يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

احتمال درگیری دو کره قوت گرفت

يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 440192
مقامات کره جنوبی همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در مرز مشترک با همسایه شمالی، از برنامه‌ریزی برای گفت‌وگو با مقامات پیونگ‌یانگ با هدف کاستن از تنش‌ها خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کشته شدن دو سرباز کره جنوبی در مرز مشترک با کره شمالی و حمله خمپاره‌ای تلافی‌جویانه از سوی سئول، شرایط را در مرز دو کره بحرانی کرده ولی اخبار جدید از تلاش برای کاستن از میزان تنش‌ها حکایت دارد.

بر اساس گزارش دیلی‌میل، مقامات کره‌جنوبی اعلام کرده‌اند که به زودی با مقامات کره شمالی برای کاستن از تنش‌ها و آرام کردن اوضاع، گفت‌وگو می‌کنند.

این دیدار امروز در دهکده مرزی «پانمونجوم» و چند ساعت پس از اتمام ضرب‌الاجل پیونگ یانگ برای برچیده شدن بلندگوهای تبلیغاتی کره جنوبی، برگزار می‌شود.

این بلندگوها به صورت روزانه امواج صوتی شعارهای ضد مقامات همسایه شمالی را به سمت دهکده‌های مرزی کره شمالی و ساکنانش روانه می‌کنند؛ پیونگ‌یانگ بارها به این اقدام تحریک‌آمیز اعتراض کرده است.

در نشست آشتی‌جویانه امروز، «کیم کوانگ‌جین» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور کره‌جنوبی و «هونگ یونگ‌پیو» وزیر اتحاد دو کره از سوی همسایه جنوبی و «هوانگ پی‌یونگ‌سو» و «کیم یانگ‌گون» از مقامات ارشد پیونگ‌یانگ از سوی کره شمالی شرکت خواهند داشت.

در این روزهای پرتنش، علاوه بر بحث بلندگوهای پخش‌کننده شعارهای ضدپیونگ یانگ و کشته شدن سربازهای سئول، یک محل اختلاف شدید دیگر هم میان دو کره وجود داشت و آن عبارت بود از رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا.

دیشب آمریکا اعلام کرد که به توجه به افزایش تنش‌ها، رزمایش لغو شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *