دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

انتقاد بازیگر یهودی از پرداختن به هولوکاست

دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 440386
یک بازیگر و کارگردان اسرائیلی-آمریکایی با زیر سوال بردن تاکید بیش از حد بر روی هولوکاست گفت جامعه یهودیان در مدارس از پرداختن دروسی که به قتل عام مردم جهان می‌پردازند، غافل است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «ناتالی پورتمن» کارگردان و بازیگر آمریکایی-اسرائیلی از جامعه یهودی خواست که کمتر به هولوکاست بپردازند.

پورتمن که اخیرا فیلم «داستان عشق و تاریکی» را درباره خلق اسرائیل کارگردانی و در آن ایفای نقش کرده است در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی ایندیپندنت خطاب به جامعه یهودیان آمریکا خواست کمتر بر آموزش هولوکاست تاکیید کنند.

وی تا سن ۳ سالگی در سرزمین‌های اشغالی زندگی کرده است و بعد از آن به همراه والدینش به آمریکا مهاجرت و در مدارس یهودی تحصیل کرده است.

این بازیگر ۳۴ ساله اسرائیلی-آمریکایی در گفت‌وگو با ایندیپندنت گفت که تجربه‌اش وی را به سوال کردن درباره هولوکاست وا می‌دارد و اینکه چقدر این حادثه اهمیت دارد که باید اولویت بیشتری نسبت به دیگر تراژدی‌ها داشته باشد.

پورتمن گفت «به نظر من سوالی که جامعه یهودی باید از خودش بپرسد این است که تا چه حد آموزش در زمینه هولوکاست را در اولویت قرار می‌دهیم.»

وی افزود بعد از آنکه موزه‌ای درباره قتل عام «رواندا» را بازدید و دانست هیچ آموزشی در این‌باره به وی داده نشده بود، این سوال به ذهنش آمد که چرا انقدر به مساله هولوکاست پرداخته می‌شود.

پورتمن گفت «شوکه شدم از اینکه این قتل عام ادامه داشت درحالیکه من در مدرسه تحصیل می‌کردم. تنها آموزشی که می‌دیدیم درباره هولوکاست بود و حتی ذکر نمی‌شد که این [قتل عام] در حال وقوع بود. باید به یاد بیاوریم که نفرت همواره بوده و به یادمان می‌آورد که نسبت به دیگرانی که نفرت را تجربه کردند، مهربان باشیم. نباید فکر کنیم که ما قربانی هستیم این می‌تواند به تخریب منجر شود و هولوکاست دیگری روی دهد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *