سرچشمه؟شمااهل مطالعه صحیفه هستید ؟میگویندکلام ونامه ها وسخنان امام هست ایا باور دارید
برگرفته از برنامه صحیفه امام تبیان
سخنراني
زمان: صبح 1 شهريور 1362-14 ذي القعده 1403
جلد 18 صفحه: 66
موضوع: اهمیت آشنایی به وظایف اسلامی و میهنی

بسم الله الرحمن الرحيم
منت الهي در بيداري نيروها و پيروزي انقلاب
قبلا از مهمان هاي عزيزمان كه از خارج كشور آمده اند، دانشجويان عزيزي كه درجبهه خارج به مجاهدت در راه خدا ادامه مي دهند تشكر كنم و توفيق آنها را براي رسيدن به نيل اسلامي از خداي تبارك و تعالي تقاضا نمايم. اين دانشجويان عزيز كه درخارج كشور با آن زحمت ها و با آن كارشكني ها به طرفداري از اسلام و جمهوري اسلامي و كشور عزيز قيام كردند و اقدام، مورد تشكر و تقدير هستند، و مجاهديني هستند كه در جبهه خارج به اسلام خدمت مي كنند. و اميدوارم كه نام مباركشان درصحيفه هاي اسلامي ثبت بشود و براي اسلام ذخيره هايي باشند كه كشور خودشان را ازانحرافات نجات دهند. و بعدا از شما پرسنل نيروي هوايي و هوانيروز و خلبانان عزيزتشكر مي كنم كه با برادرهاي خودتان همصدا هستيد و به طور شايسته خدمت براي اسلام مي كنيد و دست جنايتكاران را از كشور اسلامي قطع كرديد، و ان شاءالله بعدها هم مجال به آنها نخواهيد داد كه در اين كشور به چپاولگري هاي خودشان ادامه بدهند. شماهامي دانيد كه اين كشور و خصوصا ارتش در زمان شاه مخلوع چه وضعيتي داشت. اسم استقلال را مي گفتند، تكرار مي كردند، اسم تمدن را تكرار مي كردند، لكن ما در هيچ چيزاستقلال نداشتيم و بويي از تمدن در اين كشور ما نگذاشتند كه به مشام مردم برسد. وخداي تبارك و تعالي به ملت ما و به مسلمين منت گذاشت و اين نيروها را و نيروهاي مردمي را بيدار كرد، و در همان وقت اول كه نيروهاي مردمي نهضت كردند، نيروهاي اسلامي، لشكر اسلامي كه متحول شدند از آن لشكر طاغوتي به لشكر انساني - اسلامي، از همان اول به دامن ملت برگشتند و با مجاهدات همه اينها كشور ما به پيروزي رسيد و ما امروز دربين راه هستيم. اينطور نيست كه ما را امثال قدرت هاي بزرگ مثل امريكا و شوروي رهاكنند، آنها باز طمع دارند به ما. آنها در خارج نشسته اند و عمال آنها در خارج و داخل مشغول كار هستند و طمع دارند باز به اين كشور، و طمع دارند به ارتش. لكن تحولي كه در اين كشور پيدا شد به بركت تاييدات الهي، و جوان هاي ما را نجات داد و شما عزيزان نيروهاي ثلاثه را نجات داد، تحولي است كه اميدوارم كه به همين وضع باقي باشد؛ و تااين وضع موجود است و وضع موجود استدامه دارد ، هيچ آسيبي به شما نخواهد رسيد.
افزايش بيداري و انسجام نيروهاي مدافع انقلاب
مهم اين است كه ما و شما آشناي به وظايف اسلامي و وظايف ميهني خودمان باشيم. گمان نكنيم كه مسائل تمام شده است و ايران نجات مطلق پيدا كرده است و كساني كه در كمين نشسته اند آرام مي شوند. ما هر روز بايد به بيداري خودمان بيفزاييم و هر روزبايد به وحدت و انسجام خودمان افزايش بدهيم. ما بايد، شما بايد خودتان را از سايرنيروهاي مسلح اسلامي جدا ندانيد، و آنها هم بايد خودشان را از شما جدا ندانند، همه ازيك نيرو هستيد با اسما مختلف، نيروي اسلامي - الهي هستيد. اسما مختلف، لكن معناواحد. و تا اين وحدت معنا هست و تا اين وحدت بين قواي لشكري هست، ارتشي هست و وحدت بين آنها و سپاه پاسداران و بسيج و مردم هست، اين كشور مصون از هر بليه اي است. و خدا نكند يك روزي بيايد كه منحرفين شما را گول بزنند و ايجاد خلاف بكنندبين شما. و خدا نكند كه روزي بيايد كه اشخاصي كه انحراف از اسلام دارند، بين شما وپاسداران عزيز اختلاف ايجاد كنند. اگر اختلاف بيايد بين شما و وحدتتان از بين برودمطمئن باشيد كه آنها كار خودشان را خواهند كرد، و شما را همان طور كه ​​سابق ارتش درتحت فرمان او بود، شما را تحت فرمان خودشان خواهند گرفت، و همچو تصفيه اي خواهند كرد كه از شما كه براي اسلام خدمت مي كنيد يك تن باقي نگذارند. بايد هوشيارباشيد، بايد هوشيار باشيم، بايد دولت و ملت هوشيار باشد كه غفلت از اينكه در كمينهستند براي بلعيدن اين كشور از همه اطراف، از امريكا گرفته تا شوروي، در اين معناشك نبايد بكنيم و متكي به خداي تبارك و تعالي باشيم و متكي به قدرت ملي خودمان باشيم كه وحدت شما و همراهي ملت از شما و پشتيباني همه قشرهاي ملت از شما، شما رااز آسيب مصون نگه مي دارد.
قطع طمع متجاوزان و انتقام از آنان
و بحمدالله شما آن سيلي كه در اول حمله صدام وعده داده شد كه به صورتش بزنند، شما زديد و الان يك موجود سيلي خورده است كه همه چيزش را از دست داده است وكمك هاي خارجي، كمك هاي منطقه، كمك هاي ابرقدرت ها نمي تواند او را نجات بدهد. امروز صدام دوره افتاده است و از هركس تقاضا مي كند كه يك اصلاحي پيش بيايد، حتي از گروه هاي منحرف و اشخاص منحرف، باز دامن آنها را مي گيرد كه آنهاپيشنهاد اصلاح بكنند، و اما يك اصلاح امريكايي آنها نمي دانند كه آن چيزي كه درايران است و آن معنايي كه در ايران است و آن چيزي كه در اسلام است اجازه نمي دهدكه با يك موجودي كه به صغير و كبير كشور خودش و كشور ما رحم نكرده است، اصلاح پيش بيايد. لفظ اصلاح يك امري است كه صلاحيت ندارد بين مسلمان ها و يك طايفه اي كه از اول به اسلام عقيده نداشتند و موسس آنها عفلقي (1) بوده است كه به هيچ ديني از اديان الهي اعتقاد ندارد. معنا ندارد كه دولت اسلامي ايران با دولتي كه هيچ اعتقادبه اسلام و به اخلاق بشريت ندارد، سر ميز اصلاح بنشيند. ايران همان طور كه ​​سيلي زد به اين موجود مفلوك، به سيلي زدن خودش و به پس گردني زدن خودش ادامه مي دهد تااينكه آن چيزهايي كه بايد زير بار بروند با فشار نظامي ايران و با فشار ملت ايران تحقق پيدا بكند. ملت ايران اگر مي خواست كه صلح امريكايي بكند، همان اول از امريكا جدانمي شد و قطع روابط نمي كرد، و دستش را از ايران كوتاه نمي كرد، و جاسوسان او رابيرون نمي كرد. و امروز هم اگر دستش را به صلح امريكايي دراز كند، صدام و امثال صدام كنار مي روند، لكن مستشارهاي امريكايي وارد معركه مي شوند. ما نمي توانيمصلحي را بپذيريم كه طرح امريكايي دارد و صدام نمي تواند بپذيرد آن چيزهايي را كه مامي خواهيم. كسي كه ابتدائا براي اينكه سردار قادسيه باشد تصريح كرد كه من به كشوري كه مجوس هستند دارم حمله مي كنم، و كشور ايران را مجوسي خواند و حمله خودش راحمله سردار قادسيه خواند، و هيچ اعتقاد به اسلام و اخلاقيات اسلام نداشت، امروز هم در راديو و هم در صحبت هاي او دم از اسلام مي زند. حالا كه بيچاره شده است از اسلام دم مي زند، و اگر مهلت داده بشود به اين خبيث، آن روزي كه مهلت پيدا بكند و تجهيزقوا بكند بدتر از اول به سرزمين شما حمله مي كند. بايد امروز كه بحمدالله قدرت دردست شما ارتشي ها و سپاهي ها و بسيجي ها و عشاير هست، اين قدرت را حفظ كنيد واين وحدت را حفظ كنيد و به پيش برويد كه خدا با شماست. و اميدوارم كه با زحمت وتلاش پيگير شما تمام اين توطئه ها از بين برود، و ايران استقلال خودش را حفظ كند، وآزادي خودش را حفظ كند. آنهايي كه از ما مي خواهند كه با صدام صلح كنيم و به جنگ ادامه ندهيم، آنها صلح امريكايي مي خواهند. بعضي از آنها سر تا قدمشان امريكايي است و از عمال شاه سابق بوده اند، و حالا اسلامي شده اند و براي وطن شان و براي حفظخون مردم وطن شان ناله مي كنند و اشك تمساح مي ريزند.
و ان شاءالله شما و ساير قواي مسلح به كار خودتان با قدرت، با اعتماد به خداي تبارك و تعالي ادامه بدهيد، و حفظ كنيد كشور خودتان را از اينكه دست هاي قدرت هاي فاسددر اينجا باز بشود. و من اميدوارم كه ديگر نتوانند اينها يك همچو تخيلي را بوجودبياورند و عملي كنند. البته آنها طمع دارند، باز طمع شان نبريده است. آنها هم پيشنهادمي كنند كه بايد صلح بشود، لكن صلحي كه آنها مي خواهند صلح امريكايي مي خواهند وما صلح اسلامي مي خواهيم. ما مي خواهيم آن كسي كه تعدي كرده است به مسلمان ها وآن اشخاصي كه خون مسلمان ها را در بلاد ما و بلاد خودش ريخته است و علماي اسلام را در بلاد خودش شهيد كرده است، ما مي خواهيم به حكم اسلام از او انتقام بگيريم؛ مامي خواهيم قصاص كنيم، ما مي خواهيم دست او را قطع كنيم، و ما مي خواهيم كه اين حزب منحوس و اين حزب عفلقي از بين برود و كشور عراق به دست خود عراقي ها، بهدست مردم و ملت خود عراق اداره بشود، نه به دست ديگران و امثال صدام كه ​​تمام حيثيت عراق را، حيثيت نظامي عراق را، حيثيت ملي عراق را زير پا گذاشته است، و تمام ذخيره هاي عراق را براي نفهمي به باد فنا داده است كه امروز مفلس شده است. و طلاها وجواهرات زن هاي مردم را مامورين مي روند و به زور مي گيرند و يك دسته از خودشان هم نمايش مي دهند كه صف كشيده اند براي اينكه ذخيره هاي خودشان را بدهند. با اينكه با زور دارد از ملت خودش طلاها را مي گيرد و در كويت و در غير كويت به فروش مي رساند براي اصلاح حال خودش، و يا براي پر كردن جيب خودش و ديگران. يك همچو موجودي نبايد ديگر در دنيا باقي بماند و نبايد حكومت يك كشور اسلامي راداشته باشد. اسلام اجازه نمي دهد به يك همچو مسالمتي بين ما و او و بين مسلمان و يك كافر متعدي. ما بايد به همه كشورهاي منطقه بگوييم كه ما و اسلام به ما اجازه نمي دهد كه حتي يك وجب از ملك شما و از مملكت شما تصاحب كنيم، ما دفاع داريم مي كنيم ازشما و از كشور خودمان. ما دفاع از نواميس شما مي كنيم، ما دفاع از علماي شما مي كنيم، ما دفاع از متدينين شما مي كنيم، ما دفاع از ملت شما مي كنيم. لكن بعد از اينكه ان شاءالله پيروزي حاصل شد، كشور شما مال خود شماست و همه كشورهاي منطقه مال صاحبانش هست و كشور اسلامي به يك وجب از خاك ديگران طمع ندارد. لكن نمي گذارد كه كساني كه طمع در مملكت خودش دارند و كساني كه تعدي كردند به كشور ما، نمي گذاردآنها را به حيات خودشان ادامه بدهند. من از خداي تبارك و تعالي توفيق شما جوانان وهمين طور جوانان عزيزي كه در خارج كشور به اسلام خدمت مي كنند، از خداي تبارك و تعالي مي خواهم. آنها مجاهديني هستند كه با كمال اخلاص دارند خدمت مي كنند به ايران، و شما مجاهديني هستيد كه با اخلاص داريد خدمت مي كنيد به كشورتان، وخداوند با شماست و شما را پيروز مي كند ان شاءالله.
والسلام عليكم و رحمه الله
United Kingdom
خیال راحت وقتی آدم های مثل شماها هستید کسی راه امام به گند نمی کشنه چون شما دارید این کار می کنید
علی
اون جملۀ تیتر رو در حضور فرزند حاج احمدآقا فرمودند؟!!!!!!!!!
با افزايش ٤٠٠درصدي حقوق دولت دم از امام حامي محرومان زدن جواب نمي دهد
شهبازی
اقا جان:این تحریف که میگوییاز جانب خودتان وسر لیستتان انجام میشود که هراز گاهی خواب نما شده وخاطره تعریف میکند.
زرديني
پس مواظب خودت و اطرافيانت باش