جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۲

"توافق هسته اي کاري بسيار ناشيانه بود"

پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 439744
دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با سی ان ان ، توافق هسته ای ایران را ناشیانه ترین کار دیپلماتیک دولت اوباما خواند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر به نقل از تلویزیون سی ان ان ، ترامپ در مصاحبه با خبرنگار این شبکه در ابتدا از هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود انتقاد کرد و گفت:‌ سوابق دوران وزارت هیلاری کلینتون فاجعه بار است.کلینتون طرفدار جنگ عراق بود در حالی که من مخالف بودم.نظر من این بود که عراق از هم می پاشد ، ایران کل خاورمیانه را در سیطره خود می گیرد و عراق را نیز می گیرد.حالا دقیقاً همین اتفاق افتاده است و هم اکنون کسی دیگر آمده است تا باقیمانده نفت را ببرد و آن داعش است.پیش بینی های من در سال ۲۰۰۴ حالا درست از آب در آمده است.آنها اشتباه کردند و روش خروج شان نیز اشتباه بود.اشتباه کردند که فکری به حال نفت نکردند زیرا داعش الان نفت را می برد و ایران نیز بقیه عراق را می گیرد. ما دو تریلیون دلار خرج کردیم ، هزاران نفر کشته و دهها هزار نفر نیز زخمی شدندو حالا هیچی نداریم. ایران ، عراق را در سیطره خود می گیرد و داعش نیز بخش بزرگی از مناطق ثروتمند عراق را تصرف کرده است.منبع اصلی ثروت داعش ، نفت است.

البته بانک های سعودی و ایرانی نیز در نقل و انتقال پول به داعش کمک می کنند. با این وجود ما به آنها کمک می کنیم. این توافق هولناک را امضاء می کنیم. به نظر من این توافق بدترین توافقی است که تاکنون بین دو کشور امضاء شده است. این توافق درباره هرچه که باشد (هسته ای و یا سناریوهای دیگر) ناشیانه ترین کار بود. گوینده سی ان ان گفت: قطعاً یکی از دلایل اصلی متحدان ما از توافق با ایران ، مسئله هسته ای بوده است اما ایران در خصوص داعش نیز سازنده عمل کرده است.آنها به هر دلیل خوب یا بد با داعش مقابله کرده اند.

ترامپ گفت: این همه مسائلی که الان اتفاق می افتد، نیست.ابتدا به ایران وسوریه نگاه کنید.داعش در سوریه فعالیت می کند و ما که بزرگترین دشمن سوریه محسوب می شویم ، با داعش می جنگیم. برخی می گویند چرا ما با داعش می جنگیم و باید اجازه دهیم داعش کاری که ما قرار است انجام دهیم ، انجام دهد. بشار اسد به ما نگاه می کند و می گوید اینها دشمن من هستند اما با داعش می جنگند.

ما اشتباهات زیادی در خاورمیانه داشتیم اما فقط به این مسئله بیندیشید که داعش می خواهد بشار اسد را سرنگون کند و ما با داعش در سوریه می جنگیم.مسئله دیگر این است که داعش در سوریه نفت استخراج می کند.نظر من این است که باید بر منابع ثروت داعش تمرکز کنیم.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که آمریکا یک هدف محسوب می شود زیرا ضعیف شده است.« ما یک کشور رو به افول هستیم.به عنوان مثال ما الان بیست و پنجمین کشور دنیا از نظر هزینه کردن در بخش آموزش خود هستیم.»

بازنده احتمالی توافق هسته ای

قاسم سلیمانی نگران اظهارات شرمن نیست

نماینده‌ کنگره: متوقف‌کردن روند برجام غیرممکن نیست

درز اطلاعات توافق محرمانه میان ایران و آژانس

مک کارتي: هرچه بيشتر درباره توافق هسته ای مي شنوم،نگران تر مي شوم

توافق وین «توافق خوب» بود

معمای پاراگراف سی و ششم توافق وین چیست؟

اعتراض قانونی توکلی به اقدام ظریف با صدای بلند

اعلام حمایت ۶۰ رهبر اسبق امنیت ملی آمریکا از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای

سناتور سابق: رد توافق هسته‌اي توسط کنگره يک فاجعه خواهد بود

کلمات کلیدی : ترامپ، هسته ای

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


س
Iran, Islamic Republic of
این همه دشمن خوشحال توافق هستند !
آنها هم که راضی به توافق نیستند فروپاشی از بیرون را دنبال می کنند !
جمع بندی من این است که آمریکا برای بر اندازی جمهوری اسلامی دو راه را در پیش گرفته :
یا با برجام فروپاشی از درون
یا با عدم توافق فروپاشی از بیرون
ما باید با مدیریت ، توافقی که خوب هم نیست مانع نفوذ و فروپاشی از درون باشیم
پس توافق هسته ی فتح الفتوح است