دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

جریمه زنده‌گیری پرندگان شکاری چقدراست؟

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 439113
رئیس اداره محیط ‌زیست شهرستان دشتی گفت: زنده‌گیری و صید یک بهله شاهین، بحری و بالایان (چرخ)، مبلغ ۶۰ میلیون تومان است.
به گزارش جهان، مصطفی رشیدی امروز در گفت‌وگو با فارس گفت: سازمان حفاظت محیط‌ زیست به‌ منظور پیشگیری و کاهش شکار و صید بی‌رویه که منجر به از بین رفتن گونه‌های جانوری گردیده است، در مورخ ۲۹ دی‌ماه سال ۱۳۹۳ اقدام به تصویب قانون افزایش جرائم شکار و صید در شورای عالی حفاظت محیط‌ زیست نموده تا با این عمل ضمن حمایت و حفاظت بهینه از انفال الهی، یک اهرم بازدارنده در مقابل شکار و صید غیرمجاز ایجاد شود.
رئیس اداره محیط ‌زیست شهرستان دشتی افزود: با در پیش بودن فصل زنده‌گیری پرندگان شکاری و کوخت‌نشینی که از نیمه شهریورماه لغایت پایان آبان‌ماه هست و همچنین با توجه به اقلیم و شرایط اکولوژیک منطقه که مسیر مهاجرت پرندگان شکاری قرارگرفته، این امر منجر به تمایل کوخت‌نشینی توسط بعضی از شهروندان را محتمل می‌نماید.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به مصوبه جدید که از تاریخ ۱۹ مردادماه امسال قابل ‌اجرا بوده لازم است قسمتی از این افزایش جرائم نقدی را جهت تنویر افکار عمومی شهروندان اعلام نمایم.

رشیدی ضمن هشدار به صیادان پرندگان شکاری خاطرنشان کرد: زنده‌گیری و صید یک به هله شاهین، بحری و بالایان (چرخ) مبلغ ۶۰ میلیون تومان و زنده‌گیری و صید یک به هله دلی جه ۲۰ میلیون تومان هست.

وی اضافه کرد: زنده‎گیری و صید یک قطعه کبک و تیهو ۲۰۰ هزار تومان، زنده‌گیری و صید یک قطعه هوبره مبلغ ۲۰ میلیون تومان است.

رشیدی یادآور شد: علاوه بر موارد فوق در سایر موارد از قبیل شکار و صید پستانداران وحشی مانند کل و بز، قوچ و میش جزای نقدی آن ۱۰ میلیون تومان، صید ماهیان رودخانه‌ای هر قطعه ۵ هزار تومان است که علاوه بر پرداخت این جرائم، متخلف محکوم‌به پرداخت جرائم کیفری و پیگرد قانونی نیز خواهد شد.

رشیدی اظهار داشت: اداره حفاظت محیط‌ زیست ضمن تشکر از کلیه حامیان و دوستداران محیط‌زیست، تقاضا دارد به‌منظور حفظ و حراست از گونه‌های جانوری و پرندگان وحشی منطقه از هرگونه اقدام که منجر به از بین رفتن و کاهش این‌گونه ها گردد جداً خودداری نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *