يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲

تصمیم روسیه درباره تحویل اس - ۳۰۰ به ایران

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 439663
روسیه تصمیم به ارسال ۴ مجموعه از موشک های اس - ۳۰۰ به ایران گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از العالم، ویچسلاو ماتوزوف ، دیپلمات سابق روس با بیان اینکه مسکو تصمیم به ارسال ۴ مجموعه از موشک های اس- ۳۰۰ به ایران گرفته است ، گفت : تصمیم روسیه نسبت به ارسال این موشک ها به ایران تصادفی نبوده است و زمان کنونی برای ارسال این موشک ها به ایران بسیار مناسب است. هم اکنون مسکو و تهران خود را برای عقد قرارداد لازم برای ارسال این موشک ها آماده می کنند. لازم به ذکر است که اوضاع در سوریه هم اکنون بسیار مساعد است. سازمان ملل خود را برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه آماده می کند ، ولی باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا به دنبال سرنگون کردن دولت بشار اسد است. به نظر من آمریکا باید به نظر شورای امنیت درباره بحران سوریه احترام گذاشته و خود را برای برون رفت سوریه از بحران کنونی از طریق ابزارهای دیپلماتیک و مسالمت آمیز آماده کند.


وی یاد آور شد : انعقاد قرارداد دوجانبه بین ایران و روسیه بستر لازم برای صدور این موشک ها به ایران را فراهم می کند. قرارداد بین وزارت دفاع دو کشور فقط در زمینه نظامی نیست، بلکه همکاری در عرصه انرژی هسته ای را نیز شامل می شود. این قرارداد زمینه همکاری دو کشور در بسیاری از زمینه ها را در بر می گیرد. قرار است روسیه در روزهای آینده ۶ فروند جنگنده میگ ۳۱ را به سوریه نیز صادر کند . موضع روسیه نسبت به گذشته تغییر چشمگیری کرده است. روسیه به دنبال حمایت از ایران ، سوریه و دیگر کشورهای عربی در عرصه نظامی است. با توجه به انعقاد توافقنامه بین ایران و مجموعه کشورهای پنج به علاوه یک و مصوبه اخیر شورای امنیت، دیگر نباید از اعمال تحریم و محدودیت علیه ایران حرف زد. شورای امنیت توافقنامه وین را تایید کرده است. ما در شرایط جدید قرار گرفته ایم. روسیه دیگر به شروط و خواسته های آمریکا توجهی ندارد. روسیه شروط اضافی درباره ایران را نمی پذیرد و آماده همکاری با ایران در بالاترین سطح در تمامی عرصه ها است.


وی یادآور شد : ایران همواره از سوی آمریکا و اسرائیل تحت فشار قرار دارد . همکاری ایران و روسیه در زمینه هسته ای نیاز به حمایت دارد و مسکو این پشتیبانی را از ایران به عمل می آورد . حمایت روسیه از ایران مانع بروز جنگ می شود. روسیه پشتیبانی از صنایع نظامی ایران را از مدت ها پیش در اولویت قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *