جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۶
۳۳

روایت شرق از شب‌نشینی هاشمی با رحیمی در اوین

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 439132
مهدی هاشمی برخلاف نقل‌قول‌ها، شب اول زندان را در سوئیت محمدرضا رحیمی در بند ٢٤١ اوین گذرانده است.
روایت شرق از شب‌نشینی هاشمی با رحیمی در اوین
به‌گزارش جهان، مهدی هاشمی برخلاف نقل‌قول‌ها، شب اول زندان را در سوئیت محمدرضا رحیمی در بند ٢٤١ اوین گذرانده است. شبی که البته فرصت مناسبی را برای معاون‌اول دولت احمدی‌نژاد فراهم کرده تا درخواست‌هایی را از مهدی داشته باشد و خواهان پیگیری آنها شود.

شرق نوشت: فاطمه هاشمی یکی از دختران آیت‌الله، این را می‌گوید و البته از برگزاری اولین ملاقات حضوری تعدادی از اعضای خانواده با مهدی، در شنبه‌ای که گذشت، خبر می‌دهد. فاطمه هاشمی می‌گوید که رحیمی از مهدی دو درخواست داشته است.

یکی از این دو درخواست که فاطمه هاشمی درباره آن می‌گوید، پیگیری بازنشستگی رحیمی بوده است. او می‌گوید: «رحیمی خواسته تا درباره بازنشستگی او صحبت شود و کار بازنشستگی انجام شود. که من هم پیگیری‌هایی را در این باره انجام دادم». فاطمه هاشمی البته از بیان درخواست دیگر رحیمی خودداری می‌کند.

به گفته فاطمه «شنبه گذشته با ملاقات حضوری موافقت کردند. من بودم، مادرم بود و پسر مهدی. یک ساعت، سه‌ربعی طول کشید تا مهدی را آوردند. نیم‌ساعت در کنار هم بودیم.

زمانی که فائزه در زندان بود و برای ملاقات به زندان می‌رفتیم این اندازه مشکل نبود. مهدی گفت آنها در سالنی هستند به اندازه ٧٣ متر. این سالن در زیرزمین است و ٢٨ نفر هم در آن هستند.

به مهدی تخت رسیده است، صبح‌ها به نرمش می‌روند و عصرها هم فوتبال دارند. مهدی گفت کنار او هم زندانی‌های سیاسی هستند و هم مالی. آدم‌های خوبی هستند. مثلا یک برقکار هست که به‌خاطر چک برگشتی دومیلیون تومانی در زندان است و دیگری هم به خاطر پنج میلیون تومان.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یعنی نمی دانستید که مردم در چه مضیقه ای قرار دارند، دیدن چند آدم با بدهی 2 و 5 میلیونی برای این خانواده تعجب برانگیز بوده. خب البته کسانی که برای ازادی زندانی شان همان لحظه وثیقه 10 میلیاردی می گذارند باید هم ....
یکی از فواید زندانی شدن آقازاده این بود که این خانواده بفهمند که مردم عادی تو چه وضعیت وحال و هوایی هستند و تحریمهایی که از لندن و آمریکا با گرا دادن یه عده ..... تحمیل شد چه به روز مردم آورده واین قدر مردم مردم مردم نککند وبدانند که مردم فقط آن عده سبز و بنفش نیستند.
.
خلق را در آتش خرمن تماشا کرده است
آنکه پندارد که حال مردم دنیا خوش است
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
برق را در خرمن مردم تماشا کرده است
آنکه پندارد که حال مردم دنیا خوش است
صائب تبریزی
جمشید
Iran, Islamic Republic of
مهدی خجالت نکشیدی که طرف ۲میلیون نداشته در زندان است و میلیونها دلار را راحت خوردی !?
این ...و خجالت؟؟!!!
چه توقعاتی داری!!
اینها خودشان را صاحب تمام مملکت و ولی نعمت مردم می دانند.
آخه کسی به خاطر 2 میلیون میبرن زندان!2 ماه نگه اش دارن که اندازه قرضش باید خرج خورد و خوراک و نگه داریش بشه؟
Romania
متاسفانه شما بولتن زیاد می خونید
Iran, Islamic Republic of
احسنت این جملات را خوب آمدی این خانم می خواسته با این جملات مظلوم نمایی کنه نه فقط برای خودشان بلکه بارای کل ملت و ایران رو کشوری در خفقان نشون بده ولی خوب جوابشون رو دادید ... این که دادگاه و زندان بشری و انسانی است خیلی جاهاش رو در رفتید .. دادگاه عدل الهی رو می خواهید چکار کنید .. خانواده هاشمی عوض این مظلوم نمایی ها بروید شب و روز برای این بیچاره استغفار بطلبید باالاخره یک چیزای رو ارز حق این مردم بالا کشیده...
Iran, Islamic Republic of
چه جالب شروع کار رحیمی و هاشمی در دولت سازندگی! بود (قضیه معروف تراکتورها و شعار نویسی در حمایت از آقای هاشمی برای خوشامدگویی) و پس از کش وقوسهای فراوان و بالا پایین شدنها باز در سکانس انتهایی فیلم دوباره به هم رسیدند.
این وسط یک عده ...باورشان شده بود که احمدی نژاد کلا جنسش با اینها فرق داره!
علی
دوست عزیز هر وقت خواستی در مورد آقای احمدی نژاد صحبت کنی اولش یک صلوات بفرست و بعد کمی فکر کن و بعد از اینها در مورد این مرد خدا و زحمت کش ( آقای احمدی نژاد) با بی احترامی و بی ادبی درست صحبت نکن.
جهت اطلاع شما عرض کنم که تخلفات آقای رحیمی بر می گردد به سال 82 .
مهدی
در پاسخ به عزیزانی که فکر می کنند اینها با آدمهای عادی جامعه و آنهایی که بخاطر 2 میلیون و 5 میلیون زندان می روند آشنا نیستند:
اتفاقا خیلی خوب هم می دانند در جامعه چه خبر است، منتهی برنامه ی اینها برای قشرهای عظیم زیر متوسط همیشه ...
این سکانس انتهای نیست پرده آخر جهنم خالدین فیها ابدا البته اگر توبه نکرده و مشمول رحمت خدا نشوند
ج س
Iran, Islamic Republic of
مهدی می گه آدمهای خوبی هستند ، درست است
آقا مهدی آنقدر با سرمایه داران خارجی و داخلی در ارتباط بوده که فکر نمی کرده کسی بخاطر چک دو میلیونی در زندان باشد !? شرم بر اختلاسگران و رشوه های ده ها میلیون دلاری بگیران
Iran, Islamic Republic of
واکنش م.ه. پس از شنیدن خبر زندانی شدن برخی به خاطر بدهی 2و 5 میلیون تومانی:
مگه میشه؟! مگه داریم؟!...
ایرانی
وقتی آقای رحیمی راهی زندان شد یکی از روزنامه ها که در بوق وکرنا کرد روزنامه آرمان منتسب به خانودهاشمی بود حالا چه طور شد اقای رحیمی خوب شد و خانواده هاشمی پیگیر خواسته های اقای رحیمی شده است !!!!؟؟؟ حالا دیدید که این همه خبرسازی که احمدی نزادیها و..... همش برنامه از پیش تعین شده و جریان سازی و..... است !!!!
مصطفوی
Iran, Islamic Republic of
خوش بحال برق کاره وقتی باید بیرون کلی براش کار جور میشه شاید مدیر یه شرکت برق! من به آیندش خوش بینم!!
United States
زندان اوین سوئیت هم دارد؟
پروانه
مهدي خان!اينايي كه به خاطر دو ميليون و پنج ميليون تو زندانن به دليل بخور بخور شما آقازاده‌هاي نازنازيه!
بهمن
اینها هر دو از یک قماشند و رحیمی در دولت احمدی نژاد یک نفوذی بود. تازه دوباره بهم رسیده اند . رحیمی دست پرورده دولت سازندگی و هاشمی بوده است.
ببخشید احمدی نژاد تو دولت هاشمی چکاره بود؟
Iran, Islamic Republic of
بله درسته . رحیمی یک نفوذی در دولت احمدی نژاد بود ولی احمدی نژاد امیدوار بود که رحیمی میتونه درست بشه ولی اشتباه کرد رحیمی آبرویش را برد هرچند تخلفاتش قبل از دولت احمدی نژاد بود و تازه تخلفات مالی او در مقابل مهدی هاشمی و داره و دسته ی ... کاهی مقابل کوهی است.
درعین حال رحیمی از نوچه های ...بوده و هست مثل پ... که مثل رحیمی از نوچه های ... در دولت احمدی نژاد مظلوم بود
بخشدار بود.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
شما چه موقع از این قماش راست شنیدید که حالا این ادعاها رو باور می کنید؟ این حکایت ها رو هم باید جزو پاورقی های دفترچه خاطرات حاج آقا بحساب آورد؟
Sweden
رحیمی محصول دوران هاشمی است...
شب نشینی رفقای قدیمی...
Iran, Islamic Republic of
خب شماهاکه اینقدرمدعی هستید اون دومیلیونی رو دربیارید
رحیمی شخصیتی بی ثبات دارد من سی سال پیش باهاش کل کل کردم
Iran, Islamic Republic of
به سلامتی ، بابا خاطرات جدید باز شد!!
چه استعدادی هم تو خاطره سازی دارن.... آخه قوه قضاییه واسه چی باید اینو و رحیمی رو یه جا بذاره؟؟؟؟
یعنی جا قحط بوده؟
اصن یه وقت شک نکنید اینا خواستن بگن رحیمی تو سوئیته و بچه ما پیش چک برگشتیا !

بعد هم م.ه. واس چی باید دنبال کار بازنشستگی رحیمی باشه؟
بازنشستگی مگه حکم اعدامه که واسطه بخواد !!!
ازاین به بعد گزارشهای جهت دار خانواده هاشمی از زندان!منتظرباشید!
اگه خانواده هاشمی نبودند، جهان از کجا مطلب میاورد که بنویسه!!!
ناشناس
جهان بصیرت داشته باش این حرف ها همش جریان سازیه مهدی خان که زندان تشریف دارن چطور میخواد بازنشتگی رحیمی رو درست کنه یعنی بجز این آقا هیچ کس نبوده که این کار رو برای رحیمی انجام بده؟!!!
خانواده هاشمی متخصص سوار بر روی امواج هستن.
Iran, Islamic Republic of
جالبه زندونی برای دو میلیون تومن و شاه دزد قرن... با ...پول های نفتی در یک زندان
محسن نامور صدیق
Iran, Islamic Republic of
در واقع بازیهای سیاسی و حکومتی در دنیای فعلی آنقدر پیچیده و عجیب هستند که هیچگاه نمیتوان برای طرح مسائل اینچنینی مانند سوء استفاده از قدرت، ایجاد مافیای خانوادگی در امور سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، ایجاد کارتلهای اقتصادی خاص و ... قواعدی را برای افراد مستقر در رئوس حکومتی تعریف کرد که ایشان مطابق آنها عمل نمایند یا تابع آن باشند.
این مقدمه از آن جهت بود که ذکر شود برخی حکومتیان و اعضای خانواده آنها بی محابا به خود اجازه میدهند با دست اندازی در امانتی که مردم به آنها سپرده اند(حکومت و خزائن آن)، برای خود آلاف و اولوفی دست و پا کنند و بی خیال وضعیت اقتصادی مردم بینوا، از موقعیتهای بوجود آمده برای خود سوء استفاده نمایند و ثروتهای افسانه ای بدست بیاورند.
نمونه اش در تاریخ معاصر ایران در حکومتهای مختلف بیشمار است. در سنوات اخیر نیز صحبتهای زیادی در خصوص سوء استفاده از رانتهای سیاسی و اقتصادی، فسادهای مالی و اختلاس های میلیاردی در کشور شنیده شده که هر کدام به شیوه های خاص خود انجام شده اما دریغ از حساب کشی های...جدی و فراموشی این موضوعات در گذر زمان و در نهایت ظهور یافتن و بروز این فسادهای سیستماتیک در دوران های بعدی و تکرر آنها.
در خصوص خانواده هاشمی نیز این موضوع همیشه وجود داشته و حساسیت در جامعه ایجاد کرده است. البته فارغ از اتهامات جاری در خصوص مسائل مالی و برخی فسادهای ناشی از آن برای این خانواده، و علیرغم مصاحبه های مختلف اعضای خانواده هاشمی با رسانه ها و پذیرش تلویحی فعالیتهای گسترده اقتصادی در ایران و خارج از کشور و تکذیب آنها پس از بروز حساسیتها، انکار این گونه فعالیتها از طرف خانواده مزبور تلاشی ناشیانه است چرا که بازخوردها و آثار این فعالیتهای اقتصادی (علیرغم انکار ایشان) کاملاً مشهود است.
در واقع نحوه دست یابی به این ثروت از طریق مشروع و یا نامشروع بودن مطرح است که همیشه دغدغه جامعه بوده است. اینکه در پشت پرونده کرسنت چه گذشته، یا اتهام اخذ چه رشوه هائی در پرونده مهدی هاشمی وجود دارد، یا اتهام اختلاسهای موردی در پرونده نامبرده و ...، همگی موارد بسیار جزئی از اتهاماتی است که برای ایشان مطرح است و موضوع بسیار فراتر از این قضایا است و...

آقای هاشمی مرد بزرگی است و خانواده محترمی دارد اما آیا ایشان کنترلی بر روی اعضای خانواده اش و اطلاعی ازفعالیتهای آنها داشته و دارد؟ تمامی اتهاماتی که در طی سالهای اخیر به این خانواده و فرزندانش وارد شده آیا صحت دارد؟ آیا خاندان هاشمی در این کشور فعالیتهای سالم اقتصادی دارند؟ و هزاران سئوال بیشمار که در هر کوی و برزنی از دهان عامه مردم شنیده میشود و بخش دیگری از تشنگان قدرت در پی دامن زدن به اینگونه مسائل هستند. بهرحال عملکرد اعضای خانواده هاشمی است که نحوه قضاوت عامه را رقم میزند. مثلا چندی پیش یکی از دختران این خاندان به طنز یا جدی در مصاحبه ای گفته بود "اگر مادرم به من یک میلیارد تومان پول تو جیبی بدهد همه را بستنی میخرم!!" این در حالی است که بسیاری از خانواده های ایرانی حتی توان خرید یک بستنی برای فرزند خود ندارند چه برسد به اینکه پول تو جیبی 1 میلیاردی را یکجا ببینند. حال قضاوت در این خصوص با اهل فهم است و همچنین با تاریخ.